Toon posts:

Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een probleem met de lijn konden we vandaag eindelijk online gaan met EdpNet. Alleen krijgen we helemaal geen verbinding...

- splinternieuwe zyxel modem, aangekocht bij edpnet
- volgens edpnet staan alle instellingen juist en ligt het probleem aan de pc die iets tegenhoudt
- modem op 2 verschillende pc's aangesloten, telkens geen verbinding
- geen anti-virus op pc geïnstalleerd, firewall uitgezet
- bij het pingen krijgen we time-outs

Altijd Telenet gehad waar alles zo'n beetje vanzelf ging, en we hebben allebei geen ervaringen met ADSL. Kan iemand misschien bedenken waar het probleem nog kan liggen? We beginnen al lichtjes spijt te krijgen van de overstap, want hebben nog niet anders of problemen gehad ;(

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Brand het DSL lampje op de zyxel modem? Als hij wel brand heb je linesync.
Zo niet moet je ff zonder splitter aansluiten, dus rechtstreek vanuit het ISRA punt naar de modem en de modem paar seconden uit de stroom halen. Mocht het DSL lampje nog steeds niet branden, moet je de helpdesk bellen.

Mocht het DSL lmapje branden moet je je modem configureren, als je dat nog niet heb gedaan.
Op de site van EDPnet staan de instellingen: Klik hier voor de instellingen

Hoe je je zyxel moet configureren kan je op de website van zyxel zelf eens kijkje nemen: Zyxel support site

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe kan je de modem aansluiten zonder splitter? Je krijgt die kabel toch niet in de muur... En wat is een ISRA juist? Sorry hoor..

Bedankt alvast!

Verwijderd

[google=isra punt]

• crazyindo
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:01:
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe kan je de modem aansluiten zonder splitter? Je krijgt die kabel toch niet in de muur... En wat is een ISRA juist? Sorry hoor..

Bedankt alvast!
Beste,

Een ISRA is afkorting voor Infrastructuur Randapparatuur. Een ISRA is het punt waar het telefoonlijn binnen je huis komt.

Een ADSL splitter houdt in dat je je analoge telefoonlijn kan gebruiken en kan internetten tegelijk. Als je je analoge lijn niet wenst te gebruiken kun je zonder splitter doen.
Waarmee ik bedoelde, als het DSL lampje in je modem niet brand, om zonder de ADSL splitter aan te sluiten is omdat de lijn rechtstreek gaat, zonder tussen komst van een splitter. Het is en blijf een elektronisch middel (splitter, kan stuk zijn etc.).

Zie foto:

Splitter:
Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/images/splitter4a.gif

ISRA & Splitter & Je modem:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~zalac002/foto/isra_aansluiting1_klein.JPG

Oow jah zet je modem zo dicht/kort mogelijk (kabel ook) bij je ISRA aansluiting, voorkoom vertragingen etc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitleg Crazyindo. Het lampje van dsl brandt wel normaal..

• crazyindo
Nou kijk, dan heb je modem linesync. Nou is de volgende stap om je modem te configureren. Ik verneem dat je dat nog niet heb gedaan, want ik kan daar niet terug lezen uit je bericht. Mocht je nog niet te hebben geconfigureerd moet je dat wel eerst doen he ;)

Hoe je dat moet doen zie mijn vorige bericht met wat links van de manual. Als je niet weet hoe, zoek op google naar how to's van je modems. Succes

Verwijderd

Voor het instellen van je Zyxel modem kijk ook op:
www.zyxel.nl/support/z137.php

Verd ^*&#@^!!... die stond al bij een andere post...

Tijd om dat stuk hout mee te nemen, en me terug te trekken in mijn kantoor. Ik wens niet gebeld te worden terwijl mijzelf verrot ga slaan met dit stuk hout, ook niet als de Thunderlizards de stad weer eens afbreken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 14:17 ]

• crazyindo
dat heb ik ook al aangegeven in mijn vorige bericht ;)
Pagina: 1