Voedingloop Zalman ZM500-HP + Gigabyte P35-DQ6

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Na de Hangen & opstartproblemen faq te hebben bestudeerd, evenals ; Welke voeding heb ik nodig: Openings post en te hebben gezocht via de forumsearch...
gooi ik toch maar even een topic open..

Het verhaal;

Moest voor een familielid een PC samenstellen, kopen en assembleren...zo gezegd zo gedaan, althans het samenstellen en kopen dan....
Nu ben ik (na ca. 1,5-2 weken de spullen opgehaald te hebben bij Zercom O-) ) vanavond bezig geweest met het beindigen van de assemblage...

had de voeding en videokaart alvast even geleend om te bekijken of deze het in mijn oude P4 bakje deden...dit was dus wel het geval, (alhoewel een overclock van de graka voor een reboot zorgde na een tijdje gamen maargoed, verkeerde topic) jammer genoeg wel beide koelers van m'n eigen levicom voeding kaput gemacht tesamen met de snelheidsregeling...

Net dus de voeding en graka tesamen met het moederbord in de kast geplaatst en mezelf klaargestoomd voor een avondje installeren van vanalles en nog wat..
Alles aangesloten, check check en een tripplecheck om te zien of alles goed zit, druk powerknopje in en de voeding komt in een loop te zitten...fijn dat wordt dus weer een avondje troubleshooten als het niet simpel opgelost kan worden...
Zodoende dus een avondje troubleshouten (pun intended) wat dus uitgedraaid is op het openen van dit topic...

Zie hier, de specificaties:

Zalman ZM500-HP voeding (modulair gevalletje, uitgebreide specs: alhier te zien, àmperages e.d., handig voor de rest van het verhaal)
Intel E6750 C2D
Gigabyte GA-P35-DQ6 (nog steeds degene met de kilo's koper erop O+ )
biggass cooler van Gigabyte op de proc..
Sapphire X1950Pro 512Mb (laatste rev)
Zalman VF900 op graka (koelt em voor geen meter :X )
OCZ 2x1 GB DC kit op 800Mh...
160 GB HD Maxtor
Samsung DL DVD brander
NSK6000 kast

misschien vergeet ik nog wat maar het belangrijkste staat erop...

Het probleem:

Voeding zit in een rebootloop noem ik het maar even voor de duidelijkheid...de fans draaien voor een seconde, de andere keer voor 2, dan weer voor 1 of 2 sec. tussenin start de voeding tesamen met het systeem dus opnieuw op.

Wat ik heb geprobeerd:

Alles wat in de faq's staat zoals 1 latke geheugen, graka eruit, alles van de voeding behalve de 4+4 pins ATX en de 20+4 pins mobostekker etc etc...
de voeding bleef rebooten.
Bedenk uw eigen dat deze voeding dus net vers van de pers uit mijn P4 gebak kwam en luttele minuten daarvoor vrolijk heeft gedraaid met een potje Armed Assault.
Na even gepauseerd te hebben van het vloeken, trok ik mijn stoute schoentjes aan en besloot om de 4+4 pins eruit te trekken om te kijken wat voor effect dit had...WAAREMPEL EN EUREKA! }:O
de voeding blijft draaien! geen reboot!

het enigste wat mij nu nog rest is te vragen aan jullie....wtf houd dit in? zat zelf te denken dat ik dus een Turn-on delay probleem heb of dat de voeding op de 4+4 12V gewoon te zwak is maar dat kan ik me bijna niet voorstellen....misschien dat jullie me uit m'n lijden kunnen verlossen aangezien het nu op dit moment nog te laat is om zuiver na te denken...
mijn excuses overigens ook voor eventuele tekstoverlast...het is laat, ben moe en teleurgesteld, en word altijd erg melig als ik moe ben..

