Toon posts:

[Compaq Pressario] Doet niets.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na aansluiten van een Audio-cord van de PC naar de versterker, is de PC er ineens mee gekapt. Hij start niet, hij geeft geen beeld, numlock reageert niet etc. Ben dus op onderzoek uitgegaan en heb elk gangbaar onderdeeltje getest / Vervangen (ander reepje geheugen, andere videokaart, andere CPU) maar het apparaat wil maar niet starten.

Kan het zijn dat de PC stukgegaan is dmv statische electriciteit dmv aarding van de versterker op de PC zelf?

Specs: 667MHz P!!!, 384MB geheugen, 16MB Ati Rage Pro 4x onboard, 20GB HD, windows XP SP2 (niet dat dat nog relevant is nadat het systeem niet eens door wilt starten)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3e2b677eaa189b3ea76b7adf59e4a2b5/full.jpg

Ik kan eventueel van een andere (erkende HK meubel :P ) spare-parts krijgen, om 'm toch nog eventueel aan de praat te krijgen.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Heb je de mogelijkheid om een andere voeding te regelen en die te gebruiken? Aangezien je nog een andere videokaart ed. hebt liggen zal er vast nog wel ergens een voeding zijn.

Hoor je je fans nog aangaan of gebeurt er helemaal niks?

Als laatste kan je dan nog proberen je moederbord te vervangen, dit zou ik als laatste doen omdat je dan toch nog ergens een mobo vandaan moet toveren.

[ Voor 0% gewijzigd door buggienuk op 20-08-2007 22:02 . Reden: typo ]

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Topicstarter
Voeding doet het wel gewoon. Lampjes gaan aan, fan gaat draaien. het is zo'n nonstandaard ATX-voeding als ik het goed heb.

Ik zou eventueel een 2de moederbord kunnen regelen, maar het ziet er naar uit dat het nog op zich laat wachten helaas.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder dan dat kunnen wij je ook niet helpen. Daarnaast heb je het over een "Pressario" (tot nader orde heten de oude Compaq consumentenPCs Presario) maar post je een pic van een Compaq Deskpro EN. Lijkt me dat je een aantal dingen voor jezelf eerst op een rijtje moet zetten. En als je alles al uitgewisseld hebt muv mobo en voeding is het een van die twee.

Overigens is het feit dat LEDs aangaan en fans draaien een indicatie dat de voeding niet helemaal dood is, maar niet meer dan dat. Een LED brandt nog wel op 4V ipv 5V, een fan draait vrolijk op 7V ipv 12V. Maar chips zijn wat kieskeuriger. Tenzij je met multimeter gemeten hebt (staat ook al in troubleshooter) mag je echt niet zonder meer ervan uitgaan dat deze PSU werkt :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.