Low voltage Xeons (2,4GHz, 533 FSB, SL8TJ)

Pagina: 1
Acties:

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 19:40
Ik heb hier nog een paar gelijke SL8TJ's Xeons op 2,4GHz (533 FSB) liggen en vraag me af of ik deze zomaar op een willekeurig Xeon mobo kan plaatsen, aangezien dit low voltage CPU's zijn (1,30 V)?
Het schijnt wel dat je deze CPU's goed kan OCen, maar zover ben ik (nog) niet.
Weet iemand hier meer van? Op Google is er niet veel over te vinden, behalve de specs en wat overige info. Na een zoektocht op GoT kan ik helaas ook niets vinden wat mijn vraag kan beantwoorden.

Trust the force Luke, you always hit something

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel mobos kunnen gewoon dat voltage instellen, meestal staat dit gewoon in de manual vermeldt. Verder zijn je procs hetzelfde als normale xeons, alleen zuipen ze minder stroom, vandaar de lagere vcore.
Wil je het zeker weten, raadpleeg dan gewoon de compatibilitylist van het mobo. Op welk mobo wil je die dingen gaan plaatsen?

• superempie
Bedankt voor je info Terw_Dan.
Ik zou ze eerst op een Asus PC-DL testen, maar die heb ik zo goed als verkocht aan een maatje van me. Verder liggen hier nog een paar HP XW6000 mobo's waar ik ze op wil testen. Wou even wat meer info voordat ik naief aan het werk ga en de boel opblaas. ;)
Wil ze misschien gaan verkopen, dus wou eigenlijk eerst ook testen of ze wel werken, maar wil die HP XW6000 mobo's wel heel houden. Hou er nl niet van om rotzooi te verkopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewone Xeons doen hun werk op 1.5V, dat is niet zo heel veel meer dan de 1.3 waar je je huidige op hebt lopen. Iig kun je dat best even testen zonder gelijk alles te slopen (die xeons kunnen namelijk heel wat hebben). Zeker als je zorgt voor goede koeling is 1.5V echt niet dodelijk.

• superempie
Ok, tnx. Zal ze deze week eens gaan testen.