Asus M2N deluxe - Vista 64 bit

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23
Vandaag installeer ik m'n nieuwe pc maar stuit op een probleem. Gebruik makend van een 64 bits versie van Windows Vista en het Asus M2N-SLI Deluxe moederbord is het mij nog niet gelukt om de chipset driver te installeren (nvidia 570).

Bij het moederbord zijn twee cd's geleverd.

1. CD getiteld nForce 570 Series met volgens het boekje de volgende drivers:
- Nvida Chipset driver program
- AMD cool 'n quiet Driver
- Soundmax ADI1988 Audio Driver
- JMIcron JMB36X RAID controller Driver
- USB 2.0 driver
* Op de cd staat eveneens: Vista Drivers Inside (beta version / for testing only / official drivers to be released on support.asus.com after vista launch)

2. Vista Driver Upgrade Kit (Official Vista Drivers for ASUS motherboard). Daarop staan de volgende drivers:
- NVIDIA Raid Driver Program
- SoundMAX ADI Audio driver
- JMicron JMB36X RAID controller Driver

Indien ik CD 1 in de sleuf gooi start de cd niet automatisch op. Handmatig opstarten (via ASSETUP.EXE in de BIN folder) levert ook niets op.
CD 2 start wel op, maar bezit (zo ik begrijp) enkel een update voor de drie bovenstaande drivers. Je zult dan eerst de oorspronkelijke drivers moeten installeren en daarna CD 2 moeten gebruiken om dit verder (naar vista) up te daten. Hierdoor is CD2 op dit moment niet te gebruiken. Bovendien staan op CD2 geen (update voor de) Chipset driver.

Hoewel ik had verwacht dat CD1 zou werken aangezien er staat: vista drivers inside (ook al is het BETA) ben ik naar de support site gesurfd:

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Maar als ik het goed zie staan hier enkel drivers op voor RAID en AUDIO. De vierde hit met het tekentje DRIVER ervoor heeft de volgende omschrijving:
SoundMAX ADI1988 Audio Driver V6.10.01.6110 for Windows 32bit Vista.(WHQL),V6.10.02.6110 for Windows 64bit Vista.(WHQL)
Het gaat hier dan toch ook enkel om een audio driver zo ik begrijp en niet om een chipset driver, waar ik allereerst naar op zoek ben.

Moet ik concluderen dat er op dit moment geen chipset driver bestaat voor mijn moederbord onder vista 64 bit? Wat moet ik doen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zeg, op www.nvidia.com kun je ze gewoon halen hoor :)

Hier stond een dode link.

• Tommy The Cat
Ik wist niet dat ik daarvoor bij nvidia moest zijn 8)7 . Dank.

Dan resteert alleen de vraag hoe ik de upgrade kit moet interpreteren. Kan ik dat afzonderlijk van een andere installatie vooraf gebruiken?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Negeren. Gewoon die Soundmax 64-bit Vista driver pakken, en ergens een JMicron driver zien te scoren. Moederbord cd's laten wel meer steken vallen, met een beetje internetzoekwerk heb je vaak veel betere drivers te pakken :)

Hier stond een dode link.

• Tommy The Cat
Super bedankt. Excuses voor dit topic onder het niveau van dit forum.