doorlussen naar AP

Pagina: 1
Acties:

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo,

Ik heb al redelijk lopen zoeken, maar ik kan het waarschijnlijk niet goed verwoorden in zoekterm.

Ik wil van de lanport van mijn conputer naar mijn Wireless linksys router. Ik wil dan de router laten denken dat mijn pc de internet provider is, en dat deze gewoon in de internet port van de router gaat.

Dit allemaal in verband met de locatie waar ik nu zit, zwitserland (voor vakantie). Er zijn hier tal van draadloze (open) netwerken. ik heb aan mijn computer een Linksys draaloos kastje hangen die buiten hangt. hier vang ik net aan internet mee op.

Vandaar dat ik mijn pc als zijnde internet provider wil laten voordoen, zodat ik met laptop door het gehele huis ontvangst heb via de Linksys draadloze router.

Wie weet hoe ik in moet stellen in Windows dat mijn lanport een doorgeef luik wordt van het internet op mijn pc??

alvast heel erg bedankt!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

En nu nog eens in ABN. :?

Ik denk dat je ergens iets moet gaan doen met ICS (internet connnection sharing), maar zou niet weten wat aangezien je topicstart erg onduidelijk is.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Inderdaad met ICS aan de gang. Je linksys-thingie wat buiten hangt wordt dan de internet-netwerkkaart van je PC, en je deelt het internet dan op de bedrade netwerkkaart. Je computer wordt dan automatisch DHCP-server, dus schakel de DHCP-server op je router uit. Sterker nog: deze router mag niet meer routeren, dus gebruik een LAN-aansluiting ervan, en niet de WAN-aansluiting. Dan zou het prima moeten werken. Evt eerst testen (indien mogelijk) met een computer vast verbonden aan de interne switch in je router, en als dat werkt via wireless....

Met of zonder mayonaise?