Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Ervaringen] SimSim Dual Sim GSM

Pagina: 1
Acties:
  • 1.453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 10:43
Wie heeft er ervaringen of gehoord van deze.

Voor mijn werk ben ik opzoek naar een telefoon die met twee simkaarten tegelijk online kan zijn, dit scheelt een extra telefoon meezeulen.

Nou kwam ik deze telefoon tegen op het internet, maar vind het allemaal beetje iets te mooi om waar te zijn.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.simsimphones.com/images/v200-extrafoto.jpg

Technische Specificaties:
Specifications
Dimension 108 x 50 x 15mm
Weight 90g
Display 2.4" TFT / 2.6"TP, touch screen
Platform Configuration
Hardware MT6226B+MT6205
Software MTK, MT6226B+MT6205
Hardware
Network GSM900 / DCS1800, dual bands
Antenna Built-in dual antennas
Camera 2.0 mega pixels
MP3 Yes
MPEG 4 Yes
Internal memory 128M NOR flash +32m RAM
Memory card T-Flash card
USB slot Yes
Handwriting input Yes
Touch Screen Yes
Bluetooth Yes
Tone 64 chords, compliant MP3 tone
Stereo Dual speakers
Data jack 10 pin mini USB for earphone and I/O connection
Keyboard backlight White
Side key 3 keys,volume up & down,photo taking
Navigation key 5 keys, up,down,left,righ,ok
Function key 4 keys,left,right,dialing,on/off
Number key 0,1-9, *, #
Battery 1050mAh Li-ion
Software
GPRS Yes
MMS Yes
WAP Yes
STK Yes
MP3 player Yes
MPEG 4 player Yes
Photo & ringing tone download Yes
Voice recorder Yes
Memory phone book 300
Memory massenge 30-50
Voicing numbers Yes
Game Yes
Tone quantity 25
Notebook Yes
Agenda Yes
Calendar Yes
Global clock Yes
Timer on Yes
Timer off Yes
Turn-off alarm Yes
Calculator Yes
Currency conversion Yes
Health management Yes
Key lock Yes
Message multi-sending Yes
PC synch tool Yes
OSD language English,Simplified & Complicated Chinese,Vietnamese, Thai,Russian, Arabic,French,Spanish, German & Italian
Input method eZi,ABC,abc,123,handwriting, Chinese phoneticism
Packing Detail
1 unit in 1 color box Color box measurement: 212*150*64mm
20 units in 1 carton Carton measurement: 440*340*330mm
Accessories
1*USB cable 1*256MB T-Flash card
1*USB adapter 2*Li-ion batteries (1050 mAh each)
1*Earphone 1*User manual
1*Warranty Card

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

en dat voor slechts 250 euro _o-
site ziet er ook niet echt lekker uit, JPG artifacts anyone?
2280 AL Rijswijk-Den Haag
Nederland - Europese Unie

hoofdkantoor:
Rijswijkseweg 60
2516 EH Den Haag
Nederland - Europese Unie
ook tamelijk verdachte combinatie

het telefoon nummer behoord toe aan een privé persoon
Telefoonnr: Naam: Adres: Postcode: Plaats:
070-3050503 Kraaijeveld, a Marktweg AB AB 2525 HW 's-Gravenhage

ook is het de importeur terwijl google verder een simsimphone niet kent

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 21-08-2007 18:49 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

mulder

ik spuug op het trottoir

Komt vermoedelijk uit China, over de kwaliteit kun je denk ik weinig zeggen, ik ben opzich wel benieuwd naar hoe zo'n ding in de praktijk werkt. Dit soort apparaatjes worden volgens mij pas interessant als je er bv Windows Mobile op kan gaan draaien, voorlopig draait er denk ik alleen look-a-like software op.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Fatalharry
Zo dacht ik dus ookal, zag er allemaal erg vreemd en typisch uit.
vooral het hoofdkantoor, een gigantisch kantoorpand en het bedrijf verkoopt 1 telefoon??
beetje vreemd

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Don Facundo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:00:
Komt vermoedelijk uit China, over de kwaliteit kun je denk ik weinig zeggen, ik ben opzich wel benieuwd naar hoe zo'n ding in de praktijk werkt. Dit soort apparaatjes worden volgens mij pas interessant als je er bv Windows Mobile op kan gaan draaien, voorlopig draait er denk ik alleen look-a-like software op.
Wat heeft Windows mobile nou weer met dit Dual sim toestel te maken? (behalve dat het op telefoons draait en dat dit een telefoon is)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 21-08-2007 19:30 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken dat pand wel, is een kantoorgebouw waarbij je gewoon ruimtes kunt huren. Tmobile had het op een gegeven moment helemaal afgehuurd, totdat hun hoofdkantoor er vrijwel tegenover opgeleverd werd.

Dit klinkt mij op zich als iets wat technisch wel mogelijk moet zijn...gewoon twee telefoons in 1 behuizing, zat er gisteren nog aan te denken. Wat ik me wel afvraag: alles leuk en aardig, maar als ik nou zelf wil bellen? Heb ik dan een voorkeursnummer waarmee ik bel en kan ik de 2e kiezen als ik dat wil, of moet ik telkens kiezen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:14
Deze heeft twee modellen.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

mulder

ik spuug op het trottoir

Marzman schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:29:
[...]

