Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe adapter laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 17:44

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een kapotte adapter en ik wil nu graag een nieuwe kopen.

Dit is wat er op de oude staat:
- Uitgangsspanning 20Vdc
- Belasting 5A

Kan ik nu een adapter kopen met een uitgangsspanning van 20Vdc met een belasting van 6A?

Graag hulp mensen!

Danku!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat kan prima. Voltage moet gelijk zijn, amperage kan prima hoger zijn. Wat je apparaat niet nodig heeft vraagt hij ook niet.

• Erikz.nl
  • Laatst online: 12-10 17:44

Erikz.nl

professioneel prutser

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:46:
Ja dat kan prima. Voltage moet gelijk zijn, amperage kan prima hoger zijn. Wat je apparaat niet nodig heeft vraagt hij ook niet.
Ok dank je! Mijn vrees was dat er dan een te hoge stroomsterkte doorgestuurd zo worden waardoor de laptop overbelast kon raken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Erikz.nl schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:51:
[...]

Ok dank je! Mijn vrees was dat er dan een te hoge stroomsterkte doorgestuurd zo worden waardoor de laptop overbelast kon raken.
Nee, dat is als je een te hoog voltage pakt.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Erikz.nl schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:51:
[...]

Van stroom kan je bij wijze van spreken nooit genoeg hebben. Als een apparaat 5Ampere nodig heeft, zal hij dat opnemen en niets meer. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Atlas schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:57:
[...]

Van stroom kan je bij wijze van spreken nooit genoeg hebben. Als een apparaat 5Ampere nodig heeft, zal hij dat opnemen en niets meer. :)
Daar denkt een LEDje toch anders over. Alhoewel ik zeker ben dat in deze toepassing je elke 20V gelijkstroom adapter die 5A kan leveren kan pakken, meestal werkt 21V ook nog goed bijv. maar ik geef daar geen garantie op.

[ Voor 23% gewijzigd door 0fbe op 21-08-2007 19:03 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

timcooijmans schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:01:
[...]

Daar denkt een LEDje toch anders over...
Ow, sinds wanneer.
Ik heb hier een zooi ledjes aan mijn voeding hangen die minstens 12A op de 5V lijn kan leveren en die leds doen het prima hoor.

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Terw_Dan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:03:
[...]

Ow, sinds wanneer.
Ik heb hier een zooi ledjes aan mijn voeding hangen die minstens 12A op de 5V lijn kan leveren en die leds doen het prima hoor.
Daar zit ongetwijfelt een weerstandje (of een andere stroom limiterende oplossing) voor Als je een LEDje met een spanningsval van 5V (voor de handigheid) op een 5V lijn zet zonder voorschakelweerstand = stroombegrenzer brand ie door.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

timcooijmans schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:01:
[...]

Daar denkt een LEDje toch anders over.
Ik had het over een op zichzelf staand apparaat, niet over het speciale geval van een Ledje ;).

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Voltage moet gelijk zijn (15% variatie zal wel geen kwaad kunnen)

Stroom die de adapter kan lezen met groter dan of gelijk zijn. Uw apparaat zal enkel de stroom vragen die het nodig heeft, maar als die meer vraagt dan hij krijgt, dan gaat hij op zijn gat.
Pagina: 1