Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verlopen periode kwijtschelding gemeentelijke belastingen

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Zoals iedereen die een (huur)huis heeft dien ik gemeente belasting te betalen. Riool en mileurecht geloof ik. Totaal bedrag, 400 euro.

Omdat ik (op papier) alleen woon op dat adres heb ik dus de mogelijkheid kwijtschelding aan te vragen. Andere jaren heb ik dit trouw gedaan en bleef er uiteindelijk amar 80 euro belasting over. Heel mooi zou je zeggen. Helaas is het zo dat het indienen van een kwijtschelding binnen een bepaalde periode moet. Nou ben ik zelf dit jaar een lange tijd dus niet in staat geweest dit te doen en is er nooit een kwijtschelding ingevuld. Mijn leefsituatie is met andere jaren NIETS verander dus in feite heb ik nog recht op een vermindering/kwijtschelding (vind ik :)).

Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden? Heeft het nog nut om bezwaar te maken? Heb inmiddels al een aantal herrineringen gehad, maar ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Neem eerst eens gewoon contact op met de gemeente zou ik zeggen. Die weten zelf waarschijnlijk het best wat de mogenlijkheden nog zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
MauriX schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:21:
Zoals iedereen die een (huur)huis heeft dien ik gemeente belasting te betalen. Riool en mileurecht geloof ik. Totaal bedrag, 400 euro.

Omdat ik (op papier) alleen woon op dat adres
fraude dus omdat je eigenlijk niet alleen woont?
heb ik dus de mogelijkheid kwijtschelding aan te vragen. Andere jaren heb ik dit trouw gedaan en bleef er uiteindelijk amar 80 euro belasting over. Heel mooi zou je zeggen. Helaas is het zo dat het indienen van een kwijtschelding binnen een bepaalde periode moet. Nou ben ik zelf dit jaar een lange tijd dus niet in staat geweest dit te doen en is er nooit een kwijtschelding ingevuld. Mijn leefsituatie is met andere jaren NIETS verander dus in feite heb ik nog recht op een vermindering/kwijtschelding (vind ik :)).

Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden? Heeft het nog nut om bezwaar te maken? Heb inmiddels al een aantal herrineringen gehad, maar ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten.
Ik denk dat je pech hebt. Misschien dat je, wanneer je echt een goede reden hebt waarom je gedurende enkele maanden niet hebt kunnen bellen of schrijven, kans maakt met een mooie bezwaarbriefje.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Overigens vindt ik het vreemd dat je recht op kwijtschelding hebt als je alleen woont? Bij ons in de gemeente heb je recht op kwijtschelding als je kunt aantonen dat je niet beschikt over vermogen en betalingscapaciteit.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 20:36
Het zal vast wat genuanceerder liggen.

No production networks were harmed during this posting