Omdat ik een klein foutje heb gemaakt bij mijn projecten, moet ik een paar velden (of tig INSERT's veranderen wat ff geen optie is) dus gaan verhuizen in de volgorde.
Ik snap het het normaal gezien onnodig en onlogisch is, maar het moet nu eenmaal zo
.
Alleen stuit ik echt op een probleempje, en da's de SYNTAX waar ik niet uit komt..
het betreft de query:
Ik krijg hierbij de error:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'locked' at line 1
Wat is er mis?
De syntax klopt toch? Of zie ik wat over het hoofd?
Iemand die me een zetje in juiste richting kan helpen?
Ik snap het het normaal gezien onnodig en onlogisch is, maar het moet nu eenmaal zo
Alleen stuit ik echt op een probleempje, en da's de SYNTAX waar ik niet uit komt..
het betreft de query:
code:
1
| ALTER TABLE forumtopics CHANGE COLUMN `timestamp` AFTER `locked` |
Ik krijg hierbij de error:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'locked' at line 1
Wat is er mis?
De syntax klopt toch? Of zie ik wat over het hoofd?
Ik heb o.a de veldnamen veranderd voor het geval dat ze gereserveerd waren, een definitie van de kolom erbij gezet (VARCHAR (10) ), heb na AFTER zelf COLUMN neergezet maar ik kom er maar niet uit..ALTER [IGNORE] TABLE tbl_name
alter_specification [, alter_specification] ...
| ALTER [COLUMN] col_name {SET DEFAULT literal | DROP DEFAULT}
| CHANGE [COLUMN] old_col_name column_definition
[FIRST|AFTER col_name] \
Iemand die me een zetje in juiste richting kan helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 21-08-2007 08:55 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes