Toon posts:

[Ipod Speakers] Bij voorkeur met cd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Ipod speaker/docking station, met grote voorkeur 1tje die ook een ingebouwde cd-speler heeft (mijn cd-speler toont serieuze gebreken). Met zoveel verschillende setjes is het voor een leek onmogelijk om een weloverwogen keuze te maken.

Het belangrijkste is voor mij de geluidskwaliteit. Helaas zijn er niet veel stations die ook een cd speler bevatten, dus misschien wordt het er toch 1 zonder cd speler.

Deze Iluv i9200 ziet er heel vet uit en heeft volgens reviews goed geluid. Alleen heeft deze wat functionele tekortkomingen: geen display; geen aansluiting voor andere boxjes of voor een console aan te sluiten: Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/5/0/00037605/l_00037605.jpg

Daarnaast ben ik ook bij de Bose Docking Station uitgekomen. Ik heb echter gehoord dat dit niet per se het beste geluid levert, terwijl deze in de hoogste prijsklasse zit.

Zijn er mensen die ervaringen kunnen delen en een mooie set kunnen aanbevelen die superieur geluidskwaliteit levert?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat ding in het midden met die '1200' erop, is dat niet een display?
Dat tweede bezwaar is met wat moeite nog wel op te lossen, met een female iPod stekker en de juiste contactjes kan je daar een line in van maken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is die display alleen voor de cd speler en niet voor de Ipod. Dat was volgens mij het bezwaar in de reviews. Verder ziet hij er wel vet uit. Alleen kwa vergelijkingen van geluidskwaliteit tussen de verschillende docks kom ik er helaas niet uit

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Wat heb je aan een display als je I-pod er al een heeft?

''Superieur'' geluid kun je sowieso niet krijgen met dergelijke systeempjes. Koop dan een losse set...

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Barry|IA schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:48:
''Superieur'' geluid kun je sowieso niet krijgen met dergelijke systeempjes. Koop dan een losse set...
Hoe bedoel je dat dan precies? Wat voor losse set bedoel je bijvoorbeeld?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:58:
[...]

Hoe bedoel je dat dan precies? Wat voor losse set bedoel je bijvoorbeeld?
Hij bedoelt dat een alles-in-een setje meestal minder goed geluid geeft dan losse onderdelen(dus los iPod dock en losse cd-speler enz...)

Verwijderd

Topicstarter
En heeft, zeg een Philips, een mooi stel losse componenten die een Ipod aansluiting heeft? (dus niet 1tje die geen soort van dock heeft, zodat je de Ipod los er bovenop moet leggen omdat je het alleen met een kabeltje kunt aansluiten"?)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Vrijwel iedere fabrikant van receivers heeft tegenwoordig een Ipod doc in het assortiment. Dan moet je echter nog een CD-speler en speakers hebben. Het zal zeker een stuk beter klinken, maar het is tevens ook een stuk duurder natuurlijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Is een ipod docking station niet een vreselijke mode-gadget (even afgezien van de ipod zelf ;))? Voor zover ik ze heb gezien zijn het allemaal dingen die weliswaar prima bij je ipod passen, maar enerzijds brak geluid geven of anderzijds allerlei functionaliteit missen die een fatsoenlijke stereo wel heeft. Als ze op beide punten goed zijn, zijn ze duurder dan een beetje stereo!!

Wil je persé een ipod docking station? Anders kun je toch ook gewoon een stereo met line/aux-input kopen en met een verloopstekkertje je ipod erop aansluiten. Ik heb zelf een stereo met usb-aansluiting, dat werkt zelfs met usb-sticks, portable hdds en alle andere niet-ipods (gezien ipods geen flash disk drive maar een ander protocol gebruiken, wat mn stereo dan weer niet kent).

