Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PHP]Uitleg wat ^\\[]*)\\]([ dat soort dingen inhouden

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben nu een tijdje bezig met PHP te leren en toe te passen, en ik ben nu bezig met een BB systeempje. Vaak kom ik problemen tegen, waarna ik meestal de oplossing kan vinden op php.net of w3 ofzo, en voldoening ervan krijg.

Nu heb ik een probleem dat ik niet op php.net kan vinden (het staat er vast wel maar:), ik heb namelijk geen idee hoe dit moet noemen.

$bericht = eregi_replace("\\[align=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/align\\]","<div align=\"\\1\">\\2</div>",$bericht);

Die //^ enzo, kan iemand mij of een link, of een naam, of een antwoord geven op mijn probleem. Waaronder ik dit kan vinden bij PHP.net en miss met een eenvoudige uitleg. Ik denk dat het iets is met bepaalde tekens negeren of wat dan ook, maar ik wil het graag toepassen en dus begrijpen.

Greets and Thanks...

Verwijderd

Een reguliere expressie is dat ;)

Ik raad aan een goed boek te pakken zoals O'Reilly Mastering Regular Expressions, dat helpt een hoop.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 23:28

Comgenie

Soms heb je dat

Zoals hierboven al gezegt is, reguliere expressie. afgekort: Regex.
http://www.regular-expressions.info/ hier staan veel voorbeelden voor en een duidelijke tutorial. Maar het zijn niet een van de makkelijkste dingen. Maar verdiep je er eens in en je kan er wonders mee verichten. ;)

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
Meteen een heel boek?
Hmmm, doen de meeste dat? want bijv mijn broer die kan behoorlijk goed uit de voeten met PHP en JS en ik herriner me hem geen 1 boek lezen over een van deze dingen. Zijn manier van didactiek is gewoon veel uitproberen en problemen zelf oplossen, want elke keer dat je je hoofd botst leer je ... de locatie van het plafond zeg maar:P je komt te weten wat wel en niet kan.

Maar aangezien die stoelen in de bieb van Amsterdam super cool zijn ga ik misschien wel is ff ernaar toe. (Geen zin om te kopen, zelf niet veel geld en vind t niet zo leuk om alles aan m'n moeder te vragen -.-)

edit: looking in to the website you gave me

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 02:18 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Of je kijkt op php.net wat eregi_replace doet.

/basic.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Er is niets basic aan regex'en, een boek is absoluut geen overbodige luxe.

Verwijderd

Om het in dit voorbeeld toch uit te leggen:

[align=right]Hello World[/align]

om zetten naar

<div align="right">Hello World</div>

Ik gok zelf op een PHP-BB parser. En ook ik raad je een boek aan.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:36:
[...]

Het gaat erom dat je minstens de functie in de PHP docs opzoekt. En dan zie je al gauw staan:
string eregi_replace ( string $pattern, string $replacement, string $string )
Parameters:
pattern - A POSIX extended regular expression.
En dan heb je dus binnen 5s de naam van zo'n '^\\[]*)\\]([', en dus een goed beginpunt om verder te zoeken. :)

{signature}

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

boek is wat overdreven er zijn zat websites die het goed genoeg uitleggen. Regexen worden ook zeer veel in perl gebruikt. Er vanuitgaande dat de syntax hetzelfde is kan je ook daar nog even op zoeken. Op www.perl.com staat ook een hele pagina met de mogelijkheden.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:36:
[...]

De vraag is hardstikke basic, het is niks meer dan een RTFM/UTFS vraag.
Kijk, áls hij nou had gegoogled of de PHP manual had gelezen, en dan een vraag over regexp had, dán was het tenminste nog een zinnig topic.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik kan eigenlijk het niet meer dan eens zijn met Grijze Vos. Als je het commando eregi_replace even opzoekt op php.net dan zie je direct wat de paramer die je meegeeft een regular expresion is. Vervolgens kan je zo doorklikken naar de beschrijving ervan. Dit is vrij eenvoudig terug te vinden.

Dat reg exp's niet zo makkelijk zijn is een ander verhaal. Maar dit is wel erg makkelijk zelf terug te vinden.
Meteen een heel boek?
Hmmm, doen de meeste dat
Dat kan. Op internet zijn ook genoeg tutorials te vinden, je moet er alleen even naar zoeken ;). En daarnaast zijn er ook opleidingen die je leren programmeren/ontwikkelen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.