Toon posts:

Club3D 6200 kaartje die niet goed werkt...

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers!

Wederom ben ik weer op iets gestuit waar ik zelf niet uit lijk te komen.
Ik heb een nieuw AGP kaartje aangeschafd maar krijg deze niet goed ingesteld. Hiervoor liep alles gewoon on-board, maar ik merkte dat als ik de dingen wou uitvoeren waar ik iets meer rekensnelheid voor nodig had, dat deze handelingen altijd uitliepen op een systeemcrash. Dit gebeurde bijvoorbeeld dus altijd tijdens een potje Counter Strike, en aangezien ik soms toch een spel wil spelen, heb ik dus een kaartje gehaald. Mijn eisen waren niet hoog, simpelweg omdat ik toch een "budget"-tweaker ben, maar dus wel flink wat geld in mijn systeem pomp qua schijfruimte en snelheid.
Nou stuitte ik direct op een probleem, na installatie was mijn beeld erg blauw, wat ik ook deed. Nou bleek dit achteraf te komen door een pinnetje die niet goed zat in mijn monitorkabel. Gefixt en wel installeerde ik de drivers van de driver cd, en kon alles op het eerste gezicht prima uitvoeren. Ik heb sinds de "blauwe waas" geen spel meer geïnstalleerd en gespeeld, dus daar heb ik nu even geen uitleg over, maar wat voor mij wel een enorme doorn in het oog is, is dat alle filmpjes en clips die ik on- en offline bekijk, allemaal erg slecht lopen. Het maakt niet uit wat voor soort bestand het is (avi, wmv, asf, mpg, enz), alles loopt gewoon shit.
Ik heb alle codecs geïnstalleerd die ik normaal ook heb, dus daar zal het niet aan liggen. Het eerste waar ik aan kan denken is een driver update. Nou heb ik de nieuwste Nvidia Forceware geïnstalleerd en als ik verder zoek loopt het eigenlijk op niets uit.
Heeft een van jullie enig idee? Want ik kan zelfs niet meer fullscreen youtube-en, en bij de meeste lousy filmpjes die ik offline wil bekijken loopt er al erg snel vertraging op, dus moet ik alles mega klein afspelen...
Alvast bedankt!

PS: Het betreft trouwens de "Club3D GeForce 6200 256MB DDR2 (AGP, DVI) CGN" kaart.
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/250604.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 13:46 ]

Verwijderd

en wat is de rest van je systeem xp? vista? proc enzenz,even wat meer info is gewenst :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een 6200 is niet heel erg snel maar vast wel snel genoeg om gewoon video af te spelen. Als je de onboard weer eens aanzet en de kaart eruit haalt, werkt het dan wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:58:
en wat is de rest van je systeem xp? vista? proc enzenz,even wat meer info is gewenst :)
- Moederbord: ECS Elitegroup P4M800-M7
- Voeding: Merkloos 400 Watt
- Processor: Intel Celeron 3.06GHz (met standaard koeler)
- Geheugen: Kingston DIMM 1024 MB DDR400 (PC3200) CL3
- Geheugen 2: Kingston DIMM 1024 MB DDR400 (PC3200) CL3
- Harde schijf 1: Samsung Spinpoint 80GB
- Harde schijf koeling: Nexus Disktwin, Black
- Harde schijf 2: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) (Op dit moment kapot)
- DVD speler: Merkloze IDE multi DVD speler
- DVD brander: NEC DVD-RW AD-7173S LF Black (SATA,bulk) (Niet aangesloten)
- Videokaart: Club3D 6200 256MB TV/DVI AGP
- Case fan: Nexus 80mm Real Silent case fan, 1500 RPM, black, Retail

@TEAMIKKE:
Nee, ik heb dit nog niet geprobeerd, dit omdat ik nogal een schijtluis ben dat de monitorkabel dan dalijk niet meer bruikbaar is...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En toch kan dit maar twee oorzaken hebben : óf de VGA drivers zijn niet juist geïnstalleerd (test dat even door te scrollen op een webpagina, dit zal tergend traag gaan in dit geval) óf je hebt een codec probleem. Ik vermoed och het laatste, ondanks dat je beweert dit nagelopen te hebben.
Download eens het K-Lite codec pack en installeer die eens, en kijk hoe het dan loopt?

