Toon posts:

Geluidskaart bromt ineens, voeding te zwak?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
Ik heb altijd een 500W voeding in m'n PC gehad, maar heb deze 4dagen geleden vervangen met een 420W voeding aangezien ik geen LED meer in m'n PC wilde. Vanochtend heb ik nog muziek geluisterd en werkte alles prima, maar nadat ik vanmiddag thuiskwam uit m'n werk kwam er ineens de bekende "50Hz-brom" uit mijn speakers...is het mogelijk dat m'n nieuwe voieding niet genoeg kracht heeft voor m'n systeem? Ik draai een Core 2 Duo E6400, een ATi x1800XT die apart gevoedt wordt, 2HDD's en 2 DVD-drives...

Iemand die me een duidelijk antwoord / verklaring kan geven?

Verwijderd

Een E6400 is best zuinig, 2 HDD's en 2 DVD-drives verstoken ook niet zo gek veel, en je videokaart begint pas te slurpen wanneer 'ie zwaar 3D-werk te verstouwen krijgt. Met een 300W voeding zou je ook nog prima uitkunnen... ;)
50Hz brom duidt vrijwel altijd op een aardlus. Op wat voor geluidsset is je PC aangesloten? En hoe?
Als je 'm via toslink aan kunt sluiten is die 50Hz brom in principe uitgesloten omdat PC en audioset dan galvanisch gescheiden zijn. Geen aardlus meer mogelijk (op 't audio signaal) dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:55:
Een E6400 is best zuinig, 2 HDD's en 2 DVD-drives verstoken ook niet zo gek veel, en je videokaart begint pas te slurpen wanneer 'ie zwaar 3D-werk te verstouwen krijgt. Met een 300W voeding zou je ook nog prima uitkunnen... ;)
50Hz brom duidt vrijwel altijd op een aardlus. Op wat voor geluidsset is je PC aangesloten? En hoe?
Als je 'm via toslink aan kunt sluiten is die 50Hz brom in principe uitgesloten omdat PC en audioset dan galvanisch gescheiden zijn. Geen aardlus meer mogelijk (op 't audio signaal) dus.
Ik heb een Logitech Z-5400 en deze is aangesloten met 3 Jack-stekkertjes..
Ik vind het alleen vreemd dat ik deze klacht heb gekregen NA het vervangen van m'n voeding.
Morgen haal ik m'n oude even op om te kijken of het probleem verholpen is, want m'n PC start nu ook niet meer door (blijft hangen @ POST). Ik had deze 420W voeding al eerder ingebouwd maar toen werkte hij ook niet. Heb hem meegenomen naar m'n werk en hem daar zonder al m'n USB-zooi ingebouwd, toen werkte het dus wel. Vervolgens werkte het thuis ook, tot vandaag...

• kort_lontje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Je hebt de nieuwe voeding niet toevallig op een andere stroom net aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
kort_lontje schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:52:
Je hebt de nieuwe voeding niet toevallig op een andere stroom net aangesloten?
Nee, er is verder helemaal niets veranderd...

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n oude voeding erin gezet, geen verandering. Vervolgens heb ik m'n onboard geluidskaart aangesloten en deze geeft prima geluid, althans..zonder brom. M'n Audigy 4 lijkt overleden te zijn, aangezien deze ook geen 5.1-geluid meer produceert :(
Pagina: 1