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ssj3gohan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:10:Ik heb zelf een stereo met usb-aansluiting, dat werkt zelfs met usb-sticks, portable hdds en alle andere niet-ipods (gezien ipods geen flash disk drive maar een ander protocol gebruiken, wat mn stereo dan weer niet kent).
De Ipod gebruikt gewoon USB mass storage zoals de meeste USB sticks en mp3 players. Echter kan een apparaat er niets mee omdat de bestanden een beetje verstopt staan.

Zo'n dock doet de overdracht van de muziek ook enkel en alleen analoog. Als de docking station een besturing voor de ipod heeft, gaat dat gewoon via een seriële lijn naar de ipod met een simpel protocolletje.

Verwijderd

Topicstarter
ssj3gohan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:10:
Is een ipod docking station niet een vreselijke mode-gadget (even afgezien van de ipod zelf ;))? Voor zover ik ze heb gezien zijn het allemaal dingen die weliswaar prima bij je ipod passen, maar enerzijds brak geluid geven of anderzijds allerlei functionaliteit missen die een fatsoenlijke stereo wel heeft. Als ze op beide punten goed zijn, zijn ze duurder dan een beetje stereo!!

Wil je persé een ipod docking station? Anders kun je toch ook gewoon een stereo met line/aux-input kopen en met een verloopstekkertje je ipod erop aansluiten. Ik heb zelf een stereo met usb-aansluiting, dat werkt zelfs met usb-sticks, portable hdds en alle andere niet-ipods (gezien ipods geen flash disk drive maar een ander protocol gebruiken, wat mn stereo dan weer niet kent).
Ik ben op zoek omdat mijn stereo-toren ondertussen brak aan het worden is. De boxen enzo zijn allemaal nog 100% alleen de cd wisselaar en laser begint onnauwkeurig te worden. Omdat deze binnenkort waarschijnlijk vervangen moet worden wil ik iets nieuws: cd's zijn binnenkort vrijwel vervangen. de cd's die ik origineel heb, luister ik tegenwoordig zelfs vrijwel alleen op mp3, maar cd's blijven op z'n tijd handiger dan alles via de ipod afspelen.

Omdat mp3 en ipod de voorlopige toekomst van muziek is wil ik een vervanging van mijn stereo-toren die zowel Ipod als cd's afspeelt (met nadruk op Ipod dus).

Voor mij gaat het bij een Ipod dock absoluut niet draagbaarheid, want ik ga er geen batterijen in liggen stoppen. Groot voordeel is inderdaad wel dat het redelijk klein is, toch goed geluid geeft en er nog goed uitziet ook.

Losse componenten, waardoor ik mn hele huis volstaat met boxen en componenten zie ik niet zitten. Vandaar dat ik jullie hulp en ervaringen vraag.

• mux

mux

99% efficient!

voodooless schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:18:
[...]

De Ipod gebruikt gewoon USB mass storage zoals de meeste USB sticks en mp3 players. Echter kan een apparaat er niets mee omdat de bestanden een beetje verstopt staan.

Zo'n dock doet de overdracht van de muziek ook enkel en alleen analoog. Als de docking station een besturing voor de ipod heeft, gaat dat gewoon via een seriële lijn naar de ipod met een simpel protocolletje.
Bestandssynchronisatie gaat toch alleen met itunes via een of ander maf de-files-naar-shit-renamend protocol? Lijkt een beetje op microsoft's eigen muzieksynchronisatie of de synchronisatie die geschiedt met pda's, maar het is volgens mij geen FAT usb mass storage device.... Volgens mij, i can be wrong, ik heb geen ipod.

Anyway, belangrijker zaken: je hoeft geen kamer vol losse componenten te hebben hoor; het enige wat je extra nodig hebt naast een gewone standaard stereotoren is een draadje dat jouw 2,5mm jack omzet naar dubbel tulp die in je AUX ingang (of een andere 8 ohm/10 kohm signaal in poort) past, en dan ben je klaar. Eén dun draadje. Althans, zo doe ik het met mijn pda. Lijkt me een stuk goedkoper dan een hele dure bose-set...

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ssj3gohan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:39:
Bestandssynchronisatie gaat toch alleen met itunes via een of ander maf de-files-naar-shit-renamend protocol? Lijkt een beetje op microsoft's eigen muzieksynchronisatie of de synchronisatie die geschiedt met pda's, maar het is volgens mij geen FAT usb mass storage device.... Volgens mij, i can be wrong, ik heb geen ipod.
Het is wel degelijk een FAT usb mass storage device (als je je ipod onder windows gebruikt in ieder geval, onder OSX gebruikt ie een andere fs). Je kunt immers ook gewoon files op je Ipod zetten via de verkenner.

• mux

mux

99% efficient!

voodooless schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:55:
[...]

Het is wel degelijk een FAT usb mass storage device (als je je ipod onder windows gebruikt in ieder geval, onder OSX gebruikt ie een andere fs). Je kunt immers ook gewoon files op je Ipod zetten via de verkenner.
hm, das zeker handig! Nou, dan heb ik dat kabeltje niet eens nodig, kan ie gewoon direct op usb, trekt de batterij ook niet leeg.

Ofwel TS: je kunt gewoon een stereo met usb-aansluiting kopen :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ehh.. Nee! Je kunt niet zomaar aan de bestanden muziekbestanden op je ipod namelijk ;) Die zitten netjes verstopt zodat je er eigenlijk niet veel mee kan.

• mux

mux

99% efficient!

voodooless schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:27:
Ehh.. Nee! Je kunt niet zomaar aan de bestanden muziekbestanden op je ipod namelijk ;) Die zitten netjes verstopt zodat je er eigenlijk niet veel mee kan.
wath-theh-fhcuck heb je dan aan het feit dat het een MSD is?... raaarrr...

Oftewel: koop een pda, das veel makkelijker dan een ipod :) Mijn creativiteit is op, ipods maken het wel erg moeilijk om op een universele manier muziek af te spelen... I'm out!

Nadeel van aan een 2,5mm jack hangen is namelijk dat je je batterij leegtrekt, dus dan kun je bijv. wel usb power gebruiken uit een usb-poort op je stereo, maar tenminste bij mij gaat de stroom daar af als hij die poort niet gebruikt. Daar heb je dus ook weinig aan. En die stereo's met ipodcradle zijn ook weer zo overdone (een hele cradle alleen voor één proprietair mp3-spelertje? Stel je eens voor dat er ook een muvo-, zen-, meizu-, zune-, core-, cowon- en standaard usb-cradle op worden geplaatst.... waarom lijkt de industrie steeds meer *niet* te standaardiseren?). Zijn er niet elegantere oplossingen?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ssj3gohan schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:06:
wath-theh-fhcuck heb je dan aan het feit dat het een MSD is?... raaarrr...
Je kunt op de disk wel gewoon files zetten natuurlijk (of mp3 die je dan niet op de ipod kunt afspelen, maar wel in je "audio USB ding-geval-apparaat").

Verwijderd

Topicstarter
ssj3gohan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:39:
[...]
Anyway, belangrijker zaken: je hoeft geen kamer vol losse componenten te hebben hoor; het enige wat je extra nodig hebt naast een gewone standaard stereotoren is een draadje dat jouw 2,5mm jack omzet naar dubbel tulp die in je AUX ingang (of een andere 8 ohm/10 kohm signaal in poort) past, en dan ben je klaar. Eén dun draadje. Althans, zo doe ik het met mijn pda. Lijkt me een stuk goedkoper dan een hele dure bose-set...
Ik heb zojuist zo'n 2,5mm kabeltje op mijn huidige stereo-toren getest op de AUX. Resultaat: ik krijg alleen duidelijk hoorbaar geluid als ik zowel de Ipod als de stereo-toren vol open zet. Dan is het geluid natuurlijk niet echt lekker. Dit is ook het geval bij mijn Sansa MP3 speler.

