user zeurt over prijs bij mijn advertentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:36
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/75099
een bijzonder flauwe reactie onder mijn ad IMO. Mensen kunnen zelf wel uitmaken of ze het er voor over hebben. kan hier wat aan gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is dat niet het idee van een forum\democratie?
feit is wel dat hij het niet echt netjes brengt nee.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Boudewijn schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:37:
Vragen over de advertentie kun je stellen per email of door het plaatsen van een reactie. Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, zeuren en beledigen wordt niet gewaardeerd. Ongewenste reacties worden verwijderd.
Lijkt me duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar zijn die reactievelden toch voor? oa om duidelijk te maken dat de aanbieder onzinnige prijzen verlangt? hoewel het in dit geval wel meevalt natuurlijk. maar om daar hier over te gaan lopen huilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen.
Ja maar de prijs is wel ter zake doend. dus mag je erop reageren, RoD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
Boudewijn schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:37:
Zeg dan gewoon als user dat je het duur vindt, maar om nou te zeggen dat ik lekker winst maak...

zo'n cynische reactie doet gewoon afbreuk aan de advertentie. en daar doe ik moeilijk over.

[ Voor 13% gewijzigd door PeaceNlove op 21-08-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Sorry hoor, maar waar maak je je druk om. Het is toch altijd maar een vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook kunnen stellen dat jouw advertentie afbreuk doet aan vraag en aanbod :)

Het is best een schofterige prijs voor een antiek stukje hardware, en je noemt er geen merk bij, dus het lijkt erop dat die vraagprijs echt nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Boudewijn schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:41:
[...]

Ja maar de prijs is wel ter zake doend. dus mag je erop reageren, RoD?
Dat wel, maar de manier waarop hij dat zegt is nogal denigrerend, imo. Als hij nou zoiets gezegd had als "de prijs is wel wat hoog hoor, voor een dergelijk stuk hardware", had ik het persoonlijk prima gevonden. Nu vind ik het zeurderig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:47:
Je zou ook kunnen stellen dat jouw advertentie afbreuk doet aan vraag en aanbod :)

Het is best een schofterige prijs voor een antiek stukje hardware, en je noemt er geen merk bij, dus het lijkt erop dat die vraagprijs echt nergens op slaat.
De vraagprijs slaat op het feit dat ik al eerder 20 euro heb gekregen voor dit type geheugen. En er valt prima met mij te onderhandelen over de prijs en het is prima als dat onder de ad gedaan wordt. Maar ik vind deze manier afbreuk doen aan de ad. Dat is mijn punt en daar ga jij volledig aan voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediabeast schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:52:
[...]

De vraagprijs slaat op het feit dat ik al eerder 20 euro heb gekregen voor dit type geheugen. En er valt prima met mij te onderhandelen over de prijs en het is prima als dat onder de ad gedaan wordt. Maar ik vind deze manier afbreuk doen aan de ad. Dat is mijn punt en daar ga jij volledig aan voorbij.
op dat soort reacties kun je hier wachten, want volgens de meeste gebruikers, ook volgens mij, is het hier niet marktplaats.nl: je hebt hier bovendien te maken met mensen die over het algemeen heel goed weten wat ze willen hebben en ook wat dat mag kosten. door je advertentie op marktplaats-manier op te zetten, lok je de reactie zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:05

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...

prijs = reactie = aso... pas je prijs aan, en zijn reactie kan naar de trollenkelder...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Overigens, zo gek is die prijs niet volgens mij? Als ik in de Pricewatch kijk op dit type geheugen zit de goedkoopste op 22 euro excl. verzendkosten.
FreezeXJ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:56:

prijs = reactie = aso... pas je prijs aan, en zijn reactie kan naar de trollenkelder...
Dus als iemand een asociale prijs vraagt mag je maar gaan lopen trollen? :?

