[64bit] Uninstall software

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
Ik heb sinds een aantal dagen een nieuw systeem gekocht met hierop Windows Vista Ultimate x64. Om mijn PC in de loop der tijd schoon te houden dacht ik aan het installeren van een uninstall tool die een scan maakt van de gewijzigde bestanden/registry keys en andere zaken die installers doorvoeren bij het instaleren van de software.

Ik heb een hoop goede applicaties weten te vinden, maar helaas allemaal geen x64 ondersteuning. Nu vroeg ik mij af of er medetweakers zijn die dergelijke software gebruiken om programma's bij verwijdering volledig weg te krijgen zonder dat er iets achterblijft?

De twee beste programmas die ik heb weten te vinden zijn Total Uninstall en Advanced Uninstaller Pro 8. Helaas ondersteunen ze alle twee geen 64bit en ben ik dus terug bij af.

Zijn er dus medetweakers die dit soort software gebruiken op een 64bit OS en hier tevreden over zijn? De software mag best iets kosten, maar geen 50 euro uiteraard :)

• DJMurtz
Niemand met tips? ;(

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:51

Ryceck

Constants and Variables

Kan je zoiets niet gewoon installeren?
Ondanks dat windows het in een 32-bits sandbox gooit zouden dit soort tools toch gewoon moeten werken?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• DJMurtz
Ryceck schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:44:
Ondanks dat windows het in een 32-bits sandbox gooit zouden dit soort tools toch gewoon moeten werken?
Bij beide tools blijft de monitor het register scannen (dat het doet voordat een install begint, en nadat de install klaar is, om te vergelijken). Na 30 minuten komt er een buffer overflow bij het ene programma en stopt de monitor. Bij de andere heb ik em zelf stop gezet na 40 minuten aangezien het normaal nog geen 2 minuten zou moeten duren.

De makers van bovenstaande tools hebben ook gezegd dat het niet werkt op x64 (misschien is er een work-around, ik weet het niet).

• DJMurtz
Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen enkele tweaker is die een dergelijke tool gebruikt om zijn PC te allen tijden schoon te houden 8)7 (wat ik me wel kan voorstellen is dat niemand van deze tweakers x64 draait, dat zou wel een domper zijn voor de schoon/snelheid van mijn PC ;( )

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Your Uninstaller :D

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ryceck schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:44:
Mja dan kan je nog steeds het 64bits register er niet mee bewerken ben ik bang :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJMurtz
Werkt deze dan met een x64 systeem?

Edit: Ik heb even gekeken en de Trail geïnstalleerd maar het ziet er naar uit dat deze tool niet is wat ik zoek. Your Uninstaller zoekt het register af naar entries van een reeds geïnstalleerd programma dat je wilt verwijderen. Om écht alles weg te krijgen moet je het programma in aggressive mode zetten maar is de kans groot dat ook andere zaken verloren gaan...

Total Uninstall werkt op een veel veiligere manier. Het maakt een scan vóór een install, een scan erna en vergelijkt de twee. Als klap op de vuurpijl kun je daarna ook nog eens uitvinken wat niet bij het geïnstalleerde programma hoort en wat je dus niet wilt verwijderen als je dit programma volledig wilt uninstallen via Total Uninstall.

Nee, Your Uninstall komt niet in de buurt, maar goed, Total Uninstall werkt dus duidelijk niet op een 64bit OS, dus misschien is Your Uninstall (mits dat wel werkt, nog niet goed geprobeerd) dan voorlopig wel de enige oplossing.

[ Voor 72% gewijzigd door DJMurtz op 25-08-2007 08:48 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De uninstaller van de meeste programma's zelf werkt ook goed. Waarom zou je een apart programma willen....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJMurtz
sanfranjake schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:52:
De uninstaller van de meeste programma's zelf werkt ook goed. Waarom zou je een apart programma willen....
Juist omdat ik merk dat een hoop programma's slechte of geen uninstallers meeleveren. Vaak blijft er een hoop achter en ook als een uninstall vroegtijdig wordt beïndigd door een fout blijft er een hoop achter zonder dat de uninstaller dit weghaalt.

Nee, mijn ervaring is juist dat veel programmas zeer slechte uninstallers meeleveren. Vandaar dus dat ik op zoek ben naar een dergelijke tool :)
Pagina: 1