Toon posts:

Nieuwe receiver?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik draai momenteel al meer dan een jaar naar volle tevredenheid met de Panasonic sa xr-55 receiver icm Magnat Quantum 506 boxen. Maar aangezien de Magnats ook wat zwaarder belast kunnen worden, en ik van plan ben om binnenkort een hd-dvd of blu-ray speler te kopen, lijkt het mij interessant om een nieuwe receiver te kopen. Ik weet alleen niet hoe het zit met al die dingen.

Vaak lees ik dat Marantz en Magnat een goede combinatie zijn, omdat Marantz een goed laag heeft en bij Magnat het middengebied wat benadrukt wordt. Dit kan ik opzich wel beamen, vocalen lijken soms wat te overheersen. Maar voorzover ik weet heeft Marantz geen nieuwe receivers uitgebracht die met de nieuwe geluidsnormen om kunnen gaan. Maar ik heb ook gelezen dat hdmi 1.3 geen vereiste is om van de nieuwe geluidsnormen te kunnen genieten, maar hoe dat zit weet ik ook niet precies.

Is er iemand die mij kan vertellen of het zinvol is om up te graden, of Marantz dan een goede keuze is en of ik daar voor de toekomst ook nog wat aan heb? Aan de andere kant twijfel ik, want hoewel Panasonic nou niet echt bekend staat als een receivermerk, is deze receiver beduidend beter dan andere receivers in de prijsklasse van rond de 300 euro! Aan de andere kant vind ik het geluid soms wat te helder icm Magnat, een Marantz zou wat meer warmte kunnen toevoegen.

Verwijderd

Wat je kunt doen is een nieuwe receiver kopen met een 7 channel input zodat je een blu-ray of hd-dvd speler analoog aan kunt sluiten op de receiver, zodat je toch via PCM uncompressed audio kunt gebruiken.

Een andere optie is de nieuwe Onkyo 605, die wel hdmi 1.3 ondersteunt en decoders voor dts hd en dolby true-hd decoders aan boord heeft. Dan kun je dus voor zowel dts-hd/dolby true hd de blu-ray of hd dvd via hdmi op de receiver aansluiten. Dan ben je verder ook geen kabels benodigd.

En ik kan inderdaad beamen dat de Panasonic erg goed klinkt, al is het geluid wel wat aan de koele kant. Als je dan een Marantz of Denon versterker koopt klinkt het geluid ietsje warmer i.s.m. je redelijk helder klinkende Magnat luidsprekers.

De nieuwe Marantz versterkers hebben vanaf de 7002 (inderdaad de opvolger van de 7001) en de 8002 (je raadt het al, de opvolger van de 8001) dts-hd en dolby true hd decoders aan boord.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Al je vragen kun je eenvoudig zelf beantwoorden door naar de winkel te gaan en te luisteren. Vraag gewoon of je zo'n apparaat een paar dagen mag lenen om te testen. In een degelijke winkel doen ze daar niet moeilijk over.

Lees aub Audio en HiFi forum policy - Het regime door m.b.t dit soort topics.

Succes met uitzoeken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.