Toon posts:

Vista: Rechtermuisknop>nieuw .......

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb office 2003 geinstalleerd op de vista pc van mn opa. Normaal kon hij altijd rechtermuisknop klikken > nieuw> Microsoft word document". Probleem is dat die optie er niet bij staat.
Excel document/powerpoint staat er weer wel bij.

Mijn vraag dus, hoe kan ik opties toevoegen (en eventueel verwijderen) uit dat menu?

Ik heb een search gedaan in got en vond alleen een methode voor xp met allemaal gevroemel in je registry waar ik geen verstand van heb.

alvast bedankt :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De optiekeuze die jij bedoelt, moet wel via het register worden gedaan. Als je het niet begrijpt, laat het dan uitvoeren door iemand die meer van het register weet, of misschien dat een tweaker kant en klare instellingen kan geven.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
well, als via het registry de enige oplossing is dan moet dat maar. Ik heb alleen geen idee hoe dat moet. Is dit hetzelfde als bij XP? want daar heb ik wel iets over gevonden met google.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je eens binnen word onder het Extra menu, Repareren kiest? Wordt de koppeling dan opnieuw geregistreerd? En is Office SP2 geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
hmm, onder Extra zie ik geen optie repareren staan in word ;s. SP2 is geinstalleerd voor office.

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 10:55
ik zelf gebruik office 2003 onder vista, en het men dat je bedoeld staat er hier in elk geval gewoon bij. Dit heb ik er niet zelf bijgezet, misschien kan je proberen de word module opnieuw te instaleren?

Verwijderd

Mischien heb je hier iets aan :)

(At the Start | Run line, type "regedit" without the quotes and press Enter.
Navigate to the registry key HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\Word.Document.8\ShellNew
(note, I' running Word 2003 so "Word.Document.8" might be a different number
value on your system). See what the data for the value "FileName" is given
as. On my system, I find "winword8.doc which is located in C:\Documents and
Settings\{your ID}\Templates where I believe it acts as the template when I
opt to create a new document in the manner you describe. Either you have a
pointer to the wrong template or the template in your templates folder has a
problem.)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
pff.. het lukt me niet om "nieuw word document" in het lijstje van rechtermuisknop>nieuw te krijgen.
In het register lijkt het gewoon goed te staan onder shellnew .. iig dezelfde waarden als bij excel en powerpoint, en die staan wel gewoon in het lijstje rechtermuisknop>nieuw

ik heb al opnieuw geinstalleerd en gehersteld enz

heeft iemand misschien nog een andere oplossing..?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 15:19 ]

Verwijderd

Je kan dit doen in XP met Tweak UI van Microsoft, maar ik weet niet of er iets dergelijks bestaat voor Vista.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het alternatief voor tweak ui voor vista geprobeerd genaamd tweak vi.
Je moet er alleen voor betalen wil je alle functies kunnen gebruiken en ik zag bij de gratis probeer versie niet 123 functie staan om iets toe te voegen aan rechtermuisknop>nieuw.

Het is beetje vreemd.. in het register staat echt alles goed. Heb zelfs opnieuw een Shellnew voor .doc bestand gemaakt.. maar nog niks. In de map ShellNew van windows staat gewoon de juiste "template" of zoiets.
Alles klopt maar het werkt niet. Excel en powerpoint staan er gek genoeg wel weer bij en werken gewoon terwijl die in het register op de zelfde manier zijn ingesteld.
Pagina: 1