[Lcd TV] HD TV merken en hun verschillen.

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik weet dat het niet is toegestaan om een 'wat moet ik kopen' topic te openen, dus ik probeer het wat algemener te houden. Hopelijk is dat goed.

Ik zit dus midden in het proces van de aanschaf van een nieuwe fullfd tv en ik weet eigenlijk wel precies wat ik wil hebben (94cm, fullhd, 1500 euro max, strak design), maar ik zie dat de verschillende merken eigenlijk allemaal wel hun voors en tegens hebben.
Is het nu zo dat je tegenwoordig een merk puur voor 1 specifieke functie, danwel puur qua smaak kiest? Of zitten er daadwerkelijk grote verschillen tussen de grote merken (Philips, Samsung, Sony, LG, Panasonic)? Welk merk loopt echt voorop in de strijd en waar kun je beter met een boog omheen lopen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijns inziens kun je geen kat in de zak kopen met dergelijke merken. Ze doen wat ze moeten doen, en de één heeft deze functie, de ander weer een ander. Het ontloopt normaliter elkaar niet veel als je in hetzelfde prijs-segment gaat zitten.
Persoonlijk loop ik met een boog om B-merken heen, ik wil dat gewoonweg niet in mn huiskamer hebben hangen, en ik heb het idee dat B-merken sneller kapot gaan dan A-merken.
Voor design kom je vaak uit op Samsung, al is dat natuurlijk wel persoonlijk. Ikzelf heb specifiek een Samsung gekozen omdat deze qua design minder rechttoe- rechtaan was dan andere merken, plus vind ik het een zeer betrouwbaar merk.

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 13:26

Thennis

Lachen kan altijd

Ik vind het best een interessante topic. Zit zelf ook met dit probleem.. een merk kiezen.
LG heb ik persoonlijk al het idee van dat het een B merk is..
Ik twijfel nu erg tussen Sharp (37XD1E) en Sony (40D3000E), wat mij ook nog laat twijfelen tussen Full HD en 100Hz..
Maar ik heb een Samsung of Panasonic ook nog niet uitgesloten.. Blijft bijzonder lastig.
Als ik er nu een zou moeten halen dan wordt het de Sony zonder een echte rede.
Probleem is dat iedereen laaiend enthousiast is over zijn tv en je daardoor niet op verschillen en echte beperkingen komt.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thennis schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:32:

Probleem is dat iedereen laaiend enthousiast is over zijn tv en je daardoor niet op verschillen en echte beperkingen komt.
Klopt, dat zul je altijd houden. Maar, als er dus échte beperkingen waren op sommige TV's, dan hoor je dat ook wel. Dat speelt dan weer in je voordeel. Dit bevestigt mijn vermoeden dat alle A-Merken TV's wel waar voor hun geld geven.

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 13:26

Thennis

Lachen kan altijd

Exorcist schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:38:

Dit bevestigt mijn vermoeden dat alle A-Merken TV's wel waar voor hun geld geven.
Daar ben ik het ook denk ik wel met je over eens..
Ik denk dat alle schermen hun geld wel waard zijn, en heb er nu 9 in mijn winkelmandje in de pricewatch staan om hun prijzen bij te houden.

Wat me trouwens wel opviel is dat Samsung TV's problemen kunnen hebben met beeld als er interferentie is van omliggende apparaten. Dit zou komen door slecht afgeschermde delen binnenin.
Om die rede ga ik denk ik niet voor een Samsung.

Zelf heb ik geen goede ervaring met Philips TV's, maar dat is nog uit de CRT tijd..

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thennis schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:02:
[...]

Daar ben ik het ook denk ik wel met je over eens..
Ik denk dat alle schermen hun geld wel waard zijn, en heb er nu 9 in mijn winkelmandje in de pricewatch staan om hun prijzen bij te houden.

Wat me trouwens wel opviel is dat Samsung TV's problemen kunnen hebben met beeld als er interferentie is van omliggende apparaten. Dit zou komen door slecht afgeschermde delen binnenin.
Om die rede ga ik denk ik niet voor een Samsung.

Zelf heb ik geen goede ervaring met Philips TV's, maar dat is nog uit de CRT tijd..
Ik heb persoonlijk daar geen problemen mee, maar dat ligt er misschien aan wat voor app. en hoe dichtbij. Ik heb er een sub in de buurt staan, een HTPC, een Xbox360, PS2, Wii, Digitale tuner, versterker, DVD speler en center speaker. Allen binnen een bereik van max. 2 meter, sommige op een meter afstand.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 07:40
De What HiFi heeft een speciale uitgave liggen in de winkels over LCD en Plasma schermen.

Veel testen en een lijst van eerder geteste televisies. Misschien kun je daar je ligt opsteken. Zo ben ik bij Toshiba gekomen. Ondertussen zijn alle televisies in huis nu van dat merk.

Succes met uitzoeken. Veel merken komen de komende maanden met nieuwe modellen, dus het wordt alleen maar leuker!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
poes schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 06:30:
De What HiFi heeft een speciale uitgave liggen in de winkels over LCD en Plasma schermen.

Veel testen en een lijst van eerder geteste televisies. Misschien kun je daar je ligt opsteken. Zo ben ik bij Toshiba gekomen. Ondertussen zijn alle televisies in huis nu van dat merk.

Succes met uitzoeken. Veel merken komen de komende maanden met nieuwe modellen, dus het wordt alleen maar leuker!
Na een hoop tests lezen en de schermen in het echt gezien te hebben plus het prijsverschil ben ik ook bij Toshiba beland.
De 42x3000p staat inmiddels in bestelling.
Ik had ook een budget van max 1500 vastgesteld, en qua prijs/qualiteit sprong de toshiba er gewoon uit.
Ik heb €1329 voor dat scherm betaald. 107cm fullhd en het design van de toshiba vind ik erg mooi.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1