Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC uit bij beginnende lekkage plafond?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op het werk (universiteitsgebouw) hebben we wel eens last van lekkage. Dit begint altijd op 1 plaats (1,5 meter schuin boven mijn werkplek) en breidt zich dan uit via leidingen aan het plafond. Nu laten we de PC’s hier ’s nachts aanstaan voor een computing grid. Ik ben als de dood dat mijn PC ooit nat wordt en ik onderzoeksdata verlies. Een back-up systeem hebben we niet. Weet iemand misschien een niet al te dure oplossing (<100,-) met een vochtsensor aan een ~2m lange die ik tussen mijn PC en het stopcontact kan zetten zodat de stroom word afgesloten bij lekkage? Ik ben niet van plan te gaan solderen want daar heb ik geen verstand van, liefst een kant en klare oplossing.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 21:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

als je pc uitstaat kan hij ook vochtschade oplopen.

Hoeveel data is het? marzman is me voor

[ Voor 34% gewijzigd door kromme op 21-08-2007 17:53 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je niet beter een usb-schijf kopen voor die 100 euro en toch wat backupschema's maken?

Jullie zouden trouwens de enigste universiteit zonder netwerk zijn volgens mij, dan kan je toch gewoon backuppen naar het netwerk voor je pc kapot gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 21-08-2007 17:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Los van het feit dat ik het erg onverantwoord vind dat medewerkers van een universiteit geen backup mogelijkheden hebben, kan je niet gewoon de technische dienst naar de lekkage laten kijken? Zorg sowieso voor backup mogelijkheden maar zorg er ook voor dat lekkage's ook niet voor komen

Verwijderd

Dat durft op een universiteit te zitten :o

Lijkt me logisch dat geen back-up veel tranen kunnen betekenen en of ze nu uit het plafond komen of uit je ogen, beide is niet zo leuk :+

Verwijderd

flink klagen,en plafon laten maken >:)

Verwijderd

Idd, koop gewoon een Externe HDD, en backup daar al je files op.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En je kunt de PC niet verplaatsen?? Lekkage laten verhelpen, en veel backups maken.

Dat is de enige kant-en-klare oplossing. De rest is dom klooien in de marge... }:|

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Tent opzetten :*)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
gambieter schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:18:
En je kunt de PC niet verplaatsen?? Lekkage laten verhelpen, en veel backups maken.

Dat is de enige kant-en-klare oplossing. De rest is dom klooien in de marge... }:|
Jups je PC meter of 2 opschuiven. naar droge locatie.
10€ UTP kabel
5€ een Verlengsnoer.

Daarnaast een Externe HDD of internet Backup maken. Je HDD kan het altijd begeven hoe droog je hem ook houd.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Exuimtum was me voor :+

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

PC een 5 centimeter hoger zetten, en een stukkie plastic erover (geen ventilatiegaten afdekken aub, dat gaat je zuur opbreken)...

Electrotechnische oplossing wordt duurder, moeilijker, en onzinniger.
1. vochtsensor nodig, met kabel eraan naar een andere plek. (nee, draadloos begin ik niet eens aan)
2. logica om de boel uit te kunnen schakelen (je computer in 1 keer van stroom ontdoen levert op z'n best 's ochtends opstartproblemen)
3. een natte HDD is meestal kaduuk, of ie onder stroom stond of niet. (12V is niet gek veel, dat op zich doet niks... corroderen van je bedrading is vervelender)
4. kost nog geld ook... en een hoop testwerk, dus tijd = meer geld... Je collegas gaan raar kijken trouwens met al die draden door je kamer :P
5. electronica kan falen, niet geheel ondenkbaar bij eigen knutselwerk. Laat dat dak fiksen (moet toch), dan zit het tenminste goed.
Nou jij weer

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe je pc _onder_ je bureau ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 21-08-2007 20:57 ]

Iperf

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Velleman heeft een kitje van 17€25, dat vloeistofniveau's kan detecteren. Ik weet niet in hoeverre je dat kan aan je muur plakken, maar het kan een oplossing zijn.

Dat het kant-en klaar moet zijn wordt het grootste probleem, zit daar niet iemand in de buurt die wel wat elektronicakennis heeft, en voor jou wat in elkaar wil knutselen, met een µC, een relais en wat klein grut maak je erg snel een vochtdetectie die eerst een pulsje geeft (bijvoorbeeld aan de powerknop, om de PC in slaapstand te zetten) en dan eenmaal de PC goed afgesloten is (kan met timer, eventueel in combinatie met +5V lijn in de PC controleren, als ie na 10 minuten niet afgesloten is gaat de prik er toch af bijvoorbeeld) de netvoeding uitschakelen.

Aangezien je voorlopig een kant-en-klaar oplossing zoekt, heb je met je topic hier in [EL] niet echt iets van doen. We verwachten ook dat je zelf op zoek gaat naar een oplossing, daar zie ik niets van terug, vandaar een slotje.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.