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 21-08-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:54:
[...]

op dat soort reacties kun je hier wachten, want volgens de meeste gebruikers, ook volgens mij, is het hier niet marktplaats.nl: je hebt hier bovendien te maken met mensen die over het algemeen heel goed weten wat ze willen hebben en ook wat dat mag kosten. door je advertentie op marktplaats-manier op te zetten, lok je de reactie zelf uit.
heb je daar statitistieken van die dat onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
FreezeXJ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:56:

en daarom heb ik er nu bijgezet dat er over de prijs te mailen valt... mag die dan nu naar de trollenkelder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mediabeast schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:58:
[...]

Kijk eens naar het algemene niveau hier op GoT, lijkt me duidelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Zo aso is die prijs ook weer niet. Als je nou net dat ene SD-latje moet hebben van 256 MB (niet weinig voor SD-RAM)? Bovendien is deze ook door de MEMTEST-molen gehaald, dus weet je zeker dat deze goed is. Als ik zo een nodig had had ik 'em zo gekocht hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediabeast schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:58:
[...]

jij dacht natuurlijk dat je onrechtvaardig werd behandeld en toen besloot je dus zelf maar onzin te gaan plaatsen? enige ervaring in het bijhouden van v&a, mag dat ook, of open je dan een nieuw topic met de titel "user .at kan v&a-reactietheorie niet statistisch onderbouwen"? prijs verlagen, doorademen en weer een grote jongen zijn aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Reactie van de gebruiker heeft weinig te maken met interesse in het product. Dit soort reacties zien we helaas vaker en verzieken imho de advertentie meermaals. Reactie heb ik daarom verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:02:
[...]

jij dacht natuurlijk dat je onrechtvaardig werd behandeld en toen besloot je dus zelf maar onzin te gaan plaatsen? enige ervaring in het bijhouden van v&a, mag dat ook, of open je dan een nieuw topic met de titel "user .at kan v&a-reactietheorie niet statistisch onderbouwen"? prijs verlagen, doorademen en weer een grote jongen zijn aub.
Waarom moet hij de prijs verlagen? Op z'n goedkoopst heb je zo'n latje voor 30 euro nieuw. Zo gek is 20 euro inclusief verzendkosten dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:05

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

RoD schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:56:
Overigens, zo gek is die prijs niet volgens mij? Als ik in de Pricewatch kijk op dit type geheugen zit de goedkoopste op 22 euro excl. verzendkosten.

[...]

Dus als iemand een asociale prijs vraagt mag je maar gaan lopen trollen? :?
SD-RAM is zwaar verouderd, en die prijs is meer van de shop die het nog heeft staan. DDR1 topram (BH5) gaat ook voor 60 euro /GB weg, terwijl die latjes ook nog steeds voor >200 euro aangeprijst staan... Marktwerking werkt niet, dus moeten experts het overnemen. (als je echt grof wilt redeneren : 1GB DDR2 = 50 euro, dus 128BM ~= 10 euro nieuw... = 6 euro 2ehands...)

Punt 2 : nee, maar om daar dan meteen een topic over te openen (mod PM is er ook nog)... Het mag allebei niet, da's het punt.

@ mediabeast : je prijs is nog niet veranderd... als je er nou een goeie richtprijs bij zet... (5 tot 8 euro zou mijn non-expert gok zijn) mag ie weg. Onderhandelbaar is een rekbaar begrip, sommige mensen doen er fluitend 50% af, anderen vinden 1 euro al te veel...

Het niveau is prima, maar je hebt leugens, grove leugens en statietenstiek... (do {leer_spellen};)
Als je niet weet hoe het hier is, waarom dan wel advertenties plaatsen?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 08:43

mux

99% efficient!

Het is ongetwijfeld een hoge prijs, maar dat is geen reden om je medetweaker in zijn ogen te beledigen. Niet iedere tweaker tolereert dat of gaat er even goed mee om. Als je echt professioneel bezig bent maak je een uitgebreide, goed verzorgde advertentie met een redelijke prijs (indicatie: tweedehands krijg je momentel maximaal 8 euro per 128 MB in redelijke hoeveelheden, dus bijv. 10 euro zou een prima prijs zijn om vanaf te bieden) en open geen topic als iemand je nagt, maar geef een objectieve, wederom taalkundig goed in elkaar zittend antwoord op reacties op je pagina. Hoe erg je ook wordt beledigd, blijf netjes, beleefd en correct.

