Probleem met printen via hplip (Debian)

Pagina: 1
Acties:

• Pieter155
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-01 17:11
Omdat het terugzetten van de backups niet echt lekker verliep heb ik toch maar gekozen om meten de laatste release van Debian te installeren.
Alles draait inmiddels alweer een aantal dagen prima, behalve het printen..

Het hplip pakket heb ik geinstalleerd met de 'HPLIP Self Extracting Archive With Installer'

Via hp-check heb ik alles daarna gecheckt en alles werd ok bevonden..
Hierna moest hp-setup gerunt worden om de printer in te stellen.
Dit verliep zonder problemen, alleen de testpagina kwam de printer niet uit..
Verder is de printer wel te zien in de samba share, en deze is ook te installeren op windows machines, maar printen werkt hier ook niet..

Nu heb ik al diverse printers.conf files op internet nageplozen en in de mijne staat een regel die ik niet direct terug kan vinden:

StateMessage Filter "foomatic-rip" for printer "DESKJET_815C" not available: No such file or directory

Het lijkt er dus op alsof cups de printer niet kan vinden, en of ziet als een bestand/map.
Verder valt het mij op dat de printer via /dev/parport0 aangestuurd word, naar mijn weten moet dit toch lp0 zijn?

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen..

Inhoud printers.conf:

# Printer configuration file for CUPS v1.2.7
# Written by cupsd on 2007-08-21 14:15
<Printer DESKJET_815C>
Info Automatically setup by HPLIP
DeviceURI hp:/par/DESKJET_815C?device=/dev/parport0
State Stopped
StateMessage Filter "foomatic-rip" for printer "DESKJET_815C" not available: No such file or directory
StateTime 1187698525
Accepting Yes
Shared Yes
JobSheets none none
QuotaPeriod 0
PageLimit 0
KLimit 0
OpPolicy default
ErrorPolicy stop-printer
</Printer>

• Pieter155
Het probleem heb ik inmiddels al opgelost.

Aangezien de foutmelding ergens te maken had met footmatic heb ik de volgende dingen nog erbij geinstalleerd:

footmatic-filters en foomatic-db

Hierna de printer config uit de printers.conf verwijderd, en via hp-setup opnieuw geinstalleerd, rolde meteen de testpagina eruit!
Ook via de windows share werkt het weer als voorheen:)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Pieter155 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:23:
Het hplip pakket heb ik geinstalleerd met de 'HPLIP Self Extracting Archive With Installer'
Waarom niet gewoon het Debian package installeren? 'Handmatig' software installeren is bijna altijd een inferieure oplossing (geen automatische security updates, risico op clashes met het package management, meer werk).

• Pieter155
Mja goed dit viel allicht te proberen.
Aangezien de vorige installatie nog bij mij was blijven hangen (hoop gezeur met dingen die toen nog niet lekker samenwerkten..)
Dacht ik, ik probeer dit eens :)

Maargoed, al gaande weg leer je steeds weer nieuwe dingen ;)