Formatteren met Boot disk

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil mijn computer formatteren, maar ik heb geen xp cd. Kan ik dan via de windows site een boot disk downloaden en daarmee windows xp weer installeren? Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder de XP cd kan je geen XP installeren, tenzij je een recovery partitie hebt die veel OEMbakken hebben (vaak kun je daar ook van booten).

• MuSeLive
  • Niet online
Terw_Dan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:33:
Zonder de XP cd kan je geen XP installeren, tenzij je een recovery partitie hebt die veel OEMbakken hebben (vaak kun je daar ook van booten).
Wat is dit dan precies?
http://www.microsoft.com/...5AFEE126D8&displaylang=nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een bootdisk om een systeem te booten dat niet van cd kan booten, zodat je de drivers laadt voor je cdspeler en op die manier kan booten.

Booten vanaf een bootdisk kan prima lukken, mar daarmee heb je nog geen windows (het staat immers niet op een downloadbare floppy).

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Precies wat er staat, opstart diskettes voor het geval dat je van CD-ROM niet kunt booten. Je hebt natuurlijk altijd de CD nodig, daar staat XP tenslotte op. (of op een verborgen partitie maar dan moet je een recovery CD bij je computer gehad hebben, dus wat Terw_Dan zegt.)

• MuSeLive
  • Niet online
Ah leek me ook al sterk. Bedankt :)

Verwijderd

Je kan ook wel een windows CD downloaden en je eigen key gebruiken. Of XP cd van iemand anders lenen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is wel de bedoeling dat je zelf een beetje vooronderzoek doet :)
Dat vragen we ook in de Windows Clients - Policy voor je een topic start.

In dit geval mist het stuk voorbereiding nogal, je kan met de search ook voorbeelden vinden, en als je topics van de laatste 7 dagen eens naloopt vind je vaak een soortgelijk topic.

Ook mist de Windows versie in de topictitel, en dat bij elkaar opgeteld houdt in dat dit topic niet echt voldoet aan de gestelde eisen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.