Toon posts:

Probleem: Asus en OnSite garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt gek van de V1S van asus en wil me deze dan ook aanschaffen om volgend jaar te gaan studeren, echter raden zo ons op school héél sterk aan (lichte -begrijpbare- dwang) om een onsite garantie van 3 jaar op je laptop te voorzien.

Het probleem is nu plots blijkbaar dat dat voor Asus niet verkrijgbaar is!!!

Heeft hier iemand ervaring mee of kan iemand mij helpen hoe dit op te lossen?

Hartelijk dank!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

:?

Je wil een Asus, en Asus biedt geen onsite garantie meer begrijp ik hier uit?

Als je per definitie onsite garantie wil, moet je dus niet bij Asus zijn, of is dit een verkapte oproep als in: Welke GoT'er is er bereid mijn laptop te fixen als er iets stuk gaat?

Ey!! Macarena \o/

• kwadronaut
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heb je ook al gekeken naar laptopverzekeringen van verzekeraars? Heb je al geïnformeerd bij verschillende winkels waar je hem eventueel zou kopen, misschien willen zij dat wel aanbieden?
Kijk bijvoorbeeld eens bij Laptop verzekerings topic. misschien kan je als je wat dieper vraagt wel wat vinden.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
vechter raden zo ons op school héél sterk aan (lichte -begrijpbare- dwang) om een onsite garantie van 3 jaar op je laptop te voorzien.
Lees ik meer zoals: School is in zee met bedrijf dat dat levert en dat kun je via school regelen en tuurlijk willen die mensen dan €€€ zien. Als je laptop kapot is moet die vast wel alsnog terug... Asus heeft prima en snelle garantie afhandeling en zeker op de topmodellen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het, het probleem ligt hem een beetje dat we in belgie wonen. (mja dat klein landje dat door Asus nog ontdekt moet worden...)

Er is hier geen officieel asus-netwerk

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:28:
ja ik weet het, het probleem ligt hem een beetje dat we in belgie wonen. (mja dat klein landje dat door Asus nog ontdekt moet worden...)

Er is hier geen officieel asus-netwerk
Asus weet wel degelijk dat Belgie bestaat: http://be.asus.com/ :P

Verwijderd

Topicstarter
iemand nu een idee hoe we dit best kunnen oplossen of dat er iets bestaat bv?

en nee RaZ ik vraag echt niet "Welke GoT'er is er bereid mijn laptop te fixen als er iets stuk gaat?" !! Ik heb het over een garantie...

bedankt, want ik wil echt asus kopen omdat het een heel goeie laptop is, anders vrees ik dat het een dell 1520 ofzo wordt, maar dat is toch een heel verschil.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Asus geeft gewoon 2 jaar garantie op je laptop. On-site garantie is behoorlijk duur, en kun je echt geen seconde zonder je laptop? Verder is er nog de suggestie van kwadronaut in "Probleem: Asus en OnSite garantie".

Hoezo gaan "we" het oplossen? Jij moet beslissen wat je wilt.

Trouwens, een maandje terug ging je voorkeur nog uit naar Dell, en nu is dat een teleurstelling? Ook snel van gedachten veranderd...

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 21-08-2007 01:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad. Toen had ik deze asusen (v1s en g1s) nog niet bekeken, en ondertussen heb ik meer budget en kan ik die wel kopen.

En helaas kan ik geen secondje zonder want het is het 'enige' werkinstrument in onze richting.

en ivm dat verzekeringstopic, ik heb reeds gezegd dat ik in belgie woon en daar dus niets aan heb vrees ik...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 01:36 ]

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Mja, als jij voor je opleiding elke moment een laptop nodig heb, zou ik zeker wel een on-site nemen. Als je het echter niet 24/7 constant nodig heb, en genoeg neemt met reparaties tussen 5-10 werkdagen (als voorbeeld) dan kan je de Asus nemen. En dat je school dat aanraad, is dat niet omdat hun gewoon een deal hebben met een of andere producent die dat aanbiedt?
En anders Asus met extra laptop-verzekering die de winkel aanbiedt ofzo.

