Ik gebruik nu al ruim een jaar VMware Workstation 5.5 (en sinds kort versie 6). Ik gebruik het vooral om verschillende ontwikkelomgevingen gescheiden van elkaar te houden. Het gaat hierbij vooral om PLC ontwikkelsoftware, zoals Siemens Step7 (icm WinCC Flexible voor SCADA toepassingen), Omron, Allen-Bradley, enzovoort.
Nu vraag ik me af, welke software kan ik het beste gebruiken om mijn VM's mee af te spelen? Voor mijn gevoel werkt de Player iets soepeler, maar dat is niet meer dan een gevoel. Ik zou graag een onderbouwing hebben zodat ik ook de beste speler gebruik. (sommige van de genoemde software is erg intensief, en ieder beetje performancewinst is meegenomen)
Bij VMware zelf kan ik het niet terugvinden. Weet iemand hier op GoT welke software de beste performance biedt, VMware Workstation of VMware Player? (met de bijbehorende redenen waarom)
De specs:
Voornamelijk draai ik het op mijn laptop: Acer Aspire 1692 WLMi
1 GB aan ram, Pentium M 740 (1,73 Ghz)
De harde schijf is uiteraard de traagste factor, dit is een 5400 rpm 120 GB fujitsu siemens schijfje.
Nu vraag ik me af, welke software kan ik het beste gebruiken om mijn VM's mee af te spelen? Voor mijn gevoel werkt de Player iets soepeler, maar dat is niet meer dan een gevoel. Ik zou graag een onderbouwing hebben zodat ik ook de beste speler gebruik. (sommige van de genoemde software is erg intensief, en ieder beetje performancewinst is meegenomen)
Bij VMware zelf kan ik het niet terugvinden. Weet iemand hier op GoT welke software de beste performance biedt, VMware Workstation of VMware Player? (met de bijbehorende redenen waarom)
De specs:
Voornamelijk draai ik het op mijn laptop: Acer Aspire 1692 WLMi
1 GB aan ram, Pentium M 740 (1,73 Ghz)
De harde schijf is uiteraard de traagste factor, dit is een 5400 rpm 120 GB fujitsu siemens schijfje.
[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-08-2007 09:34 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.