Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Rundll error: C:\windows\sytem32\neqbselb.dll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakert,

Ik krijg steeds de volgende melding bij het opstarten/opnieuw aanmelden:
Rundll
"Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\windows\sytem32\neqbselb.dll
Kan opgegeven module niet vinden"

Iemand enig idee wat neqbselb.dll voor dll is? (de dll staat er inderdaad niet) Ik zie in de msconfig alleen maar vertrouwde programma´s. Verder draait er hitman pro2, zonealarm en AVG anti-virus op deze machine. Probleem is dus dat ik niet weet waar het vandaan komt, welk programma deze opstart e.d. Via google en andere zoekpagina's vind ik ook niks over "neqbselb.dll" ...

Iemand een idee? (Hoe kom je er van af?)

Alvast bedankt,
vcb

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Kijk in je register onder HKLM>Software>Microsoft>Windows>Current Version>Run of daar de verwijzing staat.

Of gebruik een progje als hijackthis om te zien wat er draait / opgestart wordt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een wazige random 8.3 naamconventie hanterende DLL die @ startup meeloopt is verdacht genoeg om niet in [WOS] maar in Beveiliging & Virussen je licht op te steken :)

Je topic verkast dus ook daarnaartoe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

SysInternals AutoRuns draaien. Klinkt namelijk als een hele foute malware (uniek gegeneerde naam) ....

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin