Ik ondervind al sinds ik mijn nieuwe pc heb (enkele maanden) een vreemd probleem bij het surfen in IE7 (32-bit) op mijn Vista (64-bit) pc. Het bekijken van webpagina's gaat prima, inclusief Flash-content, scripts, enzovoort. Het probleem doet zich voor wanneer ik klik op een link die verwijst naar een wmv of asx bestand, dus videobestanden en videosteams. Er wordt dan geen download-venster geopend, geen videovenster, geen software, niks. Het enige wat ik te zien krijg is een lege pagina met:
Wat kan ik doen om dit te verbeteren? Ik wil gewoon zo gemakkelijk mogelijk video's kunnen zien. Mijn pc is verder schoon van virussen, spyware, toolbars, enzovoort. Alle internet-instellingen staan op de defaults.
Edit: Real media bestanden van het type .ram werken wel tot op zeker hoogte, hier krijg ik in elk geval een downloadvenster te zien (openen, opslaan, annuleren).
Dit terwijl ik verder geen problemen ondervind met het afspelen van eenmaal gedownloade videos vanaf mijn hardeschijf. Ik moet dus in IE7 steeds met rechts klikken op de link en kiezen voor "doel opslaan als". Dan werkt het wel.De webpagina kan niet worden weergegeven
Meest waarschijnlijke oorzaken: bla bla enzovoort.
Wat kan ik doen om dit te verbeteren? Ik wil gewoon zo gemakkelijk mogelijk video's kunnen zien. Mijn pc is verder schoon van virussen, spyware, toolbars, enzovoort. Alle internet-instellingen staan op de defaults.
Edit: Real media bestanden van het type .ram werken wel tot op zeker hoogte, hier krijg ik in elk geval een downloadvenster te zien (openen, opslaan, annuleren).
[ Voor 7% gewijzigd door geert1 op 21-08-2007 17:07 ]