Eigenlijk, wat was de bedoeling van deze topic dan? Een GoT'er die bij Asus een 3-jaar on-site garantie voor jou gaat regelen?

[ Voor 25% gewijzigd door BoyzNDaHood op 21-08-2007 01:40 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:33:
[...]
En helaas kan ik geen secondje zonder want het is het 'enige' werkinstrument in onze richting.
Tweedehandsje erbij kopen, en als reserve gebruiken.
en ivm dat verzekeringstopic, ik heb reeds gezegd dat ik in belgie woon en daar dus niets aan heb vrees ik...
Vrezen heeft er niets mee te maken. Je weet nu waar je naar op zoek moet gaan, oplossingen komen niet op presenteerblaadjes. Belgie is echt geen derdewereldland, alleen zul je zelf aan de slag moeten en verzekeringsmaatschappijen gaan bellen.

Anyway, zelfs met een onsite garantie heb je niet verzekerd altijd een laptop. Ik zou zelf een wat goedkopere laptop kopen, en vast gaan sparen voor de vervanger voor over ruim twee jaar. Heb je straks toch twee laptops, dus een reserve.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom zou je dat in godsnaam nodig hebben?
Je betaald je daar helemaal scheel aan terwijl je niet eens weet waarom eigenlijk.
Alle Asus laptops hebben wereldwijde garantie.

Kijk btw ook eens naar het buitenland, kan enorm schelen in de aanschaf.
hier of hier

En zelfs in het verre België bestaan er verzekeringen.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 21-08-2007 01:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kwadronaut
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 01:33:
[...]

Ook in België kan je een SLA afsluiten. Als particulier heb je dan meestal niet het budget of noodzaak...
Hoewel er misschien geen kant-en-klare oplossing voor een Belgische verzekering op got staat, kan je, misschien, zelf wel op onderzoek gaan.

Een heel eenvoudige zoektocht leert me dat er meerdere hoge scholen in Gelbië dat blijkbaar verplichten, één of andere "Ethias" biedt onder andere laptopverzekeringen aan. Gewoon je telefoon pakken....
http://www.scroogle.org/c...erzekering+site%3A.be&n=5

Verder had BoyzNDaHood nog de goede suggestie om eventueel enkel een 8-17 op werkdagen contract te nemen, spaart je veel geld. Vraag ook eens aan een ouderejaars hoe zij het inschatten. Misschien is next-day met vervangtoestel wel het goedkoopste voor jou.

Heb je al gevraagd aan computerwinkels bij wie je overweegt om hem aan te schaffen?

En als het allemaal zo superbelangrijk voor je is, stap dan naar een bedrijf als getronics, hp cds, ....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Achja, school kan zoveel zeuren over die dingen. Zoals al gezegd, zelfs dan ben je niet verzekerd dat je altijd een laptop hebt en betaal je veel. Dit zijn stevige laptops en degelijk. Kleine problemen met OS ed kun je vaak zelf ook wel oplossen. Als er wel iets stuk is moet je hem toch bijna altijd wel weer opsturen, ze gaan echt niet 123 een heel scherm verwisselen gok ik (of ze moeten hem toevallig voor dit exotische type laptop bij zich hebben). Verder is de garantie van Asus prima en heb je hem vaak in een week terug, tis vervelend. Ik zou er iig geen verzekering voor afsluiten, gewoon die gok wagen.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij worden hier wat zaken door elkaar gezwierd ofwel volg ik niet dat kan ook.

Maar iedereen is hier plots bezig over 'verzekering'.
Verzekering kunnen wij inderdaad bij een verzekeringskantoor/bank afsluite (ethias, kbc...) maar dat is tegen diefstal enzo.

Mijn vraag ging over garantie onsite of alternatieven.
Toch al bedankt van de antwoorden! ik neem ze nog eens door
Pagina: 1