Toon posts:

Linksys WAG200G of Asus WL-600g

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort geen toegang meer tot het universiteitsnetwerk en moet nu voor het eerst weer op zoek naar een goede modem/router in één.

Ik heb ADSL2+ verbinding van Concepts ICT (via Bbned) en wil graag draadloos internet hier thuis.

Ik heb zitten lezen en lezen, en ben nu eigenlijk tot 2 mogelijkheden gekomen:

Asus WL-600g

Of de

Linksys WAG200G

Over de linksys ben ik een beetje huiverig. Ik heb een goed jaar geleden een linksys router gehad en die zorgde ervoor dat mijn internetverbinding een stuk langzamer werd. Over asus weet ik niet zo veel wat betreft hun netwerkproducten.

Ik hoop dat jullie me kunnen aanraden welk product te kopen. Of misschien zelfs een compleet andere. Ik lees ook dat de Draytek modem/routers erg goed zijn, maar vind die wel heel prijzig en vraag me af of het veel in kwaliteit verschilt met bovenstaande 2?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

Haan

dotnetter

De Asus heeft een USB-printserver en ik geloof ook de mogelijk om een externe schijf aan te sluiten en te beheren. Dat kan natuurlijk erg handig zijn.
De Linksys is gewoon een standaard ADSL2 geschikt modem, verder niets mis mee ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:45

Majapro

Deventer

die asus heeft wel heel wat meer mogelijkheden als ik zo lees :)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Ik zou je toch niet teveel aantrekken van die slechte ervaringen met Linksys. Over het algemeen is Linksys best een goed merk. Bij Asus zijn ze er sterk in wat meer features op te sommen. Die USB printer aansluiting is natuurlijk echt wel handig. Afhankelijk van of je van plan bent dat te gebruiken of niet zou ik kiezen. Ik zie ook dat de Asus wel een stuk duurder is (€82-€54 in pricewatch), en ik denk dat hij dat niet waard is als je de USB printer niet gaat gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank jullie wel :)
Pagina: 1