Het blijft compleet oude rotzooi en je mag blij zijn als je er überhaupt nog geld voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoD

nieuw, daar zeg je wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FreezeXJ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

SD-RAM is zwaar verouderd, en die prijs is meer van de shop die het nog heeft staan. DDR1 topram (BH5) gaat ook voor 60 euro /GB weg, terwijl die latjes ook nog steeds voor >200 euro aangeprijst staan... Marktwerking werkt niet, dus moeten experts het overnemen. (als je echt grof wilt redeneren : 1GB DDR2 = 50 euro, dus 128BM ~= 10 euro nieuw... = 6 euro 2ehands...)
Ik snap dat het verouderd is, maar waarom zou marktwerking niet werken. Vraag en aanbod lijkt me... Er is nog maar weinig aanbod, dus wanneer je zoiets nodig hebt betaal je veel. Aangezien de shops vrij veel vragen, kun jij dus ook een relatief hoge prijs vragen.
Of mis ik nu iets?
Punt 2 : nee, maar om daar dan meteen een topic over te openen (mod PM is er ook nog)... Het mag allebei niet, da's het punt.
Daar ben ik het mee eens.
Tweedehands is dus in dit geval 2/3 van de nieuwprijs, lijkt mij niet onredelijk. Bovendien kan er over de prijs onderhandeld worden, aldus de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

RoD schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:51:
[...]

Dat wel, maar de manier waarop hij dat zegt is nogal denigrerend, imo. Als hij nou zoiets gezegd had als "de prijs is wel wat hoog hoor, voor een dergelijk stuk hardware", had ik het persoonlijk prima gevonden. Nu vind ik het zeurderig.
dat zeg ik toch ook.

c'est le ton qui fait la musique ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoD

grappig, ik had waarschijnlijk nooit de overstap naar intel gemaakt als er op marktplaats.nl niet zo veel mensen zgn. marktwerking hadden gecreëerd met athlon xp-cpu's. 140 euro voor een xp 2600 was geen uitzondering begin 2006 en dat was mogelijk door schaarste. bij sd-ram bestaat geen schaarste en het is hier ook niet marktplaats.

>Tweedehands is dus in dit geval 2/3 van de nieuwprijs

dat is eerlijk gezegd een rekening die ik niet ken. even voor alle duidelijkheid: voor tweedehands waar, ca. 7-8 jaar oud, zeg jij dat 2/3 van de nieuwprijs gerechtvaardigd is? daar wil ik meer over weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:03:
Reactie van de gebruiker heeft weinig te maken met interesse in het product. Dit soort reacties zien we helaas vaker en verzieken imho de advertentie meermaals. Reactie heb ik daarom verwijderd.
Ik heb de betreffende reactie dus niet gezien, maar is dit een vaste policy? Ik zie soms ook een computer die schofterig duur is (recente hardware die nieuw goedkoper is), soms reageer ik daar dan ook op. Als dit niet de bedoeling is kan je net zo goed de hele reactiemogelijkheid uitschakelen, waar dient die dan nog voor? Vragen over het product? Stel die maar per mail zou ik zeggen, en als de verkoper het een zinnige vraag vindt zal 'ie het antwoord echt wel in de ad zetten.