Bvd voor de moed om het verhaal te lezen en met me mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk kortsluiting in de 4+4connector van het moederbord?
Zit het moederbord al in de kast? Zo ja, verhuis eerst alles naar buiten de kast om dat uit te sluiten. Evenals alle overbodige hardware loskoppelen.
Heb je ook al getest met maar 1 helft van de 4+4 connector? Dus een 4 pins connector ipv 4+4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Het mobo zit idd al in de kast, zal dit vanavond eens eruit halen om het uit te sluiten..
Ik heb idd. al geprobeerd met een enkele 4pins aangesloten, beide appart getest wat dus geen resultaat had..eveneens al geprobeerd met een kale setup, zelfs met enkel de proc op het bord wat dus ook niet hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
nou na het mobo uit de kast te hebben gehaald en op een kartonnen doos geplaatst te hebben kan ik melden dat het probleem nog steeds bestaat....geen kortsluiting met de kast dus.
als iemand nog enige ideeën heeft dan hoor ik het graag want ik zit zonder op dit moment...
Het mobo vertoon voor de rest ook compleet geen gebreken, krassen, missende componenten, etc etc..

heb trouwens even een filpje gemaakt met en zonder 4 pins erin zodat het gevolg duidelijk te zien is..
moet alleen nog even een goeie upload site vinden.

Filmpje zonder 4pins: Youtube; slechte kwaliteit maar duidelijk genoeg

filmpje met 4pins: Youtube

[ Voor 33% gewijzigd door ScytheNL op 21-08-2007 23:27 . Reden: filmpjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Hmm zit ik nog wel op GoT? Of zijn alle mensen die hier wat vanaf zouden kunnen weten op vakantie :> Heeft er voor de rest echt niemand een idee wat het euvel zou kunnen zijn? Of een manier om erachter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou is kunnen proberen het voltage op de 12V 4+4 pins te meten met een multimeter zo weet je tenminste zeker dat je voeding goed is wat dat betreft.

Als er idd 12V wordt geleverd zou je eens kunnen kijken of je de voeding uit je P4 systeem kan halen en die testen met het nieuwe systeem (eventueel de GPU mee verhuizen als je oude voeding niet krachtig genoeg is).

Als je dit liever niet doet (best begrijpelijk aangezien je daarmee ook je eigen systeem kan mollen) kun je ook met een zaklampje even kijken of de aansluiting van de 4+4 stekker op je mobo goed is (dus of er niks raars inzit en hij netjes recht zit enzo.).

Indien dit alles niet helpt/werkt kun je ook nog even kijken of je Zalman kunt mailen/bellen die zullen vast wel weten waarom de PSU steeds reboot (bijvoorbeeld bij kortsluiting of te hoge spanningen)...

Succes! ;)

Verwijderd

Raar, drie maal GA P35 plank, een ds3, een ds3r en een ds6. Alle 3 voorzien van een e6750 en hetzelfde probleem.
Bij mij bleven de fans ook lopen al ik de 4 pins power los haalde. Mb ligt bij leverancier voor analyse en hopelijk vervanging. (hoop wel dat het de plank de oorzaak is!!)

succes

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Laat graag even weten hoe het is afgelopen!
Ben zeer benieuwd hiernaar...
Ik ga vanavond even verder met het bekijken van de opties die hierboven genoemd zijn en post uiteraard ook wat de resultaten hiervan zijn...ik heb zo het vermoeden dat dit niet anders zal worden dan dat het al is..

Verwijderd

Ik verwacht ook niet dat de tips je pc weer aan het werk krijgen ;).. Zo weet je alleen zeker dat het je PSU niet is, dan moet het dus je mobo wel zijn!

EDIT:
Las net op de Gigabyte site dat de intel E6750 pas sinds bios versie F4 ondersteunt wordt misschien moet je dus eens proberen op met je P4 CPU te kijken welke bios je hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 18:31 ]

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Wtf...whaha ja ik ga dus echt niet m'n p4 uit elkaar trekken alleen maar om te kijken wat voor bios versie ik heb..allemaal leuk en aardig maar daarvoor gebruik ik m'n gebakje te veel en te vaak om die nu helemaal uit elkaar te halen (jaja je bent tweakert of niet maar in dit geval dus ff niet hé ;) )

mooi klote dan...

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 22:05

BTS

anders doe je net als mij gewoon een prul proc kopen voor 30 euro, denk aan een celeron stop die erin nieuwe bios erin en andere proc erin, of is het niet zo simpel?

www.highflow.nl

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Geen idee...maar ik lees net wel op het GB forum dat er veel meer mensen zijn met dit probleem..zij het misschien om dezelfde of een andere reden...
Ik heb m'n probleem daar nou ook gepost en wacht even af..
Pagina: 1