Toon posts:

dts hd dolby digital hdmi (1.3) videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een videokaart met een hdmi uitgang (deze kan ik wel vinden zie hieronder). Ik ben benieuwd of deze kaarten ook het geluid meesturen en dan wel dts-hd, dd-hd (192 khz/24bit)
Want deze geluidsporen gaan dus namelijk NIET over S/PDIF.
Sluit alles aan op een reciever met hdmi 1.3 ingang (onkyo) welke deze formaten decodeert

Sapphire Radeon X1600 HDMI

ASUS EN7600GT HDMI [EN7600GT/HTDI/256M/A]

ASUS EAX1600PRO HDMI [EAX1600PRO/I/256M/A]

PowerColor Radeon X1600 HDMI

Gigabyte GeForce 7600 GS HDMI [GV-NX76GZ256HI-RH

Wie weet hier meer over?????

Verwijderd

HDMI 1.3 wordt nog niet gebruik op de huidige videokaarten

Audio wordt meegestuurd op o.a. de 2600XT (o.a. van MSI/HIS/SAPPHIRE) en enkele 8600GT (o.a. van ASUS/MSI) kaarten. Deze kaarten bezitten geen HDMI aanlsuiting maar wel DVI die je middels een converter om kunt zetten naar HDMI. Welke kwaliteit het geluid heeft? Volgens mij gewoon DD5.1
Die kaarten die jij aangeeft, bezitten deze functie niet volgens mij.

Maar bekijk de websites van de merken eens.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 08:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 08:41:
HDMI 1.3 wordt nog niet gebruik op de huidige videokaarten

Audio wordt meegestuurd op o.a. de 2600XT (o.a. van MSI/HIS/SAPPHIRE) en enkele 8600GT (o.a. van ASUS/MSI) kaarten. Deze kaarten bezitten geen HDMI aanlsuiting maar wel DVI die je middels een converter om kunt zetten naar HDMI. Welke kwaliteit het geluid heeft? Volgens mij gewoon DD5.1
Die kaarten die jij aangeeft, bezitten deze functie niet volgens mij.

Maar bekijk de websites van de merken eens.
Sapphire heeft 's werelds eerste videokaart aangekondigd met HDMI aansluiting. De Sapphire X1600 Pro is hierdoor uitermate geschikt voor media centers als je gebruik wilt maken van High Definition-video. De HDMI aansluiting kan zowel beeld als geluid digitaal overbrengen en beschikt over HDCP kopieerbeveiliging. Hierdoor is het geschikt om Blu-ray of HD-DVD af te spelen. De maximale resolutie bedraagt 1920x1080.

Alleen weet ik dus niet of dit 1.3 is en of het geluid dd hd / dts hd

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 14:47

PaulX

The Master of Masters

Grafische kaarten met HDMI 1.3 bestaan (nog) niet!
En het geluid wordt op de huidige grafische kaarten met HDMI (hetzij met een adapter zoals op de Radeon HD 2xxx kaarten) gewoon per SPDIF (compressed) doorgegeven.
En zoals al bekend is, is SPDIF optical/coaxial niet toereikend voor HD audio streams en al helemaal niet uncompressed/lossless. Voor ruwe HD audio lossless signaal is echt HDMI 1.3 nodig.
Reeds verwerkte losless HD audio signalen die dus al door een decoder heen zijn gegaan kunnen daarentegen wel via HDMI 1.1/1.2 getransporteerd worden langs een zogeheten LPCM stream, als ik me niet vergis.
Ik denk dat je nog flink wat geduld moet hebben voordat zulke kaarten op de markt zijn die HD Audio signalen per HDMI door kunnen sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door PaulX op 02-09-2007 17:35 ]

Ik laat overal sporen van vernieuwing achter

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-06 08:37

Shuriken

Life is all about priorities

PaulX schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:34:
Grafische kaarten met HDMI 1.3 bestaan (nog) niet!
En het geluid wordt op de huidige grafische kaarten met HDMI (hetzij met een adapter zoals op de Radeon HD 2xxx kaarten) gewoon per SPDIF (compressed) doorgegeven.
En zoals al bekend is, is SPDIF optical/coaxial niet toereikend voor HD audio streams en al helemaal niet uncompressed/lossless. Voor ruwe HD audio lossless signaal is echt HDMI 1.3 nodig.
Reeds verwerkte losless HD audio signalen die dus al door een decoder heen zijn gegaan kunnen daarentegen wel via HDMI 1.1/1.2 getransporteerd worden langs een zogeheten LPCM stream, als ik me niet vergis.
Ik denk dat je nog flink wat geduld moet hebben voordat zulke kaarten op de markt zijn die HD Audio signalen per HDMI door kunnen sturen.
Opzich is het doorgeven van het geluid niet zo'n probleem. Een Cmedia 8788 chip kan via 4 x I2S kanalen 32bit, 192k audio doorgeven aan bv. een HDMI Transmitter doorgeven. Silicon Image heeft ook transmitters die 8 channel HD Audio input accepteren (SiI1392).

Probleem is echter dat:
1. Fabrikanten willen besparen en dus een goedkope audio chipset kiezen
2. Er nog geen software is die True HD uncompressed doorgeeft. PowerDVD is op dit moment de enige die er wat mee kan, maar die converteerd alles boven de 16/48K

[ Voor 6% gewijzigd door Shuriken op 04-09-2007 20:10 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Volgens info van een verkoper zou deze videokaart (POV nVidia GeForce 8800GT 512MB (HDCP/DVI(2)) het allemaal wel kunnen :9~
Pagina: 1