Toon posts:

600 Watt voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik vraag me af hoeveel Watt mijn PSU moet gaan worden als ik het volgende systeem samen ga stellen. Ik heb al op de volgende 2 PSU-berekening-sites gekeken, maar die geven ieders een nogal uiteenlopend antwoord.

Extreme Power Supply Calculator Lite v2.5 uitslag: 443 Watt
PSU Watt and 12V Calculator uitslag: 608 Watt

Kunnen jullie mij wel een goede indicatie geven?

Ik maak geen gebruik van watercooling.
Waarschijnlijk ga ik niet OC-en, maar wil er wel de ruimte voor hebben in mijn PSU-wattage.

Systeem:
CPU: Intel Core 2 Duo E6850
MoBo: Asus P5W DH Deluxe
GPU: Asus GeForce 8800GTX
RAM: 2x Corsair DDR2 800Mhz
HD: 2x Segeate Barracuda 7200.10 in Raid-0
Rest: DVD-RW-drive, Floppy-drive, 3x USB-device, 1x FireWire-device, 2x 12cm Case-fan

Vraag: Welke site moet ik nu geloven... dus hoeveel Watt heb ik nou nodig???

Ik dacht zelf aan 600 Watt, maar dat is meer natte-vinger-werk.
Ik heb mijn aandacht gevestigd op de Nexus NX-8060 600 Watt True Power (zie hier) maar ik ben er nog niet helemaal uit, mede omdat ik herhaaldelijk lees dat de 12V-draden nogal belangrijk blijken te zijn.

Als ik het goed begrijp van deze site en van de Welke-voeding-heb-ik-nodig-deel-18-thread gaat het om het ampere wat de gezamelijke rails produceren, en dat voor een zwaar systeem bijvoorbeeld met SLI minstens 3 rails nodig zijn met gezamenlijk minstens 36 ampere. De bovengenoemde voeding heeft 4x 12V rails met ieders 18 ampere (4x18=72 ampere). Dat is dus genoeg… heb ik dat goed begrepen?

(Als deze voeding toch niet goed genoeg is, hebben jullie dan een goed (maar vooral stil!) A-merk alternatief met wel de juiste Wattage?)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
Waarom stel je deze vraag niet in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

En dan eerst even doorlezen ipv gelijk posten alsof het een helpdesk is :o

Waarschijnlijk kun je je vraag op 10 plekken in dat topic beantwoord zien...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.