Is dit een goeie samenstelling of zou ik iets anders doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn plan is om een nieuwe computer te kopen om op te gamen en voor wat internet, fotobewerken en wat typwerk e.d. maar mijn vraag is of dit een goede samenstelling is of dat ik wat anders zou doen?

Bijvoorbeeld of ik een Q6600 moet nemen of een Intel Core 2 Duo,Boxed, E6850, Socket 775
En is mijn moederbordkeuze goed of hebben jullie een andere aanrader?

En welke videokaart zou ik nemen die goed is qua prijs/kwaliteit?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y45/crazymonster/untitled1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Daywalk3r op 20-08-2007 21:58 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Verwijderd

Dit mag dus niet meer: Wat is er nu anders in CSL?

Voor wat je eisen zijn, kan je beter een E6850 nemen. Quadcore word in de dingen die jij noemt nog niet ondersteund. Dan heb je meer aan een hogere clock dan aan meer cores. Misschien kan je beter zelfs nog een goedkopere proc(E6550 oid) nemen omdat die nu ook ruim voldoet en over een geruime tijd upgraden naar een quadcore. Aan de andere kant is een quad core wel iets meer op de toekomst voorbereid, maar schat ik de kans van goede ondersteuning voor 4 cores in de nabije toekomst laag (Supreme commander heeft ook nog niets aan 4 cores).

Videokaart is of 8800GTS of 2900XT, welke beter is, is stuivertje wisselen met het voordeel beetje naar de 2900XT toe.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:10:
Dit mag dus niet meer: Wat is er nu anders in CSL?

Voor wat je eisen zijn, kan je beter een E6850 nemen. Quadcore word in de dingen die jij noemt nog niet ondersteund. Dan heb je meer aan een hogere clock dan aan meer cores. Misschien kan je beter zelfs nog een goedkopere proc(E6550 oid) nemen omdat die nu ook ruim voldoet en over een geruime tijd upgraden naar een quadcore. Aan de andere kant is een quad core wel iets meer op de toekomst voorbereid, maar schat ik de kans van goede ondersteuning voor 4 cores in de nabije toekomst laag (Supreme commander heeft ook nog niets aan 4 cores).

Videokaart is of 8800GTS of 2900XT, welke beter is, is stuivertje wisselen met het voordeel beetje naar de 2900XT toe.
Oh dat wist ik niet.. Ik ga natuurlijk niet altijd kijken of de regels zijn aangepast..
Sorry tweakersmoderators maar daar ben ik te lui voor.
Toch hartelijk bedankt voor je toelichting!

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:05
2900XT presteer beter met DX10 als ik het goed heb begrepen.
het lijkt me ook handig op een dual core te kopen en later als er goeie quadcore ondersteuning komt een quad kopen. (dual kan je weer verkopen)

-

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.