Computer in Garage, erg?

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:33
Hoi, ik heb hier een servertje staan onder m'n bureau, en dat pc'tje zit een beetje veel te swappen, dat is een superirri geluid, mede doordat de hd behoorlijk kabaal maakt. Daarom zat ik er aan te denken om deze bak in de garage te zetten.
Mijn vraag is, of dat geen kwaad kan, de temperatuur buiten zal ook ongeveer de garage temp. zijn, dus het kan er vriezen.

Kan een computer hiertegen, of krijg je dan echt condens in de kast?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Mmmm vocht lijkt mij eerder een probleem!

Money for nothin' and your chicks for free

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Isoleren die handel

• kieskes
vocht?
hmm weet niet, volgens mij is er niet erg vochtig

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

of een hogere temperatuur in de zomer.... maar kou zal echt geen problemen opleveren.....
Vocht denk ik trouwens niet...
In je kast is het 's winters immers warmer dan buiten je kast. Warme lucht kan meer waterdamp bevatten dan koude lucht... Als je bak vanbinnen KOUDER was dan daarbuiten, dan zou je een probleem krijgen... maar ik voorzie dus 's winters ABSOLUUT GEEN problemen... 's zomers zou je bak misschien te warm kunnen worden... maar ook dat is niet zeker... merk je dan wel... wordtie gewoon instabiel... maar ook dat verwacht ik niet...
Gewoon proberen dus

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
De condens die in je kast kan ontstaan is denk ik gewoon zuiver waterstof en zit niet vol met metalen e.d. dus ik denk dat het weinig problemen oplevert.

• kieskes
Nou, dat moet wel lukken denk ik dan, ik pleur hem wel gewoon de garage aan in :)

Verwijderd

Tja hij moet het dan gewoon blijven doen, nattigheid is namelijk voor de meeste onderdelen van je pc geen probleem (dat is zolang hij niet aanstaat, waarneer je hem aanzet moet je wel heel zeker zijn dat ie helemaal droog is).

edit:
oooopps, las net dat je hem in de garage aan wou zetten (weet het ik moet eigenlijk een posting helemaal doorlezen voordat ik een reply maak... |:()... Mij lijkt dat niet echt bepaald een goed plan, tenzij je een backup server hebt..

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Bombonella

En als de Bom valt....

condens=zuiver waterstof
Boem Knal!!! >:)

Ik denk dat we EvilFox maar "Der kleine Chemiker" voor z'n verjaardag cadeau moeten doen...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
je kunt natuurlijk een lucht-ontvochtiger kopen. en die er naast zetten :-P dan is het perfect... lekker koud... geen last van het kabaal... en niet nat.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Niet nodig...je kan alleen condens krijgen op iets wat kouder is dan zijn omgeving. Al staat er een cm water op de vloer en druipt het van de wanden, die PC blijft droog. Als je hem maar op een paar bakstenen zet en niet in het water

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• tweakerbee
  • Laatst online: 01-04 21:22

tweakerbee

dus..?

Gewoon niet te goed koelen dus :+

Hm...raar om dat als tweaker te zeggen..

You can't have everything. Where would you put it?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 01:07
Ik denk niet dat je bak 't leuk gaat vinden wanneer 'ie echt in de vrieskou staat.
De elco's in de voeding kunnen behoorlijk koud worden, waardoor ze mischien open kunnen barsten.
Verder is de harde schijf vaak ook alleen maar berekend op temperaturen > 0 C.
Voor condens hoef je inderdaad niet echt bang te zijn, maar ik weet niet of 't mischien de contacten aan kan tasten.
Maar als je servertje zo veel staat te swappen is meer geheugen dan mischien een oplossing?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Wat dacht je van geheugen bijprikken ???
Swapt ie al een stuk minder en presteerd beter.

Als je 'm dan toch in de garage wilt zetten plaats hem dan op een goeie plek.
Hoog en droog dus.

Verwijderd

Prop hem anders in de overloop kast >:)

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 18:21 schreef Bombonella het volgende:

[..]

Boem Knal!!! >:)

Ik denk dat we EvilFox maar "Der kleine Chemiker" voor z'n verjaardag cadeau moeten doen...
Hahaha ja. Zuiver waterstof condens in de PC wat een giller.

Heeft 'ie zeker nodig voor z'n koude kernfusie power generator voor z'n pc 8-)

Rob

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

Wildfire

Joy to the world!

Stel je voor, waterstof als condens... één miniem vonkje en z'n PC ploft uit elkaar!!! >:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

is toch een beestachtig plan...
vriezen is niet bepaald slecht voor je comp.
ik denk het een aangename verrassing is als je de temp checkt nadat je um in de garage hebt geplaats, gewoon doen

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Wel oppassen als je je heilige koe parkeert >:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 11:58

ReseTTim

Chocolate addicted

wij netwerken wel es in de garage, daar is ook gelukkig een kachel als het koud wordt. maareh we hebben daar nog geen probs gehad.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Er zijn speciale "vochtvreters" in de handel, ook nog eens in allerlei formaten.

Zijn niet echt duur, en ik raad aan om in elk geval zo'n ding in je garage neer te zetten ( en regelmatig te onderhouden)

Verwijderd

Vocht is niet tof voor je PC, je kan wel een bak met silicagel of vochtvreter in je kast zetten (wel regelmatig verversen). En reken maar dat het vochtig is in een garage; de meeste garages hebben een garagedeur met luchtsleuvel, dus als het buiten regent.....

Kou is ook niet tof, kijk maar eens in de handleiding van je onderdelen: die dingen (m.n. voeding, cd-rom en Hdd) kunnen niet tegen vorst. Gelukkig vriest het niet zo vaak in NL.

Kun je hem niet in de meterkast zetten (of ophangen).

Misschien is het bijprikken van geheugen (gaat ie minder swappen) makkelijker en goedkoper dan 'm verplaatsen (je moet ook nieuwe bekabeling aanleggen).

Ik zou ook uitkijken met spinnewebben, die kunnen je fans verstoppen (en misschien ook wel kortsluiting veroorzaken).
Pagina: 1