Wellicht dat dit aan mijn stereo-toren ligt?

• mux

mux

99% efficient!

Ah, dat is een gevalletje van verkeerde-impedantie-op-verkeerde-aansluiting. Mijn AUX kan schakelen naar een line-signaal (dus puur signaal), maar sommige aansluitingen (de meeste denk ik eigenlijk) hebben idd voorversterking nodig... Een 'echte' lijningang hoort altijd gewoon te werken, dat is namelijk sowieso een 8 ohm ingang en je ipod of mp3-speler geeft een 8 of 32 ohm signaal (dat lijkt verschillend maar het is praktisch hetzelfde, dus moet allebei werken).

Tsja, om nou weer een voorversterker te kopen ziet er ook zo vreselijk rommelig uit... Als je geen andere lijningang hebt wordt het moeilijk. Dan moet je inderdaad aan een aaipotkreedel gaan denken.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ssj3gohan schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:48:
Een 'echte' lijningang hoort altijd gewoon te werken, dat is namelijk sowieso een 8 ohm ingang en je ipod of mp3-speler geeft een 8 of 32 ohm signaal (dat lijkt verschillend maar het is praktisch hetzelfde, dus moet allebei werken).
Een aux input is hoogimpedant en is over het algemeen minimaal 10 KOhm, meestal ergens rond de 100 KOhm. De bron is normaalgezien laagimpedant, een mp3 speler meestal iets van 30 tot 100 Ohm. Dat vormt geen enkel probleem. Als je zacht geluid hebt met twee verschillende mp3 spelers, dan ligt dat gewoon aan de aux ingang. Die is dan vermoedelijk defect of verkeerd ontworpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu te denken om die bovenstaande Iluv te bestellen. Ik weet niet of het het waard is, omdat er geen nederlandse importeur is en deze dus alleen op minder bekende sites verkrijgbaar is.

Deze van Sharp lijkt ook aan de eisen te voldoen:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Sharp-DK-A10H.jpg

Net als deze van philips:
Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/media/visuals/nieuws/groot/mp3-philips-dmc230-ipod-dock-groot.gif

Ben bang dat ik er spijt van krijg als ik een Bose koop, die geen cd-speler heeft (maar wel heerlijk geluid)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Al veel te vaak discussies hier over geweest, maar naar mijn bescheiden mening is Bose ronduit troep. Alleen door het feit dat ze er (te) veel geld voor vragen creëeren ze de illusie dat het goed spul is.

Zoek uit waar ze meerdere van deze apparaten verkopen en luister zelf zou ik zeggen. Lukt dat niet of heb je daar geen zin in: ik raad de Bose sowieso af.

Verwijderd

Topicstarter
Met alle respect TimMer, maar op Tweakers krijg je veel te vaak reacties zoals die van jou. En daar heb ik natuurlijk weinig aan. Ik ben gewoon op zoek naar een Ipod dock en ik had gehoopt dat er mensen waren die mij kunnen adviseren. Per slot van rekening komen HIER de mensen die een onderbouwde mening kunnen geven over allerlei electronica. Ik gooi namelijk liever niet een paar honderd euro weg voor rommel.

Om op jouw laatste stuk terug te komen: Met al die apparatuur die er is, zie ik door de bomen het bos niet meer. Bovendien is er niet eens 1 vaste naam voor een Ipod dock/speaker/hifi-systeem.

Ik had gehoopt op reacties in de trend van: "ik heb de X2000 en die is supergoed". Daarom ben ik blij dat je Bose afraadt (een vriend van mij, en Expert medewerker zegt namelijk dat Bose op dit moment het allerbeste is).

