WLAN gekozen channel valt weg

Pagina: 1
Acties:

• toycel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08-2010
Dag,

ik heb een netwerk met een Zyxel P2602HW-D3a router. Ik heb één pc bedraad hier aan hangen en drie(2x laptop) onbedraad. Heb als beveiliging WPA-PSK ingesteld en SSID op actief. Alles werkt goed(verbinding etc) tot na ...(verschillend per keer) en dan is het draadloos netwerk niet meer verbonden. Deze staat dan ook niet meer in lijst met beschikbare netwerken.

Dmv de pc die per kabel is aangesloten is de router wel gewoon toegankelijk en de verbinding met het internet is ook nog steeds actief.

Als ik dan in de wlan-setup(van de router) het kanaal verander dan zijn allen weer verbonden. Dit kan enkele minuten of soms wel een dag duren maar dan gebeurt weer precies hetzelfde. Heel af en toe hersteld de verbinding zich dan na enkele minuten maar meestal moet ik weer via de kabel de router 'op' en de channel weer wijzigen.

Heb met netstumbler ook al gekeken maar zijn drie netwerken in de buurt maar allemaal op channel 11. Ik heb zelf inmiddels alle kanalen geprobeerd maar overal hetzelfde.

Iemand een idee?

Verwijderd

Stuur een e-mail naar Zyxel Support.
(support@zyxel.nl)

Vermeld het serienummer, uitleg van het probleem en ook belangrijk welke firmware versie die in het modem zit.

Ook erbij vermelden dat je WPA-PSK gebruikt en probeer iets over de wirelessclient te vertelllen, of deze client ook een Zyxel is of niet. (als Zyxel adapter is vermeld dan ook weer het serienummer)