gigaworks s750 aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb een Creative gigaworks S750 en deze wil ik graag aansluiten op een versterker omdat ik dan ook films kan kijken zonder dat me laptop aan staat en dat ik het geluid van de tv ook over de speakers heen krijg. Nu heb ik gezien dat er meerdere versterkers wel een aansluiting hebben voor mijn surround speakers. Alleen nu is de vraag hoe kan ik mijn sub daar op aansluiten? kan dit gewoon met een simpel kabeltje? of het kan het niet? of is er een andere oplossing voor?

alvast bedankt!

• kort_lontje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Een RCA kabel lijkt me prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/HQ_SS3456.jpg

• atomic frogger
dat is juist het probleem de uitgang is geen RCA maar jack

• kort_lontje
RCA naar jack en andersom gaat prima. Ik haalde niet uit je post dat je al een versterker hebt.

• atomic frogger
kort_lontje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:07:
RCA naar jack en andersom gaat prima. Ik haalde niet uit je post dat je al een versterker hebt.
oke want daar zat dus mijn twijfel, ik heb nog geen versterker inderdaad. Deze wil ik nog aanschaffen maar ik moet natuurlijk wel eerst weten of het echt goed werkt voordat ik er 1 aanschaf. Het maakt dus niks uit dat het een actieve sub is?

En ik zit nu net even de achterkant goed te bekijken en daar uit blijkt dat de uitgang van de sub tevens de uitgang is van de center speaker....

[ Voor 13% gewijzigd door atomic frogger op 21-08-2007 00:13 ]

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:00

rossinl

Audio/Videophile

Zitten er op de achterkant van de sub van de S750 wel ingangen om de sub aan te sluiten op een versterker?

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

• atomic frogger
rossinl schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:17:
Zitten er op de achterkant van de sub van de S750 wel ingangen om de sub aan te sluiten op een versterker?
de speakers kan ik gewoon rechtstreeks aansluiten op de versterker. de enige ingang voor de sub is dus een combinatie van center/sub op een jack plug

• kort_lontje
Van versterker direct naar je subwoofer lijkt me geen goed idee. Betwijfel of hij hogere voltage als line niveau aan kan. Is het niet mogelijk om je TV/setup box door te lussen naar je control center?

Scheelt ook nog eens het kopen van een versterker.

Edit.
The wireless remote gives you convenient desktop control over volume for each channel and a button to cycle through the various upmixes. The new Audio Control Pod is a small 5”x3”x1” black box that sits on your desk. It give you buttons for directly controlling volume, upmix, and source input select. It also has lit displays showing volume level, speaker channel, and upmix type. There are even inputs for a microphone and headphones not to mention an M-PORT so you can jack-in your Creative NOMAD MP3 player. – You do own one, don’t you?
Je kan er een MP3 speler op afluisteren, dus wat audio van je TV/setupbox lijkt me geen probleem :)

[ Voor 69% gewijzigd door kort_lontje op 21-08-2007 00:59 ]

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Ik heb even een plaatje opgezocht van de achterkant van de sub:

Afbeeldingslocatie: http://avreview.prommies.be/artrev/art11/web/GigaworksS750_19.jpg

Je versterker kan je hier moeilijk op aansluiten, want ik neem aan dat je je pc direct aangesloten wil houden op je S750 toch? Dan zijn alle ingangen dus bezet. Wat volgens mij de oplossing is, is dat je een 3,5mm (jack) naar 2x tulp (RCA) koopt en de 2 tulpstekkers in een OUT steekt van je versterker (rood en wit) en de 3,5mm in de line-in van je audio control pod steekt. Op deze manier kan je én EAX geluid van games uit je pc horen én kan je radio, dvd enz beluisteren via je versterker op je speakers. Let wel: je hebt dan geen Dolby Digital oid! Gewoon stereo-geluid wat je evt. kan upmixen met CMSS om toch het ruimtelijke effect te creëren.

[ Voor 5% gewijzigd door rossinl op 21-08-2007 02:08 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

• atomic frogger
kort_lontje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:50:
Van versterker direct naar je subwoofer lijkt me geen goed idee. Betwijfel of hij hogere voltage als line niveau aan kan. Is het niet mogelijk om je TV/setup box door te lussen naar je control center?

Scheelt ook nog eens het kopen van een versterker.

Edit.

[...]