• mux

mux

99% efficient!

voodooless schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

Een aux input is hoogimpedant en is over het algemeen minimaal 10 KOhm, meestal ergens rond de 100 KOhm. De bron is normaalgezien laagimpedant, een mp3 speler meestal iets van 30 tot 100 Ohm. Dat vormt geen enkel probleem. Als je zacht geluid hebt met twee verschillende mp3 spelers, dan ligt dat gewoon aan de aux ingang. Die is dan vermoedelijk defect of verkeerd ontworpen.
Dat is het advies dat we moeten hebben :) Weer wat geleerd vandaag.

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:52:
Met alle respect TimMer, maar op Tweakers krijg je veel te vaak reacties zoals die van jou. En daar heb ik natuurlijk weinig aan.
Daar heb je juist veel aan: je krijgt de eerlijke waarheid te horen. En die waarheid luidt: bij Bose betaal je teveel voor te weinig.
Ik ben gewoon op zoek naar een Ipod dock en ik had gehoopt dat er mensen waren die mij kunnen adviseren. Per slot van rekening komen HIER de mensen die een onderbouwde mening kunnen geven over allerlei electronica. Ik gooi namelijk liever niet een paar honderd euro weg voor rommel.
Zelf ben ik al jaren bezig met audio, dus mijn mening is onderbouwd. Heb al vele malen spul van Bose gehoord en stuk voor stuk was het troep. Philips is op zich een veilig merk, Sharp ook, alleen blijft het een feit dat je zelf zult moeten luisteren.
Om op jouw laatste stuk terug te komen: Met al die apparatuur die er is, zie ik door de bomen het bos niet meer. Bovendien is er niet eens 1 vaste naam voor een Ipod dock/speaker/hifi-systeem.
Dat is ook logisch, want de enige die verbonden is met de naam Ipod is Apple, wat ook logisch is. De rest zijn third party-spullen.
Ik had gehoopt op reacties in de trend van: "ik heb de X2000 en die is supergoed". Daarom ben ik blij dat je Bose afraadt (een vriend van mij, en Expert medewerker zegt namelijk dat Bose op dit moment het allerbeste is).
Met alle respect voor je vriend, maar Expert is nu niet bepaald een winkel waar ze verstand van zaken hebben...

Ik denk dat er tot nu toe erg weinig mensen dit soort combisets hebben, aangezien de meeste Ipod-eigenaars alleen spul van Apple zelf kopen, om alles zo compatible mogelijk te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, hier heb ik meer aan!

TimMer, ik wil niet lastig doen, maar je krijgt hier vaak korte reacties die ik dan zelf zou moeten ontleden. Dat ontleden is niet makkelijk, omdat ik juist met een vraag over dat specifieke onderwerp zit.

Ik ben blij dat mijn post jouw reactie uitlokte, want daarmee ben ik geholpen. nou geef ik tenminste niet 150 euro extra uit om een Bose set te kopen.

Rest mijn vraag aan jou: Zou je dat Iluv setje overwegen (plaatje bovenaan de topic), ondanks dat slechts enkele sites deze aanbieden nadat ze deze zelf hebben laten importeren uit Amerika? De Bol, Expert en Mediamarkten hebben deze nl niet. (hij is nl heel vet, maja je loopt risico met garanties enzo)

Anders wordt het wellicht de Philips.

In ieder geval bedankt voor je reactie ;)

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:14:
Aha, hier heb ik meer aan!

TimMer, ik wil niet lastig doen, maar je krijgt hier vaak korte reacties die ik dan zelf zou moeten ontleden. Dat ontleden is niet makkelijk, omdat ik juist met een vraag over dat specifieke onderwerp zit.

Ik ben blij dat mijn post jouw reactie uitlokte, want daarmee ben ik geholpen. nou geef ik tenminste niet 150 euro extra uit om een Bose set te kopen.

Rest mijn vraag aan jou: Zou je dat Iluv setje overwegen (plaatje bovenaan de topic), ondanks dat slechts enkele sites deze aanbieden nadat ze deze zelf hebben laten importeren uit Amerika? De Bol, Expert en Mediamarkten hebben deze nl niet. (hij is nl heel vet, maja je loopt risico met garanties enzo)

Anders wordt het wellicht de Philips.

