Toon posts:

CPU Koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een Tbird 1.2ghz of hoger (oc-ed or not) welke koeler hebben jullie er op zitten?

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
(jarig!)
CPU: Tbird 1200 op 9x 133
Cooler: Spire Orb
MBM 5.03: 50 C idle / 59 C stressed

* Tefflar = not :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een Spire orb?

Verwijderd

De SUPER-ORB van Thermaltake is beter koelt tot
1,5mhz.Bij mij 40C stressed.Met een Tb 950@1000mhz.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
(jarig!)
Volgens mij is er maar één Spire Orb. Hij is trouwens ook gegarandeert tot 1500mhz.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik wilde voor een TB-1000 gaan voor een GlobalWin FOP38. In een test las ik dat hun nieuwere WBK38 zelfs nog iets beter koelt. Dus dan gaan we maar voor die WBK. (Alleen de leverbaarheid is ronduit K*T)
/edit
Owja en er gaat een andere ventilator op. Een 8cm koeler die 42,5 cfm doet tegen 10db minder dan de originele 6cm die 38 cfm blaast (of zuigt). Uiteraard een dun laagje arctic onder de heatsink. Dan maar eens kijken hoe ver een TB-1000 wil overklokken op een KT-133a mobo.
/edit

Verwijderd

Dit klinkt beter wou net schrijven dat z'n FOP 38 (orgineel) veel te veel herrie maakt.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
ja iets van 46,5db :( Nou is me pctje wel netjes weggewerkt in een kast maar toch denk ik dat ik gek zou worden van de herrie. Ik ben wel benieuwd of de koeler dan goed aansluit aan de zijkant. Misschien moet ik nog een hoeklijn aan de koeler maken zodat die de luchtstroom niet langs de koeler trekt maar er doorheen.
_KOELER_
|HSINK|
HSINK

Verwijderd

Je kan ook nog overwegen om een ORB van SPIRE of THERMALTAKE te nemen. De SUPER-ORB van THERMALTAKE heeft waardes van 25 cfm inner fan en 17 cfm outer fan.Maakt niet zoveel lawaai en koelt SUPER.40C stressed bij m'n procje 950@1000mhz.Als je die 25 & 17 optel kom je op 42CFM.

Verwijderd

cpu : 9x133
koeler: titan majesty (chrome orb imi)
+ extra 2 kastkoeler, een voor luchttoevoer.
temp: ( niet schrikken) idle: 47 stressed: 55
ik denk dat ik het nog een keer met koelpasta moet behandelen, anders weet ik het ook niet :?

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 12:51 schreef atak het volgende:
cpu : 9x133
koeler: titan majesty (chrome orb imi)
+ extra 2 kastkoeler, een voor luchttoevoer.
temp: ( niet schrikken) idle: 47 stressed: 55
ik denk dat ik het nog een keer met koelpasta moet behandelen, anders weet ik het ook niet :?
Zou als ik jou was toch maar op zoek gaan naar een nieuwe cooler. TIP,,de SUPER ORB van THERMALTAKE.Wat die pasta betreft dit scheelt maar enkele graden +/- 4C.
Pagina: 1