Wat heeft Windows mobile nou weer met dit Dual sim toestel te maken? (behalve dat het op telefoons draait en dat dit een telefoon is)
:/ Misschien moet je lezen wat ik schrijf in plaats van als een blinde aap een of andere suffe reply te plaatsen. Ik zeg dat ik dit soort apparaatjes interessanter zou vinden als er Windows Mobile op zou kunnen draaien. Als je op de site had gekeken had je gezien je dat er een screenshot van het toestel staat met op het scherm een onbekend OS met een Windows-like interface. Dat betekent dat er een OS op staat waar waarschijnlijk weinig extra software voor te krijgen is, in ieder geval niet in het engels of nederlands. Sommige mensen vinden dat belangrijk.

oogjes open, snaveltjes dicht

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 08:40

FongWan

The Stormrider ...

Broer van mijn vriendin was pas in China en daar liepen ze inderdaad rond met dit soort apparaatjes. Konden twee simkaarten in die gelijktijdig verbinding hadden, gesprekken ontvangen op beide simkaarten en als je zelf belt kiezen met welk nummer je belt. Dacht dat hij ook zei dat het Windows Mobile toestellen waren. Zal het wel nog een keer navragen als ik hem zie.

Maar hoop dat dit soort devices ook hier in het westen uit gaan komen van HTC of zo. Zou wel erg prettig en mooi zijn. Naast het feit dat je dan maar 1 toestel nodig hebt voor een zakelijk en prive nummer.

Ga zeker rondkijken als ik in China zit het komende half jaar of ik zoiets kan vinden en hoe ze werken.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Don Facundo schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:36:
[...]
:/ Misschien moet je lezen wat ik schrijf in plaats van als een blinde aap een of andere suffe reply te plaatsen. Ik zeg dat ik dit soort apparaatjes interessanter zou vinden als er Windows Mobile op zou kunnen draaien. Als je op de site had gekeken had je gezien je dat er een screenshot van het toestel staat met op het scherm een onbekend OS met een Windows-like interface. Dat betekent dat er een OS op staat waar waarschijnlijk weinig extra software voor te krijgen is, in ieder geval niet in het engels of nederlands. Sommige mensen vinden dat belangrijk.
op de site staat inderdaad een windowsplaatje dat waarschijnlijk fake is, maar dat had ook wel in een iets vriendelijkere reply kunnen melden.
Zo vreemd was mijn vraag niet want twee sims hebben gewoon niet direct iets te maken met smartphones of Windows Mobile toestellen. Het is niet zo dat een duall sim toestel alleen bestaansrecht heeft als smartphone, dus dan is het vreemd als het lijkt alsof iemand dat er uit het niets bijhaalt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

Eeum, toen ik in turkije op vakantie was, kwamen hier regelmatig reclames van langs. Alleen weet ik jammer genoeg de naam niet meer...

• Fatalharry
Ik krijg al mee dat er veel meer mogelijkheden zijn na een beetje zoeken op internet kwam ik hier

Meeste komen uit china dus de kwaliteit is vaak crappy; maar misschien is dit dus beter. Gewoon ff zoeken en je vind er echt extreem veel.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 08:40

FongWan

The Stormrider ...

offtopic:
No offence intended maar wat ben je weer lekker kort door de bocht zeg, omdat het uit china komt is de kwaliteit crap. |:( Je hebt ook zat westerse merken die ook crap verkopen hoor. Ofwel, dus jij hebt/koopt ook alleen maar spul dat niet uit china komt of zo. :? Veel succes ...

Wordt af en toe zo moe van dit soort opmerkingen, het klopt dat er ook crap uit china komt maar dat geld voor zoveel landen die dingen produceren. Bijna alles wordt in china gemaakt en dan met een stickertje van "vul favoriete merknaam in" hierheen geimporteerd en dan is het inene "goed spul" maar zodra we het over een chinees merk hebben is het inene vaak crap. Merken als Meizu en HTC zijn van origine chinees en maken toch best mooi en goed spul hoor.

Sorry voor de off topic rant maar moest er ff uit. Nogmaals nofi.

Zoals ik al zei, wanneer ik er ben ga ik wel rondkijken hoe die dingen in het echt zijn als ik ze vind. Hopelijk komt HTC met zoiets in NL zodat het geen crap is. ;)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 22:10
Hi,

Op buyuz.com (website is extreem langzaam! heb geduld!) staan onder 'true dual sim phones' nog veel meer modellen.
De prijs is nog lager en zelfs zonder bezorg kosten.
Ik denk er over om t n keer te proberen, maar liever heb ik ook 1 met windows mobile.
Op ebay ben ik al wel is 1 tegengekomen, maar in ebay heb ik echt geen vertrouwen meer.

Als iemand ervaring heeft met 1 of meer van deze 'true dual sim' of 'dual sim active' phones dan ben ik erg benieuwd?

Florisz

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 15:59
Voor de mensen die info willen over inmiddels beschikbare dual sim toestellen of simkaart adapters waarmee je twee simkaarten in 1 kunt krijgen:

http://www.gsmarena.com/dual_sim-review-154.php

Wat ik echter altijd begrepen heb is dat het toch vaak storingen oplevert.

Verwijderd

lasharor schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:36:
Eeum, toen ik in turkije op vakantie was, kwamen hier regelmatig reclames van langs. Alleen weet ik jammer genoeg de naam niet meer...
Jij bedoelt een andere. De DST 11 van General Mobile waarschijnlijk

Strak toestelletje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 00:40 ]

Pagina: 1