In ieder geval bedankt voor je reactie ;)
Import lijkt mij een erg gedurfd iets, niet erg handig i.v.m. garantie inderdaad. Voor de rest kan ik je niet adviseren, weet alleen dat je sommige merken (zoals Bose) volgens de meeste mensen (waaronder mij) beter kunt mijden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig nog tegen een mooi Ipod docking station aangelopen? Liefst met cd speler, al zijn die wel zeldzaam. Prijs van 200-400 euro is geen obstakel.

Verwijderd

Topicstarter
^^ bump

Verwijderd

Modbreak:geen onzin aub!

[ Voor 80% gewijzigd door voodooless op 17-01-2008 14:16 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:33
Heb je nou 4-5 maand later nog steeds geen beslissing kunnen maken? Zoals vorige jaar ook is gezegd: Wij kunnen wel voor jou gaan zoeken, maar dat is de bedoeling niet. Daar komt bij dat er qua geluid ook veel verschil in smaak is. De één houdt van meer Hoge tonen, de ander juist niet. Zo kun je lang doorgaan.

Wat je dus zelf moet gaan doen is een lijstje maken van eventuele Docking Stations die jouw voorkeur hebben. En dan bij winkels langs gaan en uitproberen. Luisteren en vergelijken. Want over smaak valt niet te twisten...

Als Meneer X hier zegt Merk X is geweldig! Supermooi geluid echt een aanrader. Vervolgens koop jij diezelfde Docking Station. En je vind het geluid tegenvallen... Hoe komt dat? Omdat jij een andere geluidsvoorkeur hebt dan Meneer X.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:09:
[modbreak]geen onzin aub![/modbreak]
sorry foute url

www.genevalab.com

Afbeeldingslocatie: http://www.geneva-audio.nl/serverspecific/default/images/Section/100.jpg?rand=590649
Afbeeldingslocatie: http://www.geneva-audio.nl/serverspecific/default/images/Section/104.jpg?rand=367481
Afbeeldingslocatie: http://www.geneva-audio.nl/serverspecific/default/images/Section/102.jpg?rand=412331

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Saeverix schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:24:
Heb je nou 4-5 maand later nog steeds geen beslissing kunnen maken? Zoals vorige jaar ook is gezegd: Wij kunnen wel voor jou gaan zoeken, maar dat is de bedoeling niet. Daar komt bij dat er qua geluid ook veel verschil in smaak is. De één houdt van meer Hoge tonen, de ander juist niet. Zo kun je lang doorgaan.

Wat je dus zelf moet gaan doen is een lijstje maken van eventuele Docking Stations die jouw voorkeur hebben. En dan bij winkels langs gaan en uitproberen. Luisteren en vergelijken. Want over smaak valt niet te twisten...

Als Meneer X hier zegt Merk X is geweldig! Supermooi geluid echt een aanrader. Vervolgens koop jij diezelfde Docking Station. En je vind het geluid tegenvallen... Hoe komt dat? Omdat jij een andere geluidsvoorkeur hebt dan Meneer X.
Je hebt helemaal gelijk Werner, ware het niet dat ik in de problemen kom omdat ik specifiek een docking station wil waar een cd-speler in zit. Ik heb een te grote cd collectie om die zomaar op te bergen.

Ik ben simpelweg in het laatste half jaar maar 3 serieuze opties tegengekomen (allen in deze topic). Daar zit niet 1 model bij waar ik van overtuigd ben. Daarom vroeg ik of jullie nog recente suggesties hebben. Die geneva's van lextriplex zijn iig intrigerende boxen. Thanx

Verwijderd

Topicstarter
De Geneva Sound System's hebben voorlopig nog een matige availability.
Pagina: 1