Toon posts:

athlon 3500+ werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar jaar geleden een pc gekocht met de msi k8n sli platinum, athlon 3500+ en een 6800gt. Hij heeft even goed gewerkt, maar liet het daarna zitten door vast te lopen tijden het opstarten, drivers niet te kunnen laden en zomaar uit te gaan. Daarnaast werkt hij bijzonder traag als een sempron processor.
Ik heb de hardeschijf diverse malen geformateerd en windows opnieuw er op gezet, maar het werkt gewoon niet. Ook niet met een schone windows. Volgens mij is de hardeschijf kapot, maar volgens hddtune niet.
Windows wilt nu helemaal niet meer op starten, ik ga nu kijken of vista dat wel doet ookal is dat een zwaarder systeem.

Wie heeft een oplossing voor mij? Hij is overigens al een keer terug gebracht naar de leverancier (NCA), maar die heeft alleen (volgens hun) het trage werken opgelost. Het zou mcafee zijn, ik heb nu nod 32 maar zelfs zonder extra prigramma's is hij echt traag.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe zit het met je geheugen? Zitten daar geen fouten in, wordt het wel goed herkend in Windows?
Hoe staat het met je harde schijf instelling? Staat het op PIO of DMA? Geeft S.M.A.R.T. ook aan als je schijf stuk is net zoals het tooltje van de fabrikant (zie OM FAQ voor de tools / links).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:24

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:22:
Ik heb een paar jaar geleden een pc gekocht met de msi k8n sli platinum, athlon 3500+ en een 6800gt. Hij heeft even goed gewerkt, maar liet het daarna zitten.
Deze zinnen lopen een beetje raar. Lijkt net of je dus paar jaar een pc hebt en hem nu pas gebruikt ofzo? Sinds wanneer zijn deze symptomen? Heeft hij eerder wel goed gewerkt of heb je dit euvel al vanaf het begin?

Wat bedoel je precies met traag? Traag opstarten? Applicaties die blijven schokken? Spelletjes waar de performence tegenvalt tegen over wat het zou moeten zijn? Kan je eens een aantal benchmarks programma's doen om te kijken of je gevoel juist is? Test hiermee dus de performence van je cpu/mem/hd/vid kaart.

Word je systeem te warm? Bekijk je temperaturen eens met een temp programma tijdens het werken. Word je cpu mischien terug gekloked omdat deze te heet word? Staat Cool'n Quit soms aan?

heb je wel de goede drivers erop gezet? Zo ja welke dan?
Is je hdd een sata of ide schijf? Hoe heb je die aangesloten?
Heb je mem test al geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 21-08-2007 12:40 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
  • Kijk ook eens naar de prestaties in taakbeheer? wat is je CPU load?
  • En kijk in Bios: wat is de kloksnelheid van je CPU.
  • Heb je Cool n Quit misschien aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu helemaal niet in windows komen. Hij is bij het opstarten en overal traag in, ik kan geen benchmark prog's en zo uitvoeren.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:05:
Ik kan nu helemaal niet in windows komen. Hij is bij het opstarten en overal traag in, ik kan geen benchmark prog's en zo uitvoeren.
probeer eens een linuxlivecd te booten. Kan je ieg uitsluiten dat het een softwarematig probleem is.

Kan je wel in bios komen?
Memtest?
HD test programma van fabrikant?

[ Voor 9% gewijzigd door Kurios op 21-08-2007 13:08 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je kan ook niet opstarten in veilige modus? En op een andere pc een boot-floppy of boot-cd maken van Memtest is ook geen optie? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:24

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:05:
Voor een memtest heb je geen windows nodig.Kan via usb/cd/floppy/whatever. Je kan ook een knoppix cd gebruiken en daar dan bechmark progs opdraaien heb je hellemaal geen windows nodig. Je kan natuurlijk ook altijd nog bij de lokaale pc boer alles laten testen.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o.

Ik ga het topic echter niet verplaatsen, de topicstart is vrij onduidelijk geschreven.
Hij heeft even goed gewerkt, maar liet het daarna zitten door vast te lopen tijden het opstarten
Kwamen hier nog error's (BSOD) om de hoek kijken? Zo ja, welke?
drivers niet te kunnen laden en zomaar uit te gaan
Welke drivers? Uitgaan tijdens het booten of zomaar in Windows?
Daarnaast werkt hij bijzonder traag als een sempron processor.
Ietwat overbodige zin, er zijn momenten te bedenken waarbij je het verschil tussen een AMD Sempron64 en een AMD Athlon 64 niet eens gaat merken :z.
Ik heb de hardeschijf diverse malen geformateerd en windows opnieuw er op gezet, maar het werkt gewoon niet. Ook niet met een schone windows.
Heb je daarbij ook alle drivers correct geïnstalleerd?
Volgens mij is de hardeschijf kapot, maar volgens hddtune niet.
Als je dat vermoeden had, dan had je in Opslagmedia & I/O Controllers moeten zijn ;).
Windows wilt nu helemaal niet meer op starten, ik ga nu kijken of vista dat wel doet ookal is dat een zwaarder systeem.
'Wil helemaal niet meer opstarten'. Dat is érg ruim, wat gebeurt er precies?

Afijn, probeer eerst nog het e.e.a. zelf uit. Mocht je daar niet uitkomen open dan een topic in het subforum dat aansluit op het onderdeel waarvan jij denkt dat dit de boosdoener is. Zorg er dan voor dat je een duidelijke topicstart hebt en de policy / FAQ in het desbetreffende subforum even doorneemt zodat het topic picobello in orde is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.