[ShS] Gemiddelden en Perioden

Pagina: 1
Acties:

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar de beoordeling van Cameraland lijkt nu heel slecht te zijn doordat er maar één survey van de laatste 3 maanden is. Over een lange periode krijgt de shop wel een goede beoordeling.
Ik vind de reden om de shop zo slecht te beoordelen eigenlijk ook een beetje zwak.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 22:18

PcDealer

HP ftw \o/

cowgirl schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:47:
Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar de beoordeling van Cameraland lijkt nu heel slecht te zijn doordat er maar één survey van de laatste 3 maanden is. Over een lange periode krijgt de shop wel een goede beoordeling.
Ik vind de reden om de shop zo slecht te beoordelen eigenlijk ook een beetje zwak.
Je spreekt jezelf nu tegen. Je zegt correct dat er in de laatste 3 maanden 1 review is geweest, dat betekend ook dat de grafische balk precies aangeeft wat die ene reviewer heeft gegeven aan beoordeling.

Je zegt ook dat de shop slecht wordt beoordeelt en dat is niet waar over de gehele linie. Deze ene review is van zeer weinig invloed op de gehele prestatie van de shop.

Daarbij is het aan de bezoeker op basis van deze gedetailleerde informatie zelf een afweging te maken wel of niet met deze shop in zee te gaan. Ik denk dat er weinig aan de hand is. De overige beoordelingen van april en eerder zijn zonder uitzondering "goed" of beter. Ik hoop voor de shop dat meer mensen een review plaatsen, dan is de waarde die je aan de algehele prestatie en vooral die van de laatste 3 maanden kunt hangen ook veel realistischer.

Daarbij is het aan de user wat ie vind van een shop. Als een product wordt aangeboden en blijkt niet te koop te zijn, dan vind die user dat een slechte ervaring. Ik kan diegene geen ongelijk geven. Daarbij, is ie wel positief over de aftersales.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 17-08-2007 12:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Het is een beetje achterhaald doordat er inmiddels weer een positieve review neergezet is, maar waar ik op doelde is dat je via de pricewatch alleen de beoordeling van de laatste 3 maanden ziet. Zoals de beoordeling in de pricewatch stond, zou ik met een grote boog om de shop heenlopen en naar de (bijvoorbeeld) een-na-goedkoopste gaan.

Bij occassions, waarvan je kan weten dat er maar 1 stuk op voorraad is, kan het nou eenmaal gebeuren dat deze in de winkel verkocht wordt terwijl jij je bestelling via de website plaatst. Een waarschuwing hiervoor op de website zou niet misstaan, zoals ook Kamera Express doet. Maar om dan de shop gelijk als 'slecht' te beoordelen vind ik in elk geval overdreven, ik vind dat frustratie afreageren.

Verwijderd

Ik heb deze discussie even afgesplitst, omdat het niet droog gaat over onterecht geplaatste reviews.

In alle gevallen, positieve of negatieve, is het sterk aan te raden om de reviews te lezen. Al was het maar omdat iedere winkel op een andere manier werkt, en slechts de shop reviews een beeld kunnen verschaffen of een winkel goed is in dingen die jij belangrijk vindt. Je keuze baseren op een balkje op zich betekent altijd dat je eigenlijk te weinig onderzoek doet voor een online aankoop om je risico te minimaliseren.

Er is gepoogd een zo goed mogelijk inzicht te verschaffen, waarbij als er alleen oude surveys zijn de score in grijs weergegeven worden. Ook mogelijkheden voor bijvoorbeeld de laatste x reviews zijn bekeken, maar de ervaring leert dat winkels sowieso veranderen over tijd (worden volwassener, etc), en dan is het weer niet reëel een slechte review van drie jaar oud mee te nemen omdat er toevallig niet veel reviews waren.

Bij ieder systeem zal het voorkomen dat een winkel een keer minder goed wordt weergegeven dan je zou verwachten, ik denk dat het over het algemeen behoorlijk werkt.

Dat het hier draait om een winkel met een enkele review maakt het niet dat wij de beslissing voor een gebruiker kunnen nemen dat de ingevulde score niet klopt: wij waren er niet bij.
We verifiëren altijd of er voldoende onderbouwing is, echter is de keuze voor een score persoonlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 15:40 ]