Toon posts:

USB: verbreekt zelf verbinding na paar seconden?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag jullie hulp voor mijn probleem en be lenient please, ik ben geen whizzkid qua computers...

Het volgende: ik heb windows xp, maar een oude machine met USB 1.0 poorten. Als ik daar iets op aansluit, gaat het meestal goed, maar mijn mp3-speler doet moeilijk. Hij laadt op via usb. Als ik 'm aansluit op de USB-poort, krijg ik een pop-up dat dit apparaat sneller kan werken (dat weet ik ook ja, hij is goed voor USB 2.0, maar dat heb ik niet). Dan begint hij bij te laden, totdat hij na zo'n twee seconden daar mee stopt. Het icoon in de system tray blijft en ik kan de hardware ook veilig ontkoppelen door daar op te klikken, hoewel de mp3-speler daarna niet uitschakelt (die blijft ook gewoon aan maar lijkt de verbinding met de pc verder kwijt te zijn).

Als ik via deze computer de bijbehorende 'schijf' open, krijg ik een leeg window. Ik zie dus ook niet de bestanden staan die op de mp3-speler staan. Ik dacht dat het aan de speler lag, maar hij doet het onder andere ook bij mijn 'My book' externe harde schijf.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Alvast bedankt.

Groet, Daymare _/-\o_

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
In hoeverre heb je je Windows XP geupdate? Ik zou zorgen dat je systeem volledig up to date is zodat je ook de laatste nieuwe usb-drivers van microsoft hebt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je nog meer aan die USB poort hangen, of wellicht de USB poort daarnaast? Kan zijn dat er op de zelfde (interne) USB hub meer stroom dan 500mA getrokken wordt, en dan kun je idd dit sort effecten krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

-Zit er een accu in?
-zitten er batterijen in?

Het lijkt mij te duiden op een slechte stroom toevoer van de mp3 speler zelf.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Het is net wat "The Eagle" zegt. Sluit eens alleen de MP3 speler aan op de USB? Vaak nemen al de USB apparatuur teveel stroom af waardoor je USB automatisch ontkoppeld. Dit probleem gebeurd ook als je een passieve USB hub gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door marquis op 23-08-2007 08:34 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Probeer ook eens een andere kabel. Ik heb meerdere toestellen die met de ene kabel niks doen (terwijl ik die kabel wel kan gebruiken voor een HD :? ), met een andere kabel wel opladen maar door Windows niet gedetecteerd worden, en met nog een andere kabel volledig functioneel zijn...
Universal Serial Bus, my ass.... :/

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-02 18:54
dat heb ter niets mee te maken, btw 1.0 zal je niet hebben maar 1.1 :P ik denk dat hij teveel trekt ofzo.. misschien een usb 2 kaartje erbij zetten met molex aansluiting,,

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Fire69
en waarom heb dat ter niks mee te maken? :/
Zou me zwaar verwonderen dat een mp3-speler te veel trekt uit een usb-poort...
Als zijn 'My Book' het ook niet doet, kan dat al zeker niet, want die heeft een eigen stroom-adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik neem aan dat een kabel niet het probleem kan zijn, want de kabel van de my book is anders dan van de mp3-speler. Mijn externe harde schijven staan uit of zijn niet verbonden, dus ik denk dat als ik nu mijn mp3-speler verbindt, deze de enige is die stroom krijgt via usb.
Er zit een Lithium-polymeer-accu in de mp3 speler (Victory MP-899).

Mijn windows update staat aan en ik installeer altijd alles. Ook via microsoft update (website) krijg ik geen meldingen dat ik nog installaties mis...

Ik ben trouwens een meisje... :))

• Fire69
Ken je niemand die in zijn pc een pci-kaartje gebruikt voor zijn usb? Anders zou je dat kaartje even bij jou erin kunnen steken om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Eh...vast wel. :S Dat is iets wat je gewoon 'weet' van je computer? Dat kun je nergens zien?
Ik zal 'm vandaag eens meenemen naar de universiteit, kijken hoe het daar gaat.

Thx

• Fire69
Ik veronderstel dat iemand dat wel zal weten als hij het in zijn pc heeft zitten. :P

Het is dus zo'n kaartje:
Afbeeldingslocatie: http://212.18.29.33/bilder/pictures/big/E_10513536.JPG

Moet je dus even achteraan de pc kijken of je de achterkant van het kaartje ziet zitten. (Metalen plaatje met aansluitingen erop)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, met foto, erg luxe. :*)

Ik probeer nu een foto van de achterkant van mijn pc erop te zetten, want volgens mij heb ik zelf zo'n kaartje, maar kennelijk is dat ook al te moeilijk voor mij... |:(

Onderin, aan de achterkant, zit een metalen plaatje met 2 USB aansluitingen. Of moet het juist de pc van iemand anders zijn?

• Fire69
Die aansluitingen bij jou zijn waarschijnlijk de usb-poorten die op je moederbord zitten.
Volgens je startpost zijn dit usb1.1 poorten. Dus idd, zou je best proberen iemand anders te zoeken van wie je zo'n kaartje kan lenen.
Ofwel koop je zelf gewoon zo'n kaartje, kost nog geen 10€. Dan zal het ook wat handiger zijn om je 'My Book' te gebruiken, want de snelheid van usb1.1 is niet echt bruikbaar om een externe schijf aan te hangen. :)
Tweakers Pricewatch met usb2.0 pci-kaartjes gesorteerd op prijs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...ja, geen idee hoe 'ie er van binnen uit zit. Mijn moederbord zit hoger, maar ik geloof dat het allemaal naar dezelfde plek kan leiden.
Ik dacht dat er geen mogelijkheid was om mijn machine op USB 2.0 te laten lopen omdat dat altijd via het moederbord moet en die van mij dat dus niet ondersteunt?

• Fire69
Ik stel voor dat je even een fototje maakt en hier zet, anders gaan we niks verder geraken :)
Je kan een foto uploaden naar www.tinypic.com. De link die je daar krijg kan je hier gebruiken, gewoon [img]link van tinypic[/img]
Pagina: 1