Hub loopt vast!

Pagina: 1
Acties:

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:36
ik heb 3 pc's verbonden met een 100mbit hub, dit werkt op zich goed alleen om de paar minuten lijkt de hub vast te lopen en kan niemand nog op het netwerk ;( enige oplossing is dan de hub ressetten.
De utp kables heb ik zelf in elkaar gezet (beetje amateuristisch) maar dat zou toch niets uit moeten maken????

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

al met een andere hub getest?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Xplosive
Ja me vorige hub deed ook vreemd, maar waar kan het dan aanliggen?? Hij staat onder m'n TV, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben??

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zeg gooi weg die kabels een Hub is namelijk een erg simpel apparaatje zonder enig inteligentie en als je zegt met mijn vorige hub ook problemen helemaal

Verwijderd

presies weg gooien die kabels daar ligt het waarscheinlijk aan of het ligt aan de computers zelf

• Xplosive
ok bedankt ik denk dat ik me kabels maar ga vervangen!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
kabels zijn van essentieel belang, dus
zorg dat die ok zijn!
(pak dan ook cat5 gelijk).

Er zijn bedrijven die werken met certificaten als bewijs voor een werkend afgeleverd lan...:)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Voordat je alle kabels wegmieterd is het misschien wel eens handig of je er geen rotte netwerkkaart tussen hebt zitten die heel je netwerk volgooid.
En een kaart op Full duplex kan ook heel verveldend doen dus , ben er eerst maar heel zeker van dat alle kaarten op HALF DUPLEX staan, dan kijken of er niet toevallig 1 machine heel veel netwerkverkeer genereed ( kan heel simpel door op het moment dat je het probleem hebt 1 voor 1 kabels uit je hub trekt en kijkt of het nu wel werkt )
Mag dit niet baten dan word het tijd om je kabels na te kijken

Sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Ik ken het probleem bij mij lag het er aan dat de hub (10/100 1 switch poort) gewoon niet overweg kon met de netwerkkaart, en het was een 3com..!!
ff gemailed naar de support en ja hoor een bekend probleem |:(

• TrailBlazer
  • Laatst online: 21:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb ook probleem met mijn #com kaart op een switching hub krijg hem dus niet aan de praat hele netwerk binnen de kortste keren naar de tering

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
> SkyB

wat was dan "het bekende probleem"
waar 3com van af wist??
Pagina: 1