Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Easy computing webdesign 3] geheugengebruik veel te hoog

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Via een tip ben ik hier terecht gekomen. Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen. Ik ben bezig om een site te maken... niets bijzonders, gewoon leuk, een familie site.
Er komt allen tekst op en uiteraard diverse fotogalerijen.

Eerst even mijn comp specs. michien wel makkelijk:
ik heb een amd X2 64bit dual core processor 2100mhz, 1,5 Gig DDR-800 geheugen en plenty ruimte op de harde schijf... 500GB. Ik draai het programma (easy computing webdesign 3 pro) onder Windows XP home edition (altijd volledig ge-upate).

affijn.. ik heb de site dus voor een groot gedeelte gemaakt, niets aan het handje... maar ineens sluit het programma af met een fout melding dat er nog maar 4 mb geheugen vrij is en dus wordt afgesloten.
Ik dacht eerst dat het kwam doordat de foto`s te groot van formaat zouden zijn, dus ik heb ze allemaal verkleint en ze zijn nu gemiddeld 150kb per foto. Dit ging al beter maar nadat ik er nog een paar foto`s bij gezet had, loopt hij weer vast.
Als ik kijk naar mijn geheugenstatus/verbruik tijdens het laden van mijn site in het programma (easy computing webdesign 3 pro) dan loopt die op tot 1,68 Gig. en daar blijft hij onveranderd op staan, die zakt niet meer af. Op het moment dat ik iets aanklikt dan gaat hij naar 1,74 Gig en sluit hij het programma af en valt terug naar 400 mb. Daarnaast gebruikt hij constant 50% van beide procesors.

Het is toch niet normaal dat het programma constant 1,68 Gig intern geheugen gebruikt? of snap ik iets niet. Het is nu onmogelijk om verder te gaan met mijn site. Het is niets bijzonders... een klein flash file`tje, wat tekst en een zooitje foto`s (ongeveer 60 denk ik. De totale aantal mb`s verbruikt op de server is nu ongeveer 11 van de 500, dus echt een grote site is het nog niet. Dit is hem
www.familiebiggelaar.nl

Wie weet wat er aan de hand is en wat ik moet doen om verder te kunnen met mijn site zonder dat hij vast loopt. Ik heb trouwens juist voor dit programma gekozen omdat het vrouwtje hier ook mee overweg kan... :-)

Ik kom er niet meer uit..

HELP!!!

bedankt alvst.

gr.
Rene van den biggelaar

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Simpelste vraag, heb je al een ander programma geprobeerd? Dreamweaver, Frontpage of dergelijke?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klinkt gewoon als een bug in het programma. Als een gekeken naar patches voor die software. Sowieso krijg ik altijd jeuk als ik een programma zie met een naam als dit. easy computing en dan toch pro. Geen enkele pro gebruikt deze software :) denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hiervoor frontpage 2003, en geen problemen, maar ja... zoals ik al zei.. mijn vrouw kan hier ook mee overweg, en die doet de site het meest vullen. ik heb alleen de basis gelegd zeg maar. ik weet dat het niet echt een super programma is ofzo.... verre van dat. En die pro houd inderdaad alleen maar in dat er meer templates e.d. bijzitten.. klinkt natuurlijk wel interresant.

er zijn geen updates of patches voor te vinden.. althans ik kon ze niet vinden in iedergeval. En je raad het al... easy computing geeft geen gehoor aan support vragen of klachten.

Kunnen jullie anders (in nood) een ander programma aanraden waar een leek (mijn vrouw) ook een beetje mee overweg kan... dus fotogalleries plaatsen en teksten in schrijven??

thanks alvast voor de snelle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ken het programma verder niet, maar het lijkt erop dat je ergens een geheugen lek hebt, dus een ander prog proberen kan iig geen kwaad zoals hier aangegeven staat.
Een andere mogelijkheid is dat je gewoon een infinite loop aan het maken bent. Draai je de website ook vanuit het programma (soort van preview dat sommige van die dingen wel eens hebben) icm loopjes voor bepaalde dingen. Ik krijg een bak met 2GB intern nog wel plat door een infinite loop te creeren (en ja, dan is er ook snel 2GB gebruikt :P).