Je kan er een MP3 speler op afluisteren, dus wat audio van je TV/setupbox lijkt me geen probleem :)
de tv direct aansluiten is inderdaad gene probleem, maar ik wil de dvd natuurlijk wel met surround hebben.

• atomic frogger
rossinl schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:02:
Ik heb even een plaatje opgezocht van de achterkant van de sub:

[afbeelding]

Je versterker kan je hier moeilijk op aansluiten, want ik neem aan dat je je pc direct aangesloten wil houden op je S750 toch? Dan zijn alle ingangen dus bezet. Wat volgens mij de oplossing is, is dat je een 3,5mm (jack) naar 2x tulp (RCA) koopt en de 2 tulpstekkers in een OUT steekt van je versterker (rood en wit) en de 3,5mm in de line-in van je audio control pod steekt. Op deze manier kan je én EAX geluid van games uit je pc horen én kan je radio, dvd enz beluisteren via je versterker op je speakers. Let wel: je hebt dan geen Dolby Digital oid! Gewoon stereo-geluid wat je evt. kan upmixen met CMSS om toch het ruimtelijke effect te creëren.
Oke maar als ik dus een versterker neem met RCA output (7.1) kan ik geen surround krijgen voor mijn dvd dus?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18
Waarom niet gewoon de creative decoder kopen?? Kun je de laptop analoog/digitaal aansluiten en de dvd speler ook digitaal!

• atomic frogger
gelukkie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:44:
Waarom niet gewoon de creative decoder kopen?? Kun je de laptop analoog/digitaal aansluiten en de dvd speler ook digitaal!
Die wil ik ook heel graag hebben maar die is echt nergens te krijgen. ook niet op marktplaats oid.

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

atomic frogger schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:51:
[...]

Oke maar als ik dus een versterker neem met RCA output (7.1) kan ik geen surround krijgen voor mijn dvd dus?
Ja dan wel, maar dan zit je toch al gauw aan een versterker van ca 1000 euro vast, ik denk wat teveel voor jouw doeleinden :P Goedkopere versterkers hebben namelijk alleen maar een stereo Pre-Out, dan heb je dus geen surround. Als je echter wel bereid bent om zoveel neer te leggen voor je versterker dan is de juiste manier om de boel te verbinden 4 x (jack > 2 RCA) te kopen om de geluidskaart en de versterker te verbinden (dit doe je via de multichannel input op de versterker) en dan weer 4x (2 RCA > jack) van de Pre-Out van je versterker naar je S750 sub.

• atomic frogger
rossinl schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:43:
[...]

Ja dan wel, maar dan zit je toch al gauw aan een versterker van ca 1000 euro vast, ik denk wat teveel voor jouw doeleinden :P Goedkopere versterkers hebben namelijk alleen maar een stereo Pre-Out, dan heb je dus geen surround. Als je echter wel bereid bent om zoveel neer te leggen voor je versterker dan is de juiste manier om de boel te verbinden 4 x (jack > 2 RCA) te kopen om de geluidskaart en de versterker te verbinden (dit doe je via de multichannel input op de versterker) en dan weer 4x (2 RCA > jack) van de Pre-Out van je versterker naar je S750 sub.
Heb ik al even rond gekeken en kwam ik uit op de YAMAHA RXV659. de heeft namelijk een 7.1 output RCA of zie ik dat nou verkeerd?

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Dat zie je goed! :)
Dat is een redelijk betaalbare receiver met 7.1 output zeg! Eerlijk gezegd had ik alleen op de site van Onkyo gekeken (heb zelf de 605), want ik wist dat mijne t niet had, en aangezien mijne al 550 euro is, vreesde ik t ergste...maar die 659 is een goed ding!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Alleen je subwoofer zal niet werken. Ik zit met een zelfde opstelling. Maar de subwoofer werkt niet. Als ik een geluidstest laat uitvoeren wordt de subwoofer wel aangesproken en komt er geluid uit. Maar bij audio hoor ik niks uit mijn subwoofer.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:18
Maar werkt een decoder zoals teufel deze aanbied dan neit op die creative speakers? Volgens mij meot dat geen probleem zijn!

• atomic frogger
gelukkie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:55:
Maar werkt een decoder zoals teufel deze aanbied dan neit op die creative speakers? Volgens mij meot dat geen probleem zijn!
Die zal waarschijnlijk best wel werken, het probleem bij die van teufel is dat het maar een 5.1 decoder is en mijn S750 is 7.1
Pagina: 1