Toon posts:

Win XP netwerk (draad+draadloos)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben deze middag begonnen met een netwerk op te zetten tussen 2 Win XP computers (desktop+laptop). Ik gebruik een Apple Airport Extreme router. Het internet deel ik nu al enkele dagen zonder probleem.

Ik heb net een thuisnetwerk kunnen aanmaken, maar enkel als ze alle 2 zijn aangesloten op een LAN poort van de router. Nu weet ik niet hoe ik een draadloze computer kan toevoegen aan een bedraad netwerk.

Ik heb al verschillende keren de procedure (set up a wireless netork), maar daar kom ik niet wijzer uit.

Hoe kan ik deze verbinding tot stand brengen?

alvast bedankt

(Ik gebruik geen WEP/WPA beveiliging, aangezien we afgelegen wonen, kan niemand op ons netwerk)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32
Waar voer je die procedure uit? Wordt de router niet standaard geleverd met WPA(2) enabled?

No production networks were harmed during this posting

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als beide computers in hetzelfde netwerk zitten, middels IP adressen in dezelfde range (+subnet), zelfde GW en DNS, zou het geen probleem moeten zijn (draadloos en bedraad). Je moet wel zorgen dat je Apple Airport op je router is aangesloten, en een verlengde vormt op je netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:13:
Als beide computers in hetzelfde netwerk zitten, middels IP adressen in dezelfde range (+subnet), zelfde GW en DNS, zou het geen probleem moeten zijn (draadloos en bedraad). Je moet wel zorgen dat je Apple Airport op je router is aangesloten, en een verlende vormt op je netwerk.
De Apple Airport is een wireless router, dus het is een 'alles-in-1' oplossing.

Ik wou de 'set up a network' wizard van xp opstarten, maar op de laptop kan ik daar enkel kiezen voor de LAN-kaart, en niet voor de ingebouwde WiFi kaart. Dus kon ik enkel het netwerk opzetten met de UTP kabel.

Daarom dat ik dacht dat de 'set up a wireless network' wizard de oplossing was, maar dan zet je een draadloos netwerk op, onafhankelijk van het bedraad gedeelte.

Ik heb gewoon eens de UTP kabel uitgetrokken, en het werkt perfect:)
Daar had ik eerst nog niet aan gedacht!

Bedankt voor de antwoorden!
Thomas

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:33:
[...]

De Apple Airport is een wireless router, dus het is een 'alles-in-1' oplossing.

Ik wou de 'set up a network' wizard van xp opstarten, maar op de laptop kan ik daar enkel kiezen voor de LAN-kaart, en niet voor de ingebouwde WiFi kaart. Dus kon ik enkel het netwerk opzetten met de UTP kabel.

Daarom dat ik dacht dat de 'set up a wireless network' wizard de oplossing was, maar dan zet je een draadloos netwerk op, onafhankelijk van het bedraad gedeelte.

Ik heb gewoon eens de UTP kabel uitgetrokken, en het werkt perfect:)
Daar had ik eerst nog niet aan gedacht!

Bedankt voor de antwoorden!
Thomas
Mooi ;)

Ik had trouwens het idee dat je nog een andere router gebruikte, excuus. Kwam wel op hetzelfde neer verder.