offtopic @rbs760 ivm de mercedes-site die ik gaf als voorbeeld:
ik nam het ook 2 zijdig op - lees mijn tekst maar eens opnieuw.
pro: de site is idd perfect afgesteld op de bezoekers die ze verwachten:
klanten die verwend willen worden in pracht en praal met de nodige status naar buiten toe.
en alle andere punten die je aangaf. horen hier ook onder.
contra: die zelfde pagina is niet toegangbaar voor mensen met slecht zicht of blindheid, omdat hun browser er niet mee overweg kan, tenzij hun site daarvoor een aangepaste html-versie voorschotelt adhv de browser gegevens .... (dit weten wij niet omdat wij zulke browsers niet gebruiken, je kunt het altijd proberen door flash te deactiveren, of een oude text-browser boven te halen ofzo)
ik gaf die dan ook aan als tegenargument van de punten die voor mij werden aangehaald:
hoe overtuig je bv zulke bedrijven dat hun site niet op iedereen is afgestemd, en enkel op dat deel van de internettende mens die zij als klant willen?
Niet, want dat is net de bedoeling van hun site en het vele geld dat daarin zit.
(en anders pompen ze er nog meer geld in om een volledige soortgelijke html-versie van te maken om die mensen toch niet in de volledige kou te laten, want ze kunnen dan mss niet de chauffeur zijn, maar ze kunnen mogelijk wel de passagier spelen, met een eigen chauffeur achter het stuur)
En mocht je het toch kunnen - hun overtuigen dat ze die afgelikte flash versie maar moeten buitengooien, waar veel tijd en geld ingestoken is, en die wrs minder tijd kost dan een quasi exacte copy in html - dan kan je iedereen overtuigen dat slijk goud is en het zo ook verkopen.
Bij een kleine middenstander is het budget veel beperkter, en is het vaak een pagina of x gemaakt door zichzelve in frontpage of word ofzo, of door een buur/familielid die er net iets meer van kent.
Maar ook hier is het meestal een vriendendienstje geweest en wordt er in verloop van de tijd ook geen tijd of moeite meer ingestoken... (een site vergt veel tijd in het begin om het goed draaiend te krijgen, en nog meer om draaiend te blijven - tijd en geld waarvan een middenstander niet onmiddellijk resultaat merkt)
Een ijscreamboerin hier in de buurt heeft ook een site van slechts enkele pagina, maar ze is vindbaar op het internet, en je kunt er alle nodige info vinden:
hoe bij haar geraken, de opensuren en contactgegevens, en welke ijscream er zoal te krijgen is.
alsook wat extra info zoals sponsering, het materiaal dat ze ondertss de deur uit doen, ...
en dat draait op een users.provider-webspace
Meer dan genoeg want diegeen die naar haar op zoek zijn, vinden haar ook.
en de klanten die haar al kennen, die kennen die informatie al.
En de nieuwe klanten ? die komen vooral door de gewone reclame onder de mensen als in "hey, daar is goeei cream, moete eens hene gaan", niet omwille van de site.
In de middenstand is het vooral die reclame die het doet, en de dienstverlening.
De rest (site, sponsering, ...) is aanvullend, ter ondersteuning, gewoon om de reeds verkregen naam te behouden.
terug ontopic:
maw: een site groeit mee met de zaak en het budget dat eraan kan gespendeerd worden. (en de noodzaak voor de aanwezigheid op het wijde net, want een kleine middenstander gelijk die ijsboerin, die wilt mss helemaal geen bekendheid in de USA ofzo ?)
@TS: hierboven wordt ook een mooi argument aangespeeld ivm je eigen site en de gif's/jpg's in je menu... doet een serieuse afbreuk op je overtuigingskracht denk je niet? (pot <> ketel)
die effecten kunnen ook perfect met wat html, text en css.
@hieronder:
neen
offtopic:
maar tegenargumenten proberen op te gooien zoals rbs760 deed op mijn punten, om een extra punt te kunne maken, terwijl ie mijn standpunten juist herhaald - in iets betere omschrijvingen - klinkt ook maar zo .... dus 't was vooral naar hem/haar gericht + ben altijd iemand geweest die er liever een voorbeeld bijgeeft zodat anderen het standpunt ook kunnen begrijpen
maar je hebt het in ieder geval goed samengevat
offtopic:
en die conclusie is er hier gekomen in de tijd dat ik starte en stopte met inrammen van die lap tekst
@poltergeist hier verder onder:
je zegt ook net hetzelfde als mij....
lees mijn teksten eens fatsoenlijk door en snap eens dat het een tegen argument is op de TS zijn verhaal ipv het meelopen met zijn denkwijze wat jullie denken. (lees alles, en ga dan pas denken zeggen)
nogmaals: die mercedes site gaf ik aan als een site perfect op zijn gewenste bezoekers afgesteld...
[
Voor 16% gewijzigd door
soulrider op 22-08-2007 09:20
]