Voor een vriend ben ik bezig een pc in elkaar aan het zetten.
Alles verloopt soepel totdat ik de drivers voor de videokaart aan het installeren ben.
Nadat ik de pc opnieuw heb gestart, loopt hij vast bij het inlogscherm (je kunt ongeveer 2 sec. een gebruiker kiezen dan bevriest het scherm).
Ik heb windows XP daarna weer opnieuw geinstalleerd, en daarna direct de driver voor de videokaart geinstalleerd. Helaas kreeg ik weer het zelfde probleem. Daarna heb ik alle driver van deze videokaart van de Asus site geprobeert, alleeen telkens het zelfde probleem.
Verder als ik de pc in veilige modus start, heeft hij er geen last van. Heeft iemand enig idee waar het aan ligt?
Wat ik al geprobeert is:
- Andere voeding (500 watt)
- Geheugen getest (met Memtest 86+ 10 uur achter elkaar zonder errors)
- CPU Burn (5 uur gedraaid tijdens veilige modus)
- SP2004 (5 uur gedraaid tijdens veilige modus)
Verder zijn de temperaturen goed (tussen 30 - 45).
Hier nog even wat specificaties:
Moederbord:
Asus M2A-VM HDMI
Processor:
AMD Athlon 64 X2 4200+
Geheugeh:
1 GB merk PQI
Videokaart:
Asus EN7300GS
Alles verloopt soepel totdat ik de drivers voor de videokaart aan het installeren ben.
Nadat ik de pc opnieuw heb gestart, loopt hij vast bij het inlogscherm (je kunt ongeveer 2 sec. een gebruiker kiezen dan bevriest het scherm).
Ik heb windows XP daarna weer opnieuw geinstalleerd, en daarna direct de driver voor de videokaart geinstalleerd. Helaas kreeg ik weer het zelfde probleem. Daarna heb ik alle driver van deze videokaart van de Asus site geprobeert, alleeen telkens het zelfde probleem.
Verder als ik de pc in veilige modus start, heeft hij er geen last van. Heeft iemand enig idee waar het aan ligt?
Wat ik al geprobeert is:
- Andere voeding (500 watt)
- Geheugen getest (met Memtest 86+ 10 uur achter elkaar zonder errors)
- CPU Burn (5 uur gedraaid tijdens veilige modus)
- SP2004 (5 uur gedraaid tijdens veilige modus)
Verder zijn de temperaturen goed (tussen 30 - 45).
Hier nog even wat specificaties:
Moederbord:
Asus M2A-VM HDMI
Processor:
AMD Athlon 64 X2 4200+
Geheugeh:
1 GB merk PQI
Videokaart:
Asus EN7300GS