Overigens doe ik dat dan natuurlijk op een normale manier (ik kreeg het idee dat dat hier niet het geval was ;)) en alleen als iets overduidelijk te duur is. 20 euro voor 256MB SD RAM vind ik eigenlijk nog wel een redelijke vraagprijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
Even samenvattend lopen hier nu twee discussies: een die gaat over of die reactie onder de ad geplaatst mocht worden en een die gaat over of de prijs die gevraagd wordt in de ad te hoog is of niet.
Die laatste is totaal niet relevant want de vraag of die prijs te hoog was wordt vanzelf beantwoord door een koper of door een geautomatiseerde mail van tweakers.net.
De eerste is in zekere zin opgelost door de Mod. Mijn punt was, om mezelf nog even te herhalen
Maar ik vind deze manier afbreuk doen aan de ad.
De mod heeft inmiddels de reactie verwijderd en me op dit punt dus gelijk gegeven.

Wat bij mij blijft staan is dat hier door bepaalde users een soort beperking aan andere users opleggen in de V&A. Zij zijn van mening dat men absoluut niet een te hoge vraagprijs in de V&A mag hanteren op straffe van een botte reactie en aantijgingen als 'marktplaatsgedrag'. Anders gezegd ontneem je daarmee iemand de mogelijkheid om een prijs te vragen die hij of zij zelf wil.
Tegen die users wil ik zeggen: prima dat je het niet met de prijs eens bent, maar reageer dan gewoon niet.

edit:
quote was iets te lang

[ Voor 4% gewijzigd door PeaceNlove op 21-08-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, ik snap jouw punt wel.
Feit blijft dat tweakers.net voornamelijk drijft op de kracht van zijn users, dat dit voor jou nadelig uitpakt omdat jij een 'schandalig hoge' prijs voor je RAM vraagt: dat is het voordeel(/nadeel) van een community. Dat de reactie misschien wat grof was, dat is een moeilijk punt natuurlijk.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:25:
@RoD

grappig, ik had waarschijnlijk nooit de overstap naar intel gemaakt als er op marktplaats.nl niet zo veel mensen zgn. marktwerking hadden gecreëerd met athlon xp-cpu's. 140 euro voor een xp 2600 was geen uitzondering begin 2006 en dat was mogelijk door schaarste. bij sd-ram bestaat geen schaarste en het is hier ook niet marktplaats.
Ik zie het probleem niet. De vraagprijs is onder de nieuwprijs, dus of je koopt relatief goedkoop zijn oude reepje geheugen, of je koopt een nieuw reepje voor 10 euro meer.
>Tweedehands is dus in dit geval 2/3 van de nieuwprijs

dat is eerlijk gezegd een rekening die ik niet ken. even voor alle duidelijkheid: voor tweedehands waar, ca. 7-8 jaar oud, zeg jij dat 2/3 van de nieuwprijs gerechtvaardigd is? daar wil ik meer over weten.
Het is geen berekening, slechts een constatering. Of het terecht is... Het is 2/3 van de nieuwprijs, dus een stukje goedkoper dan het nieuw te kopen. Of je dat er voor over hebt moet je zelf weten. Zolang de vraagprijs onder de nieuwprijs is maakt het mij niet uit wat iemand vraagt. Het is toch "wat de gek er voor geeft". Misschien koop jij dan liever een nieuw reepje geheugen, prima. Anderen zullen zijn reepje geheugen niet onaardig geprijst vinden, zoals door sommige mensen al aangegeven in dit topic.

Of zijn vraagprijs hoog is of niet valt over te twisten, maar een "belachelijke hoge prijs" zie ik hier zeker niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een te hoge vraagprijs is geen verkoop. Steeds dezelfde users die denken dat ze hun mening erover moeten geven is vervelend en een optie op je advertentie om reacties op 't de frontpage toe te staan lijkt mij wel een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:30

scorpionv

This space for rent

Een week geleden liep ik inderdaad tegen hetzelfde op; een aanbod advertentie van mij die door een stel gebruikers helemaal de grond in wordt geboord. En waarom? Postcount. En gewoon om eens even lekker een advertentie af te kraken. :/
Dat je eenmalig op een wat hoge prijs wordt geattendeerd, OK, maar na 5 posts gezeur ben ik het zo zat dat ik liever m'n zooi niet of elders verkoop. Wat mij betreft mag aan dit soort reacties een negatieve karma worden gehangen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Pagina: 1