Voor wat betreft een ander programma, als het een WYSIWYG editor moet zijn dan is dreamweaver nog wel te doen (vind het persoonlijk niet geweldig). Wil je een goede teksteditor met taghighlighting e.d. dan zou ik ultraedit gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 21-08-2007 10:43 ]

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-10 10:02
Misschien kun je eens kijken naar een CMS (Content Management System), zoals Wordpress, of erger Joomla, dat is erg simpel, en daarbij zit een WYSIWYG editor, deze kun je zonder iets te installeren direct op je website gebruiken.
Persoonlijk ga ik liever voor Wordpress, maar Joomla is erg makkelijk in gebruik.

Wat is een ander woord voor synoniem?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een flash file in die inderdaad op oneindige loop staat en eigenlijk contineu afspeelt in het programma terwijl ik de site aan het maken ben. En die staat op elke pagina van de site. Bedoel je zoiets??
Mischien is dat het, maar es proberen die uit te gooien.

Bedankt voor de tip. Dat ga ik proberen!!! ik hoop dat het werkt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:48:
Er zit een flash file in die inderdaad op oneindige loop staat en eigenlijk contineu afspeelt in het programma terwijl ik de site aan het maken ben. En die staat op elke pagina van de site. Bedoel je zoiets??
Mischien is dat het, maar es proberen die uit te gooien.

Bedankt voor de tip. Dat ga ik proberen!!! ik hoop dat het werkt.
Iets dat continu afspeelt is niet hetzelfde als een infinite loop. Iets dat continu afspeelt begint weer van vooraf aan, met infinite loop wordt meestal het volgende idee bedoelt: i = 0, i++

Maar misschien zit die flashfile niet goed in elkaar, waardoor hij veel mem gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 21-08-2007 10:51 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
heb je de mensen van easy computing zelve al eens gecontacteerd ?

misschien is het probleem bij hen bekend en kunnen ze je so een update/patch voor geven/sturen/...

anders terug naar de winkel gaan als je dat programma nog niet lang hebt en dat vermelden, ... ;)

-err, een paar posts hoger meld je de antwoorden al:
toch proberen aan te dringen bij EC: hun programma, hun support, ...

als die flash het probleem vormt dan zit het in hun implementatie van de flash-player in hun programma.

[ Voor 30% gewijzigd door soulrider op 21-08-2007 11:06 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:17:
Eerst even mijn comp specs. michien wel makkelijk:
ik heb een amd X2 64bit dual core processor 2100mhz, 1,5 Gig DDR-800 geheugen en plenty ruimte op de harde schijf... 500GB. Ik draai het programma (easy computing webdesign 3 pro) onder Windows XP home edition (altijd volledig ge-upate).
Specs hebben niks met design te doen, je kunt met Kladblok en Paint op Windows 95 met een 486 nog een site maken ;).
Het is toch niet normaal dat het programma constant 1,68 Gig intern geheugen gebruikt? of snap ik iets niet. Het is nu onmogelijk om verder te gaan met mijn site. Het is niets bijzonders... een klein flash file`tje, wat tekst en een zooitje foto`s (ongeveer 60 denk ik. De totale aantal mb`s verbruikt op de server is nu ongeveer 11 van de 500, dus echt een grote site is het nog niet. Dit is hem
www.familiebiggelaar.nl
Dump de applicatie - klinkt als een geheugenlek - en pak iets als NVU. Kost niks, Nederlandse versie beschikbaar, werkt ook simpel. Doe het resizen van afbeeldingen met Irfanview - goed, het is iets lastiger allemaal en het zit niet in 1 programma. Of beter, installeer een fotogalerij op je website; het enige wat je dan moet doen is de foto's uploaden en er beschrijvingen bijzetten.

