Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Veel spam op aliassen van mijn domein.

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds een paar dagen heb ik een groot spam probleem. Mijn domein naam wordt met allerlei onzinnige aliassen gebruikt door spammers. Ik zie dat aan de grote hoeveelheid "Delivery Status Notification (Failure)" die ik terugkrijg op mijn catch all adres.

Nu ben ik niet goed thuis in beveiliging en mail, daarom stel ik de vraag hier (ik neem aan dat hier de experts zitten ;) ). Op de bewuste domein zit een drupal website. Zou het kunnen dat spammers deze drupal misbruiken? Of gebruiken ze mijn domeinnaam in een soort van mailer en kan ik er dus niets aan doen?

==
hoi

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ten eerste je catch all naar /dev/nul :P wilt helpen :P

je roept het een beetje op je af met een catch all dit probleem , met een catch all naar site balckhole of /dev/nul zal het meteen weg gegooid worden.

wat je echter ook kan doen is je mail account zo instellen dat het niet geaccepteerd word als het adres niet bestaat

[ Voor 71% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-08-2007 23:05 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

Nee.

Iedereen kan vanaf een willekeurig e-mailadres een e-mail versturen.
Als een e-mail wordt verstuurd naar een willekeurig ander e-mailadres die niet bestaat, krijg je inderdaad een mail terug dat het e-mailadres niet bestaat....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Onbekend schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:05:
Nee.

Iedereen kan vanaf een willekeurig e-mailadres een e-mail versturen.
Als een e-mail wordt verstuurd naar een willekeurig ander e-mailadres die niet bestaat, krijg je inderdaad een mail terug dat het e-mailadres niet bestaat....
jah maar als hij dus een catch all heeft komt het dus ook allemaal in zijn box !
(ik heb er dagelijks mee te maken trust me)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

De spammers hebben hoogstwaarschijnlijk een willekeurige domeinnaam gebruikt. Als je kijkt naar de 'oorspronkelijke afzender' dan zal deze waarschijnlijk alleen maar wat random letters achter elkaar zijn, en voor ieder mailtje weer verschillend.
Ik raad je aan om je catch-all uit te zetten en normale aliassen aan te maken voor alle email adressen die je gebruikt. Zo ben je in ieder egval van een groot deel va die spam af.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Eusebius schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:03:
Sinds een paar dagen heb ik een groot spam probleem. Mijn domein naam wordt met allerlei onzinnige aliassen gebruikt door spammers. Ik zie dat aan de grote hoeveelheid "Delivery Status Notification (Failure)" die ik terugkrijg op mijn catch all adres.

Nu ben ik niet goed thuis in beveiliging en mail, daarom stel ik de vraag hier (ik neem aan dat hier de experts zitten ;) ). Op de bewuste domein zit een drupal website. Zou het kunnen dat spammers deze drupal misbruiken? Of gebruiken ze mijn domeinnaam in een soort van mailer en kan ik er dus niets aan doen?
Ik weet niet wat een drupal website is, maar bij mailen kun je elk e-mailadres opgeven dat je wilt. Als ze jouw domein gebruiken kun je daar weinig tegen doen.
Beheer je zelf de dns? Dan zou je een spf-record aan kunnen maken, dit zal iets schelen. Hotmail gebruikt het bijvoorbeeld al dus daar zul je geen bounces meer van krijgen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

.onzin

[ Voor 98% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-08-2007 23:07 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:19
Volg het volgende topic ook even: Iemand verstuurt tonnen spam vanaf mijn site
Iemand met ongeveer hetzelfde probleem als jij.
Pagina: 1