Toon posts:

TV aansluiten op PC: geen goed beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb gisteren een S-video kabel gekocht om mijn TV via dit kabeltje en natuurlijk de scart, aan te sluiten op mijn PC met video-out (videokaart: NVIDIA GeForce4 Ti4200). De TV geeft wel beeld, hetzij niet helemaal goed: het beeld flikkert erg veel, is niet scherp, en daarnaast is het grootste probleem dat ik zwart beeld krijg zodra ik een film op wil zetten (toch wel de reden waarom ik deze kabel gekocht heb..) Ik heb al een middag lang andere instellingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen en dus goed beeld op mn TV kan krijgen?
Thnx!!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Heb je De grote tv-out FAQ al doorgenomen? Daar staat zo'n beetje alles in wat je wilt weten, ook waarom je een zwart beeld krijgt bij het bekijken van films.

[ Voor 43% gewijzigd door SeatRider op 21-08-2007 14:45 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, controleer je overlay settings maar en lees die FAQ door, dit soort problemen zijn wij verspreid.
Daarnaast, verwacht géén scherp beeld middels S-Video of composiet, films zijn goed te pruimen maar tekst is niet al te best leesbaar. Een LCD-TV of Plasma die middels D-SUB of DVI is aangesloten is stukken beter, net zo leesbaar als je normale monitor zeg maar.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Grappig topic, dit heb ik afgelopen dagen ook gedaan. Bij mij werkt het alleen ben ik niet tevreden over de kwaliteit. Daarom ben ik opzoek naar een andere oplossing.
Exorcist schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:01:
Een LCD-TV of Plasma die middels D-SUB of DVI is aangesloten is stukken beter, net zo leesbaar als je normale monitor zeg maar.
Zijn hier topics over op GoT, ik kan via de search niks vinden. De keywords zijn missleidend. (LCD, aansluiten, DVI, etc.)

[ Voor 6% gewijzigd door EVILSalami op 21-08-2007 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:01:
Ja, controleer je overlay settings maar en lees die FAQ door, dit soort problemen zijn wij verspreid.
Daarnaast, verwacht géén scherp beeld middels S-Video of composiet, films zijn goed te pruimen maar tekst is niet al te best leesbaar. Een LCD-TV of Plasma die middels D-SUB of DVI is aangesloten is stukken beter, net zo leesbaar als je normale monitor zeg maar.
Sorry, ben een beetje n00b... maar waar kan ik die overlay settings vinden? Kan ze niet vinden...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:22:
[...]

Sorry, ben een beetje n00b... maar waar kan ik die overlay settings vinden? Kan ze niet vinden...
Google is your friend, maar goed ik mats je: http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_nvidia.php

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Het zwart-wit beeld heeft te maken met een NTSC signaal, of met een gare S-Video plug. (Waar alleen de luminance door wordt gegeven.)
EVILSalami schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:19:
Grappig topic, dit heb ik afgelopen dagen ook gedaan. Bij mij werkt het alleen ben ik niet tevreden over de kwaliteit. Daarom ben ik opzoek naar een andere oplossing.

[...]

Zijn hier topics over op GoT, ik kan via de search niks vinden. De keywords zijn missleidend. (LCD, aansluiten, DVI, etc.)
Elke LCD-TV heeft wel een VGA of DVI of HDMI aansluiting. Met de betreffende kabels kan je hier een PC op aansluiten, het goede signaal doorsturen (over het algemeen 720p) en je hebt een veel beter beeld dan via s-video of composiet.

[ Voor 9% gewijzigd door Mojo op 21-08-2007 16:22 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 10:58
Ik heb zelf dezelfde kaart en ook aangesloten op mijn tv. Bij mijn leadtekkaart zat er wel een aparte kabel bij die ik gebruik voor van de uitgang van de kaart het signaal om te zetten naar een composiet kabel. Ik heb er namelijk 10 meter voor nodig om tot mijn tv te komen. Het signaal dat je doorkrijgt is niet echt super. Iets beter dan kabeltv maar wat slechter dan dvd als je het mij vraagt.
Op die kabel zit ook een svideo uitgang maar ik twijfel of je per sé die kabel nodig hebt...

• Mojo

Mojo

The Power Within

S-Video geeft een beter beeld dan een composiet kabel. S-video heeft voor de kleurinformatie en de luminance een aparte pin, wat zorgt voor een beter signaal.

Het heeft natuurlijk weinig zin om tussendoor ergens van S-video naar composiet te gaan en dan weer terug ofzo, maar alleen een S-video beeld is simpelweg beter.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

S-Video kan wel beter zijn, het beeld blijft ronduit slecht vind ik..

Gebruik als het kan VGA, of DVI/HDMI

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dat sowieso natuurlijk, maar vrijwel geen enkele CRT-TV heeft dat. ;)

Pagina: 1