Logitech Z-5450

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 21:50
He,

Ik wil een geluidssetje gaan kopen, voor het luisteren van muziek enzo. Maar ik wil ook gelijk voorbereid zijn op de toekomst, momenteel heb ik niet echt de ruimte voor een 5.1 setje, dus ik zat te kijken naar een 2.1. Maar bij het kijken naar een 2.1 zag ik ook een erg goede 5.1 voor maar 40 euro meer. Het is om m'n stereo te vervangen.

Ik wilde voor de 2.1 Logitech Z-2300 gaan, voor 140 euro (bij MM, scheelt toch bijna niks met internet) en zag daarnaast de Logitech Z-5450 staan voor slechts 180 euro. Nou heeft die 5.1 natuurlijk meer mogelijkheden, logisch en ik zou dom zijn als ik die niet zou nemen voor die paar euro extra.

Maar wat ik me afvraag, ivm ruimtegebrek, of het mogelijk is om dit setje ook als soort van 2.1 te gebruiken. Want ik kan de rear speakers niet echt goed kwijt. Maar als ik over een jaartje of 2 verhuis (zit nu nog op kamers) dan zou ik dit setje wel als 5.1 gaan gebruiken.

Thanks

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Heb je ze allebei goed beluisterd? Reviews gelezen?

Ik denk dat de geluidskwaliteit van de Z-2300 beter is. Dat het dus niet alleen maar 3 extra speakers + console met wireless zender voor 40 euro extra is, maar dat je ook wat inlevert.
Als je vooral van plan bent om films/games te spelen, zou ik voor de Z-5450 gaan. Wil je vooral goede muziekkwaliteit, zou ik voor de Z-2300 gaan.

Maar dat is persoonlijk :)

En om op je eigenlijke vraag in te gaan; je kunt hem best 2.1 gebruiken. Maar dat is zonde...

[ Voor 13% gewijzigd door Elektronicanet op 20-08-2007 21:57 ]

Nederlander in België

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:20
Inderdaad die Z-5450 speakers zijn prima te gebruiken als een 2.1 opstelling, maar ik zou dit echter niet doen. Je bent dan het voordeel van surround bij films en games kwijt, en je hebt dan ook nog eens slechtere stereokwaliteit dan bij de Z-2300 speakers.

De Z-2300 is een zeer degelijk 2.1 setje, en die zal de Z-5450 er wel uitspelen in een stereo-opstelling. Ik zou dan dus ook zeggen om voor de 2.1 set te gaan.

Maar als je echt op de toekomst voorbereid wilt zijn, zoals je zegt, kun je het beste nog altijd voor een surroundreceiver gaan en daar nu 2 speakers aan hangen. En later, als de plek er voor is, nog surroundspeakers aansluiten.

Maar dat gaat wel weer heel wat meer kosten dan zo'n Logitech 2.1 setje. Het is maar wat je ervoor uit wilt geven.

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 21:50
ok, thanks. Dan is het denk toch verstandiger voor mij om de Z2300 te nemen, omdat ik daarmee sowieso wat goedkoper uit ben. En het gaat me voornamelijk om muziek. Ik speel nooit games, of in ieder geval nooit genoeg om daarvoor een 5.1 setje te nemen. En dit setje is voor m'n pc, voor films heb ik een ander setje, nog slechter, omdat ik voornamelijk tv kijk met oordopjes :)

Verwijderd

robvanpraat schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:23:
ok, thanks. Dan is het denk toch verstandiger voor mij om de Z2300 te nemen, omdat ik daarmee sowieso wat goedkoper uit ben. En het gaat me voornamelijk om muziek. Ik speel nooit games, of in ieder geval nooit genoeg om daarvoor een 5.1 setje te nemen. En dit setje is voor m'n pc, voor films heb ik een ander setje, nog slechter, omdat ik voornamelijk tv kijk met oordopjes :)
Dan zou ik ook idd voor de Z2300 gaan, en niet de Z5450 kopen aangezien hij GEEN draadloze achterspeakers heeft. Ze zijn draadloos naar de subwoofer toe maar ze hebben wel allebei een stopcontact nodig, zou je wel 5.1 willen kan je beter voor de Z5400 of Z5500 gaan :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Dan zou ik ook idd voor de Z2300 gaan, en niet de Z5450 kopen aangezien hij GEEN draadloze achterspeakers heeft. Ze zijn draadloos naar de subwoofer toe maar ze hebben wel allebei een stopcontact nodig, zou je wel 5.1 willen kan je beter voor de Z5400 of Z5500 gaan :)
En waarom? De 5450 is goedkoper dan de 5400 en de 5500 is gelijk weer een heel stuk duurder :) De speakers zijn trouwens draadloos vanaf de console dus niet vanaf de subwoofer. Achterop de console zit namelijk de draadloze zender. Zon groot probleem zijn die 2 stekkers toch niet in de meeste gevallen? >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 11:05 ]

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik had een tijd geleden ook interesse in de logitech Z-5450.

Deze was een paar maanden geleden gezakt naar bijna 180-190 euro. Helaas is hij op dit moment weer gestegen naar 249 euro. Iemand een idee wat er is gebeurd?
Pagina: 1