[Mac Pro][Bootcamp] Wireless is traag

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 17:48
Ik zit met een vervelend probleempje.
Mijn Wireless op de Mac Pro is super traag in Windows.
Onder OSX werkt alles perfect, maar als ik onder Windows (via Bootcamp dus) verbinding maak met het wireless zakt de verbindingssnelheid al snel tot 11-18Mbps ook al zou de Mac Pro gemakkelijk 54Mbps moeten aankunnen.
Eerst dacht ik dat het aan de drivers lag, maar na de update van de Bootcamp drivers 1.4 deed het probleem zich nog steeds voor.
Andere mogelijkheid was dat het misschien aan m'n Topcom wireless router lag, maar omdat de windows laptop er geen last van had vond ik dat onwaarschijnlijk.

Nu heb ik dan maar een Apple Airport Extreme gekocht en deze verbonden.
Probleem doet zich nog steeds voor.
Beide basisstations staan op nog geen meter van de Mac Provandaan.
Iemand een oplossing?
Een kabel is geen oplossing omdat de Airport Extreme in september een verdiepje naar beneden zakt ivm Telenet aansluiting. De laptop heeft dan zelfs nog vol bereik en snelheid.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Staat de power-save aan voor je Wifi kaart in Windows? (Ergens in Apparaatbeheer)
Zet die eens uit.

• memento__mori
Stond aan, maar heeft er niets mee te maken. Heb alle energysaving settings eens afgezet.
Echt een rotprobleem. Ik denk niet dat de chip kapot is aangezien het onder Mac OSX wel gewoon goed werkt.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Broadcom chip?

Probeer deze drivers eens (als je XP draait en een Broadcom chip hebt):

XP

In XP hielpen deze drivers enorm goed, ze zijn oud maar hebben het Broadcom tooltje erbij die ook beter werkt dan dat zero config spul van XP. :)

• memento__mori
Ik heb ze geprobeerd, maar helaas werken ze niet. Heb idd XP.
Snelheid bleef wel ietsje langer hoog, maar zakte nadien terug naar 11Mbps :(
Vreemde hieraan is dat hij wel zegt dat signal strength excellent is, kan ook moeilijk anders als die router vlak naast je staat he :p
Zou die dan op een of andere manier schakelen naar een tragere standaard?