Hallo allemaal,
Ik zit nu een beetje te prutsen met een mailserver op m'n eigen PC. Het idee achter die server is dat ik altijd, overal, bij al m'n mail kan komen. Ik heb nu een stuk of 5 POP3 accounts. Ik pak dus gewoon een IMAP server waar al die mail op binnen getrokken wordt, en dan check ik voortaan op die IMAP server mijn mail. Die IMAP server werkt an sich wel (KMail en Thunderbird geven geen problemen aan als ik die met de IMAP server @ localhost laat praten
). Ook fetchmail werkt al netjes. Die trekt netjes de mail van al m'n POP3 accounts binnen (nouja, ik weet hoe ik hem al m'n mail binnen moet laten trekken, atm maakt hij alleen verbinding met m'n testacount wat ik opgezet heb om deze mailserver te installeren).
Het probleem zit echter in Procmail. Procmail gebruik ik om mijn mail te filteren. Dus als er een mail van GoT binnen komt, dan wil ik die in de GoT map hebben, hetzelfde voor mails van mailinglijsten, andere fora enz. Ik heb nu 1 regel in m'n ~/.procmailrc zitten en alles wat hij nu nog doet is m'n mail opeten
. Ik zie de mail helemaal nergens meer staan. Niet in m'n inbox en niet in de testdir. En ik heb werkelijk geen flauw idee wat er fout kan zijn. Dit is mijn ~/.procmailrc:
Ja, de testdir map bestaat. Die is aagemaakt met het commando maildirmake -f testdir ~/mail
Volgensmij geeft m'n procmail.log ook geen rare dingen aan. Dit is hem:
Ik zie daar niets vreemds aan.
Ik zit dus een beetje met m'n handen in het haar. Wat doe ik fout?
Ik moet wel zeggen dat dit de aller eerste keer is dat ik een mailserver opbouw. Ik weet er dus echt niets van. Het is dus de eerste keer dat ik met fetchmail. procmail en courier werk.
Ik zit nu een beetje te prutsen met een mailserver op m'n eigen PC. Het idee achter die server is dat ik altijd, overal, bij al m'n mail kan komen. Ik heb nu een stuk of 5 POP3 accounts. Ik pak dus gewoon een IMAP server waar al die mail op binnen getrokken wordt, en dan check ik voortaan op die IMAP server mijn mail. Die IMAP server werkt an sich wel (KMail en Thunderbird geven geen problemen aan als ik die met de IMAP server @ localhost laat praten
Het probleem zit echter in Procmail. Procmail gebruik ik om mijn mail te filteren. Dus als er een mail van GoT binnen komt, dan wil ik die in de GoT map hebben, hetzelfde voor mails van mailinglijsten, andere fora enz. Ik heb nu 1 regel in m'n ~/.procmailrc zitten en alles wat hij nu nog doet is m'n mail opeten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| PATH=$HOME/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/bin:. MAILDIR=$HOME/mail/ DEFAULT=$HOME/mail/ LOGFILE=$MAILDIR/procmail.log :0 * ^Subject:.*Testmail testdir |
Ja, de testdir map bestaat. Die is aagemaakt met het commando maildirmake -f testdir ~/mail
Volgensmij geeft m'n procmail.log ook geen rare dingen aan. Dit is hem:
code:
1
2
3
| From tijn Tue Aug 21 17:30:26 2007 Subject: Testmail Folder: testdir 1047 |
Ik zie daar niets vreemds aan.
Ik zit dus een beetje met m'n handen in het haar. Wat doe ik fout?
Ik moet wel zeggen dat dit de aller eerste keer is dat ik een mailserver opbouw. Ik weet er dus echt niets van. Het is dus de eerste keer dat ik met fetchmail. procmail en courier werk.