/En make sure dat alles restjes driver van je onboard VGA weg zijn!

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 21-08-2007 15:04 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Codecpacks zijn in mijn ogen garantie voor het verzieken van je systeem. Wat doet VLC player?

Werkt je systeem niet in dual monitor modus nu? Dan zou je eens kunnen stoeien met de clone of overlay settings. Verder kun je eens kijken of hardwareversnelling misschien uit staat voor deze kaart.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SeatRider schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:07:
Codecpacks zijn in mijn ogen garantie voor het verzieken van je systeem. Wat doet VLC player?

Werkt je systeem niet in dual monitor modus nu? Dan zou je eens kunnen stoeien met de clone of overlay settings. Verder kun je eens kijken of hardwareversnelling misschien uit staat voor deze kaart.
Je moet het ook met beleid doen, en afvinken wat je écht niet nodig hebt. Ik heb bij het installeren van mijn PC K-Lite geïnstalleerd met de belangrijkste codecs, afgevinkt wat ik dacht niet nodig te hebben, ik mn PC draait nog even soepel als 2 (!) jaar terug.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Exorcist schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:36:
[...]

Je moet het ook met beleid doen, en afvinken wat je écht niet nodig hebt. Ik heb bij het installeren van mijn PC K-Lite geïnstalleerd met de belangrijkste codecs, afgevinkt wat ik dacht niet nodig te hebben, ik mn PC draait nog even soepel als 2 (!) jaar terug.
Mijn 2000 op mijn mediacenter heb ik een keer grondig verziekt met zo'n codecpack. Ik heb ook een keer 4 jaar gedaan met een XP installatie, voor mijn gevoel omdat ik daar alleen de hoognodige codecs op had gezet, en dan ook nog met de originele installers. Het gaat maar om 4 of 5 codecs, waarom zou je risico lopen.

Op mijn macmini en notebook van de zaak doe ik het met alleen VLC, gaat net zo goed :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SeatRider schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:41:
[...]

Mijn 2000 op mijn mediacenter heb ik een keer grondig verziekt met zo'n codecpack. Ik heb ook een keer 4 jaar gedaan met een XP installatie, voor mijn gevoel omdat ik daar alleen de hoognodige codecs op had gezet, en dan ook nog met de originele installers. Het gaat maar om 4 of 5 codecs, waarom zou je risico lopen.

Op mijn macmini en notebook van de zaak doe ik het met alleen VLC, gaat net zo goed :)
Klopt, zeker, maar er zijn vele codec packs die inderdaad meer verzieken dan dat ze goed doen. Je hebt er ook een paar die spyware bevatten of andere meuk. Maar imho kun je je geen buil vallen aan K-Lite :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:25:
[...]

- Moederbord: ECS Elitegroup P4M800-M7
- Voeding: Merkloos 400 Watt
- Processor: Intel Celeron 3.06GHz (met standaard koeler)
- Geheugen: Kingston DIMM 1024 MB DDR400 (PC3200) CL3
- Geheugen 2: Kingston DIMM 1024 MB DDR400 (PC3200) CL3
- Harde schijf 1: Samsung Spinpoint 80GB
- Harde schijf koeling: Nexus Disktwin, Black
- Harde schijf 2: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) (Op dit moment kapot)
- DVD speler: Merkloze IDE multi DVD speler
- DVD brander: NEC DVD-RW AD-7173S LF Black (SATA,bulk) (Niet aangesloten)
- Videokaart: Club3D 6200 256MB TV/DVI AGP
- Case fan: Nexus 80mm Real Silent case fan, 1500 RPM, black, Retail

@TEAMIKKE:
Nee, ik heb dit nog niet geprobeerd, dit omdat ik nogal een schijtluis ben dat de monitorkabel dan dalijk niet meer bruikbaar is...
Wss is het een software probleem dus dan hoeft het ook niet :) Als aanvulling op de heren boven mij: Heb je ook de goede drivers? Waar de 6200 dus tussen het rijtje staat?

Verwijderd

SeatRider schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:41:
[...]

Het ligt uiteindelijk toch aan de gebruiker of een systeem crashst of niet, behalve als het gaat om hardware problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:03:
En toch kan dit maar twee oorzaken hebben : óf de VGA drivers zijn niet juist geïnstalleerd (test dat even door te scrollen op een webpagina, dit zal tergend traag gaan in dit geval) óf je hebt een codec probleem. Ik vermoed och het laatste, ondanks dat je beweert dit nagelopen te hebben.
Download eens het K-Lite codec pack en installeer die eens, en kijk hoe het dan loopt?

/En make sure dat alles restjes driver van je onboard VGA weg zijn!
Hij herkent gewoon de Geforce 6200 kaart, dankzij de NVIDIA Forceware software. Op en neer scrollen gaat dus vloeiend.
Het K-Lite codec pack had ik al geïnstalleerd, dus begrijp in dat opzicht ook niet wat er mis zou moeten zijn.

Wat betreft je laatste punt: Dit heb ik niet nagelopen, maar ik heb windows eraf geknikkerd en weer opnieuw moeten installeren wegens een ander probleem, en heb deze dus gewoon opgestart en geïnstalleerd met niets op het onboard VGA geplugged...
SeatRider schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:07:

Ik kan nu overkomen als een totale noob, maar ik wist tot op heden niet wat VLC player is. Is dit een aanrader begrijp ik? Ik ga hem bij deze installeren.
Nee, ik heb gewoon een 22" monitor, dus niks in dual monitor modus...

@TEAMIKKE, eerste antwoord slaat ook op je post. Ik zie geen fouten, maar weet 100% zeker dat dit niet kan, aangezien destijds mijn Geforce 4 kaartje nog beter functioneerde haha.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 17:33 ]

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:27
Kijk voor de gein eens in je BIOS instellingen soms moet je aangeven dat je prio wil geven aan de AGP boven de onboard. Hij zou dit automatisch moeten doen, maar je weet het nooit.

There is no knowledge, that is not Power!

Verwijderd

Topicstarter
djcasl schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:36:
Kijk voor de gein eens in je BIOS instellingen soms moet je aangeven dat je prio wil geven aan de AGP boven de onboard. Hij zou dit automatisch moeten doen, maar je weet het nooit.
Ok, net VLC Player gecheckt, maar maakte geen enkel verschil.
Ik ga dat ook eens nakijken, bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
djcasl schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:36:
Ok, gecheckt en wel. De instelling stond inderdaad op PCI, nu gewijzigd in AGP. Gekke is dat ik na deze wijziging nog geen enkel verschil bespeur. Ik wou nog graag mijn videokaart testen, maar om de een of andere reden krijg ik ook geen spellen meer gestart en wat mij opviel was dat
- bij CS: Condition Zero kreeg ik de installer maar niet open vanaf de cd rom, terwijl deze geheel krasloos is en mijn dvd rom speler wel alle andere schijfjes leest
- en na het installeren van Empire Earth (oud, ik weet het) kreeg ik ook deze niet gestart. Dit betekend dat er ook iets mis is met mijn DVD rom speler neem ik aan?
Toen ik nog wel spellen kon spelen na het installeren van mijn videokaart liepen deze probleemloos, ik lijk eigenlijk alleen problemen te hebben met video playback, terwijl ik wel alle (of in ieder geval erg veel) codecs heb. Anyone?
Pagina: 1