Wegens problemen met een tapedrive, tapes kwamen er niet meer uit, tapelintje vast in tapedrive, heb ik deze vervangen door een nieuwe tapedrive. Af en toe ging de oude tapedrive ook al offline maar aangezien ik een tape had die echt kapot was na gebruik dacht ik meer aan een probleem met de drive zelf... SCSI id-plaatjes bij de nieuwe drive op zelfde plek gezet als vorige tapedrive. SCSI kabel weer goed aangesloten.
Nu krijg ik toch nog regelmatig na een aantal geslaagde backups dat de drive ineens niet meer gevonden kan worden en offline is gegaan. Backups falen uiteraard.
Backups draai ik met Brightstor ARCserve. Ik krijg de tapedrive (Compaq SDT-10000 20/40 GB DDS4 DAT drive) vervolgens wel weer online door in ARCserve in de configuratie - device - tape/optical library etc. te kiezen. Het werkt een tijdje goed maar dan gaat de tapedrive weer offline en kan ik dit proces herhalen.
Met testen via HP StorageWorks Library and Tape Tools geen problemen gevonden.
Wie weet hoe dit probleem kan komen en een oplossing? Software of Hardware-matig..
Nu krijg ik toch nog regelmatig na een aantal geslaagde backups dat de drive ineens niet meer gevonden kan worden en offline is gegaan. Backups falen uiteraard.
Backups draai ik met Brightstor ARCserve. Ik krijg de tapedrive (Compaq SDT-10000 20/40 GB DDS4 DAT drive) vervolgens wel weer online door in ARCserve in de configuratie - device - tape/optical library etc. te kiezen. Het werkt een tijdje goed maar dan gaat de tapedrive weer offline en kan ik dit proces herhalen.
Met testen via HP StorageWorks Library and Tape Tools geen problemen gevonden.
Wie weet hoe dit probleem kan komen en een oplossing? Software of Hardware-matig..