Greenscreen

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39
Hey,

Ik heb een vraagje, de meeste van jullie weten wel wat een Greenscreen is, dat zijn die schermen die zijn blauw of groen die worden ook bij films gebruikt enzo.
Nu zag ik op internet een heel leuk artikeltje over hoe je zelf een greenscreen kan maken voor thuis, ik vind het voornamelijk voor foto's gebruiken omdat je dan iets op de achtergrond kan projecteren met de juiste software.
Nu heb ik de vraag, heeft iemand dit al eens gedaan, en zo ja heb je dan tips voor me waar ik op moet letten?

Linkje: http://www.stormforcepictures.com/howto-buildabluescreen.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb hier wel eens mee gespeeld (fotografie dus) en het is juist makkelijker om een achtergrond te nemen die qua kleur en verlichting het meest lijkt op het uiteindelijke product. Thuis met photoshop is het toch wat minder dan ILM voor mekaar krijgt. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
Oxi schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:21:
Ik heb hier wel eens mee gespeeld (fotografie dus) en het is juist makkelijker om een achtergrond te nemen die qua kleur en verlichting het meest lijkt op het uiteindelijke product. Thuis met photoshop is het toch wat minder dan ILM voor mekaar krijgt. ;)
Nou, ik heb al wat dingen gedaan met combustion en ik moet zeggen het resultaat daar is super!
* Met foto's van het internet met een greenscreen ;) (SXC.HU)

[ Voor 6% gewijzigd door Cablekevin op 21-08-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Je kunt voor chroma keying het beste een green of een blue screen gebruiken, afhankelijk van je medium. Wat ik heb gelezen is dat als je analoog aan het werk gaat, je het beste een blauw scherm kunt nemen en als je digitaal opneemt kun je beter voor een green screen gaan.

Ik zelf heb dit wil is gedaan met video opnames bij mij in mijn kamer. Hiervoor gebruikte ik dan een groot niet doorschijnend hoeslaken die ik had vast gezet met punaises.

Wat heel erg belangrijk is, is de belichting!! Als je aan de slag wilt gaan met chroma keying dat moet je het scherm op de juiste manier belichten. Dit doe je door het licht niet direct op het scherm te laten schijnen. Anders krijg je last van schaduwen. Je kunt het licht beter laten weerkaatsen via een wit scherm. Je kan ook een defuser kopen die het licht doffer maakt en minder schaduw laat geven.
Ik zelf heb gewoon 2 schijnwerpers op de muren gericht en die verlichten dan de hele kamer zonder dat er schaduwen ontstaan door direct licht. Schaduwen zijn namelijk je grootste vijand ;)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hoort dit niet in workflow thuis ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48

YellowCube

Wait...what?

klopt
FGA --> FGW

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
Heeft iemand toevallig een zaakje die een goede kleur groen of groenne stof verkoopt?
Want alles wat ik op internet vind is niet in Nederland of het is NET de kleur niet.
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cablekevin schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:23:
Heeft iemand toevallig een zaakje die een goede kleur groen of groenne stof verkoopt?
Want alles wat ik op internet vind is niet in Nederland of het is NET de kleur niet.
Tips?
Probeer eens een bekleder van biljart / pool / snooker tafels. Denk alleen niet dat dat goedkoop is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Ik heb een keer 5 doeken gehaald bij de lokale Zeeman :P 4 waren slecht maar 1 waarvan ik zeker wist dat die het goed moest doen deed het inderdaad perfect. Dat perfecte lapje had een formaat van 1,6 bij 1 meter ofzo. Die schijnt tevens ook niet door. Kosten bedragen 5,- of iets dergelijks. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Haal iemand over om Pinnacle Studio 11 Ultimate te kopen.
Daar zit een groen doek bij, voor de chromakey mogelijkheden die het pakket biedt...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:29

djkooij

voorheen Facemodder

Hier staan ook leuke tips in. Vond zelf het beschilderde tafelzeil wel creatief :)

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
Facemodder schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:12:
Hier staan ook leuke tips in. Vond zelf het beschilderde tafelzeil wel creatief :)
Bedankt ziet er geweldig uit! Morgen eens naar de markt :)
EDIT: Tja, de dagen kan je je ook in vergissen hé, ik dacht dat het vandaag vrijdag was :P, naja dan volgende week weer!

[ Voor 16% gewijzigd door Cablekevin op 01-09-2007 22:38 . Reden: Zaterdags foutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou www.disney.com eens kunnen vragen. Ik heb deze op onze bruiloft gehad. Echt leuk zo'n green screen. Succes met alles. :)

10 jaar oude kick, ruikt naar spam

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 23:49
Haha. Beetje late reactie, maaar wie weet heeft TO er nog wat aan. 🙃
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][html][norml][/norml][/html][/html]