[Laptop] DVD/RW Combi leest wel cd, geen dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:06
Sinds enige tijd heb ik het probleem dat de dvd lezer/brander geen DVD's meer leest. Hij geeft deze aan als een lege schijf, ondanks dat ze wel beschreven zijn.

Als ik er echter een cd in stop, dan word die wel gelezen.

Het gaat om deze combi: HL-DT-ST DVD-RW GCA-4080N een combi in een HP Pavilion 6149EA laptop.

Wat heb ik al geprobeerd; upper en lower class filters verwijderd in het register.
Ander stuurprogramma zoeken, en deze geprobeerd te installeren, maar wil niet?
Combi helemaal verwijderd en vervolgens opnieuw geinstalleerd.

Wil namelijk graag mijn laptop formatteren, maar als ik geen dvd kan lezen gaat het een beetje moeilijk worden..

Iemand enig idee wat het kan zijn?

• Robbie T
Kickje, en tevens een kleine toevoeging; Ik ben wel in staat om een dvd te branden, maar daarna worden ze niet gelezen in de laptop terwijl ze wel beschreven zijn!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:51
Firmware update geprobeerd?

(Let op hier kun je je drive ook mee vermoorden, dus enige ervaring is vereist, ik ben dan ook niet aansprakelijk.)

• Robbie T
ThinkPadd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:15:
Firmware update geprobeerd?

(Let op hier kun je je drive ook mee vermoorden, dus enige ervaring is vereist, ik ben dan ook niet aansprakelijk.)
Heb dit inderdaad geprobeerd, maar de "flash" knop is uitgeschakeld, ondanks dat de drive is geselecteerd. Ben er dan ook niet zeker van of ik de goede firmware heb.