En ja, gebruik een CMS. Dit moet de aanbieder van je webruimte wel ondersteunen (kijk even of er iets als "PHP" genoemd wordt in het pakket dat je hebt). Het hele designgebeuren wordt dan door een simpel tekstvak vervangen zoals dat waar je hier in het forum de berichten mee tikt. Wat kun je met zoiets? Nou, je hoeft alvast geen aparte bestanden meer te uploaden, de tijd wordt er automatisch bijgezet, ze worden per maand of week geordend, mensen kunnen commentaar geven, en je kunt het van elke plaats uit bewerken. Scheelt dus een hoop ellende.

[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 21-08-2007 10:57 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
@terw_dan

ik ben zelf niet zo heel erg bekend met dat soort dingen (newbie) dus... wat betekend dit i = 0, i++

zoiets als een flashfilm waar geen einde aan toegekend is. waardoor hij hem oneidig blijft laden?

excuseer mijn nog beperkte kennis :-) Ik maak altijd sites met what you see is what you get.. zeg maar. Geen html codes e.d. dus.

@tsunameh
Wordpress ga ik zeker proberen.. ziet er goed uit. Thanks voor de tip!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 11:20 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:14:
ik ben zelf niet zo heel erg bekend met dat soort dingen (newbie) dus... wat betekend dit i = 0, i++
Dat is een verknipte uitleg van een lus. Een lus herhaalt een aantal programmeeropdrachten totdat 'ie op moet houden; door te tellen hoe vaak hij het moet doen. Als i op 0 begint en kleiner moet zijn dan 20, en er wordt elke keer 1 bij opgeteld - (dat wil dat ++ zeggen), dan wordt het 20 keer uitgevoerd; omdat bij de 21e keer i niet meer kleiner is dan 20 (maar gelijk er aan; een computer maakt daar verschil tussen). Dit soort dingen kom je als je niet programmeert misschien wel een paar keer in Excel tegen; je hoeft dan bijvoorbeeld niet zelf de nummers 1 t/m 20 in te kloppen maar je kunt dit met een macro doen die zo'n lus doorloopt en voor elk aantal cellen oplopende cijfers invult.
Geen html codes e.d. dus.
Toch is dat erg praktisch als je dat wel weet; ook bij blogsoftware zoals Wordpress. Je kunt zo vanuit een enkel bestand de kleurstelling en lettertypes regelen; als je allemaal losse HTML-bestanden maakt moet je dat elke keer doen (wat ook de kans op fouten vergroot). Natuurlijk hoef je niet iedereen verplicht te stellen dat te leren, maar als beheerder zijnde moet je natuurlijk wel weten waar je moet zoeken als het foutgaat.

Kijk hier maar eens rond: http://www.w3schools.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Yoozer op 21-08-2007 11:50 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
hoi, bedankt voor de uitleg. De basis van html ken ik wel... letterrypes, kleuren, links, foto`s enzo. maar met flash, loops e.d. heb ik nog nooit wat gedaan. Ik denk dat dit dan wel het probleem is, want ik weet zeker dat deze flash een lus is waar geen einde opgegeven is dus hij blijft oneidig tellen.

ik zal http://www.w3schools.com/ zeker onder mijn favorieten zetten.. bedankt.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt inderdaad erg als een "gewone" bug in het programma. Kijk even of er updates van zijn (en als het goed is een overbodige tip: update ook Windows).

Bij een CMS etc. is er (zeker in deze klasse) nogal een afweging te maken tussen eenvoudig en krachtig. Wellicht wil je hier op GoT en er buiten even oudere discussies doornemen of je niet toevallig een editor naar je eigen wensen (=focus op eenvoud?) tegenkomt.

Ik verplaats je topic in ieder geval van Internetproviders en Hosting naar Development Tools & Environments, omdat het puur de (ontwikkel) software betreft. Dan pas ik meteen de topictitel aan, omdat 'Internetsite maken.. HELP!' wel SCHREEUWERIG! maar niet informatief is en dat is net verkeerd om ;)
Trouwens welkom@GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1